آووکادو چیست؟ – از مزه تا خواص و نحوه خوردن

آووکادو چیست

آووکادو به دلایل گوناگون، از ارزش غذایی بسیار بالا گرفته تا کاربردهای متعددش در جهان آشپزی، به محبوبیت فراوان رسیده است. داریم راجع به غذایی سرشار از فیبر، پتاسیم، چربی‌های سالم برای قلب و آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند صحبت می‌کنیم که مزایای فراوانی برای سلامت بدن شما به همراه می‌آورد. اما به عنوان محصولی که چه به خاطر قیمت بالا و چه اقلیم ناسازگار از سبد خرید ایرانیان دور مانده، احتمالا برای خیلی‌ها سوال باشد که اصلا آووکادو چیست، چه مزایا و معایبی دارد و البته این‌که به چه روش‌هایی می‌توان آن را میل کرد؟ در ادامه این مقاله به تمام این سوالات و ده‌ها سوال دیگر پاسخ خواهیم داد.

آووکادو چیست؟

آووکادو چیست

آووکادو میوه‌ای به رنگ سبز روشن است که هسته‌ای بزرگ و پوستی تیره و به نظر چرمی دارد. در کشورهای آمریکایی، آوودکادو یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در فروشگاه‌ها به حساب می‌آید و عمدتا از آن‌ برای تهیه نوعی دیپ به نام دیپ گواکامولی استفاده می‌شود. اما رد پای آوودکادو را می‌توان در انواع و اقسام سالاد، رپ‌، اسموتی‌ های لاغرکننده و حتی کیک‌های براونی پیدا کرد.

قدمت درخت و میوه آووکادو در کشورهایی مانند مکزیک و کلمبیا به ۷۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. در قرن شانزدهم میلادی، آزتک‌ها و اینکاها مجبور به تقسیم آووکادوهای خود با کشورگشایان اسپانیایی شدند که آن‌ها هم سپس نام «آگواکیت» (Aguacate) را برایش انتخاب کردند. بعد مهاجران انگلیسی از راه رسیدند که با اشاره به پوست سبز رنگ و فلس‌دار آووکادو و شکل هلو مانندش، لقب «هلوی تمساح» (Alligator Pear) را به آن دادند. در گذر زمان آوودکادو آن‌چنان با فرهنگ و سبک زندگی آمریکای شمالی پیوند خورد که اکنون بیش از ۸۰ نوع آووکادوی مختلف، تنها در کالیفرنیا داریم.

اما آووکادو دقیقا از چه جنسی است؟ میوه است یا سبزی؟

ممکن است از دانستن این حقیقت غافلگیر شوید که آوودکادو در واقع میوه است و در خانواده «بری‌ها» (Berries) جای می‌گیرد، چرا که با مغزی گوشت‌مانند و هسته‌ای واحد از راه می‌رسد و روی درخت پرورش می‌یابد.

حالا که می‌دانیم آووکادو چیست و چه شمایلی دارد، به این پرسش می‌رسیم که چرا این میوه به جایگاهی تا این حد مهم در فرهنگ غذایی آمریکایی رسیده است.

حقایق غذایی کوتاه راجع به آووکادو

حقایق غذایی Avocado

یک نصفه آووکادو (معادل حدود ۶۸ گرم) چنین ترکیباتی دارد:

  • ۱۱۴ کالری
  • ۶ گرم فیبر رژیمی
  • ۰.۲ گرم قند
  • ۳۴۵ میلی‌گرم پتاسیم
  • ۵.۵ میلی‌گرم سدیم
  • ۱۹.۵ میلی‌گرم منیزیم
  • ۴۳ میکروگرم ویتامین A
  • ۱.۳ میلی‌گرم ویتامین E
  • ۱۴ میکروگرم ویتامین K
  • ۰.۲ میلی‌گرم ویتامین B6
  • ۶.۷ گرم اسیدهای چرب تک‌اشباع‌نشده

