همه چیز درباره محصولات کفیر پروبیوتیک ناری

محصولات کفیر

در داستان‌ها و افسانه‌های قدیمی، کوهی در دوردست‌ها به نام قاف ذکر شده است که بسیار بلند و دست نیافتنی است. در قله آن، سنگی از بهشت قرار دارد. این جواهر که رنگ آسمان از آن است، اطرفش را به بهشتی خرم تبدیل کرده‌ است که در آن مایع حیات جریان دارد و همه را شیفته رسیدن به قله کوه کرده است.

امروزه بسیاری اعتقاد دارند منظور از قاف همان قفقاز، سرچشمه کفیر است. این دانه برای اولین بار بیش از ۲۰۰۰ سال پیش در کوه‌های قفقاز کشف شد. سلامت و طول عمر ساکنین این منطقه شهرت زیادی  دارد، که آن را به استفاده از دانه‌‌های سحرآمیز کفیر ربط می‌دهند. در ادامه با محصولات کفیر پروبیوتیک ناری بیشتر آشنا شوید.

کفیر پروبیوتیک ناری

پروبیوتیک به معنی «مفید برای زندگی» است. این باکتری‌های مفید یا همان پروبیوتیک‌ها در بدن به هضم غذا، بهبود عملکرد روده و تولید مواد مغذی کمک می‌کنند و بسته به نوعشان سلامت هر بخش از بدن را بهبود می‌بخشند. کفیر نوعی دانه پروبیوتیک طبیعی، سرشار از ویتامین‌های گروه ب، کلسیم، ویتامین کا، فسفر و منیزیم است. دانه کفیر در شیر بیشترین فعالیت را دارد که طی فراوری برای تولید محصولات دیگر پروبیوتیکی به مایعی ترش و گازدار تبدیل می‌شود. این مایع ترش مزه مغذی و مفید در محصولات پروبیوتیکی ناری استفاده می‌شود. ترکیبات محصولات ناری کاملا طبیعی است و از مواد افزودنی در آن استفاده نمی‌شود.

فواید کفیر پروبیوتیک

از فواید بسیار کفیر پروبیوتیک برای بدن می‌توان به موارد اشاره می‌کنیم:

کاهش التهاب و عفونت

مصرف منظم محصولات کفیر ناری به مبارزه با باکتری‌های مضر، افزایش فعالیت ضد اکسایشی بدن و کاهش التهاب کمک می‌کند. با مصرف روزانه دو لیوان کفیر ناری نیازی به آنتی‌بیوتیک پیدا نخواهید کرد. مطالعات گوناگونی نشان داده‌است که کفیر با تولید مواد آنتی‌باکتریال‌ طبیعی به تقویت سیستم ایمنی بدن به خصوص در مواجهه با عفونت‌های تنفسی کمک می‌کند.

کفیر ناری؛ پروبیوتیک طبیعی

متاسفانه سبک زندگی امروزی ما تهدید برای سلامتمان محصوب می‌شود و در دنیایی سمی زندگی‌ می‌کنیم. محصولات کفیر ناری حاوی ۱۰ میلیارد کلنی از باکتری‌های مفید پروبیوتیک است که با جلوگیری از رشد باکتری‌های مضر روده به بهبود وضعیت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. با نوشیدن یک فنجان کفیر، حدود ۵ تریلیون پروبیوتیک سودمند دریافت خواهید کرد.

حس شادابی و سرزندگی

کفیر با داشتن تریپتوفان مانند قرص‌های آرام بخش و ضد اضطراب عمل می‌کند و به صورت طبیعی و بدون هیچگونه عوارض جانبی شما را شاداب و سرزنده می‌کند. کفیر ماده مناسبی برای تمدد اعصاب و بهبود افسردگی است.

بهبود هضم

پروبیوتیک‌ها باکتر‌های زنده مفید هستند که اغلب در روده انسان وجود دارند. مصرف این محصولات باعث تعادل باکتری‌های سودمند در روده شده و با تنظیم متابولیسم بدن موجب بهبود فرآیند هضم غذا می‌شود.

تقویت استخوان‌ها

استفاده از یک کاسه ماست کفیر پروبیوتیک ناری (معادل ۲۲۵ گرم)، یک سوم نیاز بدن به کلسیم را رفع می‌کند. علاوه بر این محصولات ناری منبع فوق العاده‌ای از ویتامین‌های گروه ب به ویژه B1  و Bپتاسیم، منیزیم، فسفر، ویتامین K و انواع اسید آمینه‌های ضروری است.

نوشیدنی کفیر ناری کاله

تقویت سیستم ایمنی بدن

همانطور که قبلا اشاره شد این محصولات سلامت روده را تضمین می‌کند، جایی که ۷۰ تا ۸۰ درصد سلول‌های سیستم ایمنی در آن قرار دارند. بنابراین باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی و مقاومت بدن در مقابل بیماری‌ها می‌شود.

هضم لاکتوز

افرادی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند می‌توانند از محصولات ناری، از جمله ماست و دوغ کفیر ناری استفاده کنند.
برای بیشتر دانستن درباره فواید کفیر، هفت حقیقت درباره این محصول ارزشمند را بخوانید.