در مجموع باید گفت که آووکادو حاوی مقادیر قابل‌توجهی از پتاسیم، فیبر رژیمی و چربی‌های سالم است. دو سوم از روغن آووکادو (دقیق‌ترش می‌شود ۷۱ درصد) را اسیدهای چرب تک‌اشباع‌نشده تشکیل می‌دهند که از میان انواع چربی‌، در دسته‌بندی «چربی های سالم» قرار می‌گیرند. چنین ترکیباتی باعث می‌شود شاهد اثرات مثبت بالقوه فراوان بر سلامت بدن باشیم که در ادامه به آن‌ها هم خواهیم پرداخت.

روش‌های مختلف مصرف آووکادو چیست؟

آووکادو چیست

اگر راستش را بخواهید، بی‌شمار روش مختلف برای خوردن آووکادوها وجود دارد. از خام گرفته تا پخته، آووکادو را می‌توان در فرم‌های گوناگون میل کرد، آن هم چه به تنهایی و چه همراه با غذایی دیگر. طعم ملایم و بافت خامه‌ای آووکادو باعث می‌شود یار و یاوری بی‌نقص برای انواع و اقسام خوراکی‌ها به حساب بیاید. در ادامه می‌بینیم که هفت روش مختلف مصرف آووکادو چیست.

  1. گواکامولی یا دیپ آووکادو: امکان ندارد با انتخاب این گزینه کلاسیک، راه اشتباه را رفته باشید. گذشته از چیپس‌های تورتیلا، می‌توانید انواع و اقسام سبزیجات، میوه‌ها و اسنک‌های این چنینی را همراه با دیپ گواکامولی یا سس آووکادو میل کنید. اما پیشنهاد اصلی ما این است که گواکامولی را روی ساندویچ‌ها و برگرهای خود بمالید و درون تاکو بریزید. هیچ‌چیز مثل برش‌های آوودکادویی که روی نان خود می‌گذارید مغذی و سرشار از طعم و مزه نیست.
  2. تست تخم مرغ و آووکادو: ترکیب تخم مرغ و آووکادو، مثل ترکیب خامه و مربا است و باعث می‌شود طعم‌هایی بی‌نظیر زیر زبان‌تان بیایند. تست آووکادو و تخم مرغ یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های مردم سراسر جهان برای صبحانه به حساب می‌آید که می‌تواند به رژیم شما هم اضافه شود.
  3. پوره آووکادو: پوره آووکادو هم به زیبایی روی نان تست می‌نشیند و هم با کمترین دردسر ممکن، صبحانه‌ای ساده، مغزی و خوش‌طعم گیرتان می‌آید. برای پوره کردن آووکادو کافی است گوشت آن را درآورده و درون مخلوط‌کن بریزید تا کاملا روان شود. سپس می‌توانید آنقدر آب به آن اضافه کنید تا به غلظت دلخواه‌تان برسد. اگر می‌خواهید کودکان را با مزایای بی‌شمار آووکادو آشنا کنید، راهش همین است.
  4. آووکادو برش‌خورده: همان‌طور که خودتان متوجه شده‌اید، آووکادو بیشترین کارایی خود را در صبحانه و البته سالادها به نمایش می‌گذارد. آووکادوی برش‌خورده نه‌تنها مواد مغذی مورد نیازتان را در وعده‌های صبحانه، ناهار و شام تامین می‌کند، بلکه منجر به زیبایی هرچه بیشتر بشقاب غذا می‌شود.
  5. آووکادو مکعبی: برش زدن آوودکادو به صورت مکعبی اندکی وقت و حوصله می‌خواهد اما یک راه جذاب دیگر برای زیباسازی سالادها به حساب می‌آید.
  6. آووکادو نیمه برش‌خورده: اگر رویکردی ساده‌تر را می‌پسندید، می‌توانید آووکادو را از وسط برش زده و سپس به صورت گریل و همراه با ادویه‌های مختلف میل کنید. به همین سادگی مخلفاتی فوق‌العاده برای غذای اصلی خود خواهید داشت.
  7. انواع سس‌ها: به دنبال روشی تازه برای آوردن خواص آووکادو به غذاهای خود می‌گردید؟ می‌توانید از آووکادو در قالب گواکامولی و همین‌طور جایگزینی برای سس مایونز استفاده و آن را به انواع سالادها مانند سالاد تن ماهی، سالاد مکزیکی، ساندویچ سالاد مرغ، سالاد سیب‌زمینی یا سالاد بروکلی اضافه کنید.

بهترین روش برش زدن و پوست کندن آووکادو چیست؟

برای آن‌هایی که تجربه چندانی در آشپزی با آووکادو ندارند، نحوه باز کردن و برش زدن این میوه به بهینه‌ترین شکل ممکن می‌تواند اندکی گنگ به نظر برسد. اگرچه نمی‌خواهیم بگوییم راهی «اشتباه» برای باز کردن و استفاده از آووکادو وجود دارد، اما قطعا اگر روشی که در ادامه آورده‌ایم را در پیش بگیرید، هم سختی کمتری خواهید کشید و هم برش‌هایی زیباتر خواهید داشت.

قدم اول: با یک دست خود به شکلی ملایم به یک طرف میوه چنگ بزنید. سپس درحالی که چاقویی بزرگ و تیز را در دست دیگر گرفته‌اید، آووکادو را از طول و به دور هسته آن برش بزنید.

روش برش زدن و پوست کندن

سپس دو تکه را به طرف مخالف یک‌دیگر بچرخانید تا از هم جدا شوند.

آووکادو چیست

قدم دوم (الف): در این لحظه روش‌های گوناگونی برای جدا کردن هسته از نیمه‌ای که همچنان به آن متصل باقی مانده وجود دارد. یک راه این است که قاشقی به دست گرفته و هسته را به کمک آن خارج کنید.

روش برش زدن و پوست کندن

راه دیگر این است که برش طولی دیگری روی آن طرف از آووکادو که هسته دارد بزنید، پیرامون هسته را ببرید و در دسترس قرار دهید تا به شکلی آسان‌تر از گوشت جدا شود.

آووکادو چیست

قدم دوم (ب): روش دیگری که می‌خواهیم راجع به آن صحبت کنیم، اندکی تمرین و مهارت می‌طلبد. این روشی بسیار محبوب است اما باید حسابی مراقب باشید که دست خود را زخمی نکنید. برای محافظت هرچه بیشتر از خودتان، یک حوله آشپزخانه برداشته و از آن برای گرفتن آووکادو در دست استفاده کنید.

سپس با لبه تیز چاقو روی هسته ضربه بزنید، با نیرویی کافی برای اینکه چاقو وارد هسته شود، اما نه آنقدر محکم که از میان آن عبور کند. اگر مطمئن نیستید چقدر باید نیرو وارد کنید، چند بار آرام روی آن بزنید و هر بار فشار را افزایش دهید. سپس کافی‌ است آنقدر این کار را ادامه دهید تا لبه چاقو درون هسته فرو رفته و درون آن باقی بماند.

روش برش زدن و پوست کندن

در نهایت می‌توانید هسته را در جای خود چرخانده و از گوشت جدا کنید.

آووکادو چیست

قدم سوم (الف): اکنون یا می‌توانید گوشت را با قاشق از پوست جدا کنید (مثلا برای تهیه گواکامولی) یا این‌که آووکادو را برش بزنید.

برای این‌که بیرون آوردن گوشت آووکادو آسان‌تر شود، چاقویی معمولی برداشته و خیلی آرام، برش‌های افقی و عمودی بزنید تا الگویی مربعی‌شکل به دست آید. مراقب باشید که پوست آووکادو را هم با چاقو برش نزنید.