دلیل مزه تند و اسیدی کفیر

شاید هنگام استفاده متوجه تفاوت طعم دوغ و کفیر شده باشید. از آنجایی که کفیر از میکروارگانیسم‌های زنده و فعال تشکیل شده‌است، به مرور زمان میزان گاز موجود در آن تغییر می‌گند. یکی از ویژگی‌های کفیر تولید گاز طبیعی است. این چیزی است که محصول کفیر کاله را از محصولات لبنی، ماست و نوشیدنی‌های موجود متمایزتر و سالم‌تر می‌کند. میزان ترشی و گاز محصول با گذشت زمان افزایش می‌یابد، که نشانگر این است که باکتر‌های کفیر ناری زنده هستند و به فعالیت‌های سازنده خود ادامه می‌دهد و اصلا به معنی خراب شدن یا از دست دادن خواص تغذیه‌ای آن نیست.

کفیر فاسد شده مزه تلخ دارد که این موضوع به دلیل فرآیند تولید منحصر به فرد آن بسیار نادر است. برای حفظ طعم محصول بهتر است آن را در یخچال نگهداری کنید. گرم شدن باعث افزایش فعالیت باکتری‌ها و در نهایت افزایش تولید گاز می‌شود به همین دلیل اگر بیرون از یخچال بماند ممکن است ظرف باد کند و محصول از آن بیرون بریزد.

تفاوت ماست کفیر ناری و ماست معمولی

ماندگاری پروبیوتیک‌های معمولی در دستگاه گوارش حدود یک تا دو ساعت است در صورتیکه پروبیوتیک‌های کفیر ناری به طور متوسط ۱۲ ساعت در سیستم گوارش می‌مانند. ارزش یک پروبیوتیک به زمان ماندگاری آن در دستگاه گوارش است، بعضی از ماست‌ها هم دارای پروبیوتیک هستند اما تعداد و ماندگاری آن ‌ها با کفیر قابل مقایسه نیستند.
درباره تفاوت دوغ معمولی و نوشیدنی کفیر پروبیوتیک هم بخوانید.

مصرف محصولات ناری برای سنین مختلف مفید است

محصولات ناری برای زنان، مردان، کودکان و خانم‌های باردار مفید است. با توجه به اینکه لاکتوز این محصولات بسیار کم است برای کودکان (به ویژه آن‌هایی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند، مفید است. همچنین به دلیل تعداد زیاد پروبیوتیک‌ها موجب تقویت سیستم ایمنی آن‌ها هم می‌شود.

آشپزی با محصولات ناری

مصرف محصولات پروبیوتیک ناری در صورتیکه به صورت خام به همراه غذا یا به عنوان سس سرد مصرف شوند بهترین کارایی را خواهند داشت و اثرات سلامتی‌بخش آن از بین نمی‌رود. همچنین می‌توانید با استفاده از پنیر کفیر ناری انواع سالادها را تهیه کنید. طرز تهیه سالاد میوه با ماست کفیر و طرز تهیه سس فلفل کفیر را بخوانید. این محصولات در بسیاری از غذاها قابلیت استفاده دارند اما تعدادی از پروبیوتیک‌های آن در فرآیند پختن از بین می‌رود. طرز تهیه فتوچینی آلفردو با سس کفیر را بخوانید.

دیدگاه ها

  1. باسلام
    ما که این ماست رو میگیریم از طمع و کیفیتش هم راضی ایم
    منتهی ۱۴۰۰ گرم ماست ۴۶۷۰۰ تومان 🤔 با چه منطقی و حساب کتابی جور در میاد
    نمیدونم

    1. سلام دوست عزیز، ما سعی می‌کنیم رضایت مصرف‌کنندگان عزیر رو فراهم کنیم اما قیمت نهایی محصولات بنابر تکنولوژی مورد استفاده در خط تولید، مواد اولیه و بسیاری فاکتورهای دیگر تعیین می‌شود. امیدواریم هم‌چنان بتونیم رضایت شما رو داشته باشیم.

  2. با سلام
    محصول خیلی خوبی هست و مشتری همیشگی هستم ولی مشکلی که داره اینه که متاسفانه درب محصول مانند سایر ماستها بسته بندی محافظ مناسبی نداره و وقتی اینترنتی از فروشگاههای انلاین مانند اسنپ مارکت هایپراستار سفارش میدیم موقع تحویل میبینیم که محتویات کفیر از ظرف بیرون ریخته و قطعا الودگیهای محیط هم بداخل ظرف نفوذ میکنه
    چندین بار از اسنپ مارکت خاستم که علاوه بر ارسال در پک چهارتایی کارخانه ای موضوع رو بشما فیدبک بدن ولی گویا منتقل نکردن و این مشکل هرروز بدتر هم میشه

    1. سلام دوست عزیز ممنون از انرژی مثبت شما و همراهیتون. این نشتی به خاطر درب محصول نیست بلکه دلیل شرایط حمل، دما و فعالیت باکتری‌ها است. باکتری‌های زنده مفید موجود در این محصولات در دمای بالا شروع به فعالیت کرده و از ظرف سرریز می‌کند این موضوع هیچگونه مشکل برای سلامتی ندارد. به خصوص در تابستان که دما بیشتر است ممکن است این امر بیشتر
      دیده شود.