روش برش زدن و پوست کندن

سپس با استفاده از یک قاشق می‌توانید قطعات آووکادو را به راحتی خارج کنید.

آووکادو چیست

اگر از آووکادو برای تهیه سس استفاده خواهید کرد، نگران بخش‌هایی که رنگ باخته‌اند یا قهوه‌ای شده‌اند نباشید و آن‌ها را همراه با دیگر بخش‌های آووکادو درون مخلوط‌کن بریزید.

قدم سوم (ب): برای به دست آوردن برش‌هایی تمیز، بهتر است از چاقو برای برش زدن عمودی روی بدنه آووکادو استفاده کنید.

روش برش زدن و پوست کندن

نیازی هم نیست که نگران عبور چاقو از پوست باشید.

در نهایت می‌توانید با انگشتان خود، پوست آووکادو را از هر برش یا اسلایس جدا کنید.

آووکادو چیست

۶ مزیت بالقوه آووکادو برای سلامت بدن

در این لحظه می‌دانیم که آووکادو منبعی غنی از انواع مواد مغذی مانند چربی‌های سالم، فیبر و پتاسیم است. اکنون باید این را هم بدانید که شامل ترکیبات آنتی‌اکسیدان و ضد التهاب هم می‌شود که به کاهش ریسک بیماری‌های قلبی کمک می‌کنند. در ادامه می‌گوییم ۶ مزیت مصرف آووکادو چیست، این میوه دوست‌داشتنی اما گران‌قیمت چطور به کاهش وزن کمک می‌کند و چطور می‌توان از خوردن آن بیشترین لذت را برد.

۱. منبعی سرشار از مواد مغذی

آووکادوها منبعی سرشار از مواد مغذی بسیار مهمی به حساب می‌آیند که بسیاری از آن‌ها را به ندرت در رژیم‌های غذایی مدرن پیدا می‌کنید. پیشتر به مواد موجود در آووکادو و مقدار هر یک اشاره کردیم، حالا بیایید ببینیم ۲۰۰ گرم آووکادو چه میزان ارزش غذایی روزانه دارد.

  • ویتامین C به مقدار ۲۲ درصد نیاز روزانه
  • ویتامین E به مقدار ۲۸ درصد نیاز روزانه
  • ویتامین K به مقدار ۳۵ درصد نیاز روزانه
  • ریبوفلاوین (ویتامین B2) به مقدار ۲۰ درصد نیاز روزانه
  • نیاسین (ویتامین B3) به مقدار ۲۲ درصد نیاز روزانه
  • پانتوتنیک اسید (ویتامین B5) به مقدار ۵۶ درصد نیاز روزانه
  • پیریدوکسین (ویتامین B6) به مقدار ۳۰ درصد نیاز روزانه
  • فولات (یا اسید فولیک یا ویتامین B9) به مقدار ۴۱ درصد نیاز روزانه
  • منیزیم به مقدار ۱۴ درصد نیاز روزانه
  • پتاسیم به مقدار ۲۱ درصد نیاز روزانه
  • مس به مقدار ۴۲ درصد نیاز روزانه
  • منگنز به مقدار ۱۲ درصد نیاز روزانه

همان‌طور که خودتان متوجه شده‌اید، آووکادو میوه‌ای واقعا جادویی است که انواع و اقسام ویتامین‌ها و مواد معدنی را همراه با چربی‌های سالم و فیبر به بدن‌تان می‌رساند. در واقع باید گفت موادی را در این میوه می‌یابیم که معمولا در رژیم‌های مردم به راحتی وجود ندارند، موادی مانند منیزیم، ویتامین B6، ویتامین C، ویتامین E و فولات.

برای مثال نصف آووکادو، ۱۰ درصد از نیاز روزانه شما به پتاسیم را برطرف می‌کند. پتاسیم از نظر بسیاری از سازمان‌های سلامتی سراسر جهان دغدغه‌ای بزرگ برای سلامت عمومی به حساب می‌آید،‌ چون معمولا مردم پتاسیم دریافتی کمی در وعده‌های غذایی خود دارند. پتاسیم برای بسیاری از کارکردهای حیاتی بدن ضروری است، چیزهایی مانند متعادل‌سازی فشار خون و کارکرد سیستم عصبی. این یعنی با دریافت مقداری کافی از پتاسیم در هر روز می‌توانید از خود در برابر افزایش فشار خون و سکته قلبی محافظت کنید.

سه ویتامین بسیار مهم C و B6 و E را هم در آووکادو وجود دارد که برای سلامت سیستم ایمنی بدن بسیار ضروری به حساب می‌آیند. از سوی دیگر یک نصفه آووکادو می‌تواند ۱۵ درصد از نیاز روزانه به ویتامین B6 را تامین کند، ویتامینی که از التهاب جلوگیری و از بدن در برابر آسیب‌های اکسیداتیو محافظت می‌کند. عدم دریافت B6 کافی می‌تواند اثری منفی روی سیستم ایمنی گذاشته و احتمال ابتلا به بیماری را بالاتر ببرد.

با تمام این تفاسیر، مصرف مداوم آووکادو می‌تواند کیفیت رژیم غذایی را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

مزایای آووکادو‌

۲. کمک به سلامت روده

آووکادو سرشار از فیبر است و حدودا ۱۴ گرم فیبر درون هر آووکادو پیدا می‌شود. این مقدار معادل نیمی از نیاز روزانه شما به این ماده مهم است. با دریافت فیبر کافی در رژیم غذایی خود، کمکی شایان به سلامت سیستم گوارشی خواهید کرد، چرا که رشد باکتری‌هایی سالم را امکان‌پذیر می‌کنید.

پژوهش نشان می‌دهند مردانی که روزانه ۱۷۵ گرم و زنانی که روزانه ۱۴۰ گرم آووکادو مصرف می‌کنند، در قیاس با سایر مردم جهان غلظت اسیدهای صفراوی پایین‌تر و تنوع باکتریایی بیشتر را به نمایش می‌گذارند. هرچه غلظت اسیدهای صفراوی بالاتر باشد، احتمال التهاب رودوی و رشد میکروب‌های ناسالمی که مشکلاتی مانند سرطان روده بزرگ را رقم می‌زنند هم بیشتر می‌شود.

علاوه بر این در نظر داشته باشید که اساسا تمام خوراکی‌های حاوی فیبر، از میوه‌ها و سبزیجات گرفته تا انواع آجیل‌ها برای سلامت روده ضروری به حساب می‌آیند. پس مهم‌ترین عاملی که به سلامت سیستم گوارشی شما کمک می‌کند، خوردن گستره متنوعی از خوراکی‌های حاوی فیبر است و نه فقط آووکادو.

۳. کمک به کاهش ریسک‌ بیماری‌های قلبی

با مصرف مداوم خوراکی‌های آکنده از مواد مغذی مانند آووکادو می‌توانید از خودتان در برابر بیماری‌های قلبی محافظت کنید. ویتامین‌ها، مواد معدنی، چربی‌های سالم و فیبر موجود در آووکادو، همگی نقشی اساسی در سلامت قلب و عروق ایفا می‌کنند.

آووکادو می‌تواند به افزایش کلسترول HDL که کارش محافظت از قلب است و همین‌طور کاهش سطوح کلسترول LDL کمک کند. LDL نوعی کلسترول است که ارتباطی تنگاتنگ با «آرتریوسکلرز» یا تجمع پلاک روی دیواره سرخ‌رگ دارد.

علاوه بر تمام این‌ها، سطوح بالای پتاسیم و منیزیم موجود در آوودکادو برای متعادل‌سازی فشار خوب است و با نگه داشتن فشار خون در سطحی سالم، از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کنید.

۴. منبعی غنی از ترکیبات آنتی‌اکسیدان و ضد التهاب

افزون بر تمام این‌ها، آووکادو همراه با ترکیب‌های زیست‌فعال مانند کاروتنویدها، ویتامین C، ویتامین E و ترکیبات فنولیک از راه می‌رسد. تمام این مواد انبوهی آنتی اکسیدان دارند و از اعصاب و قلب محافظت می‌کنند. نکته بسیار مهم این‌که هرچه دریافتی آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آووکادو مانند ویتامین C و کاروتنویدها بیشتر باشد، کارکردهای شناختی مغز هم بیشتر بهبود می‌یابند.

آووکادو چیست

۵. کمک به دستیابی به تناسب اندام

اگرچه انبوهی فاکتور مختلف داریم که بر وزن و تناسب بدن تاثیر می‌گذارند، فراهم آوردن رژیمی متعادل و مغذی احتمالا مهم‌ترین رویکردی باشد که برای دستیابی به تناسب اندام و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های گوناگون باید در پیش گرفت. اگرچه آووکادو میوه‌ای پر کالری به حساب می‌آید، اما در عین حال به خاطر فیبر و چربی‌های سالمش، گزینه‌ای ایده‌آل برای تمام رژیم‌های غذایی است.

پژوهش‌ها نشان داده‌اند که با دنبال کردن الگوهای رژیمی که مصرف انواع غذاها، میوه‌ها و سبزیجات حاوی فیبر را توصیه می‌کنند، قادر به کمک به فرایند کاهش وزن خود خواهید بود. علاوه بر این، آن‌هایی که فیبر بیشتری مصرف می‌کنند معمولا بدنی سالم‌تر از دیگران دارند.

۶. انتخابی هوشمندانه برای دوران بارداری و شیردهی

در دوران بارداری و شیردهی، بدن مادر بیش از همیشه به مواد مغذی نیاز پیدا می‌کند. برای مثال:

  • نیاز به فولات از ۴۰۰ میکروگرم به ۶۰۰ میکروگرم می‌رسد.
  • نیاز به پتاسیم از ۲۶۰۰ میلی‌گرم به ۲۹۰۰ میلی‌گرم افزایش پیدا می‌کند.
  • نیاز به ویتامین C از ۷۵ به ۸۵ میلی‌گرم می‌رسد.

همان‌طور که خودتان می‌بینید، نیاز بدن به فولات در دوران بارداری به شکل قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. متاسفانه بسیاری از زنان باردار در اقصی نقاط جهان، فولات کافی دریافت نمی‌کنند و همین باعث می‌شود ریسک پیچیدگی‌های دوران بارداری افزایش یابد. یک آوودکادو به تنهایی ۲۷ درصد از فولات مورد نیاز زنان باردار را تامین می‌کند.

خوردن آووکادو ضمنا باعث می‌شود میزان ورودی موادی که بیشترین نیاز را حین بارداری و شیردهی به آن‌ها دارید به مقدار پیشنهادی برسد، موادی مانند ویتامین C، پتاسیم و ویتامین B6. مقدار بالای فیبر هم می‌تواند به جلوگیری از یبوست در دوران بارداری کمک کند که اتفاقی کاملا رایج در دوران بارداری به حساب می‌آید. برای اینکه دوران بارداری رضایت‌بخشی داشته و غذایی سازگار با شیردهی مصرف کنید، می‌توانید به سراغ ترکیب آووکادو با سالاد ماهی سالمون یا سالاد مرغ بروید.

چند ایده جذاب برای استفاده از آووکادو

ایده‌هایی برای مصرف میوه Avocado

اکنون که می‌دانیم آووکادو چیست و چرا «سوپرفود» نامیده می‌شود، شاید به دنبال ایده‌ها و دستور غذاهایی ساده باشیم تا بیشتر با کاربرد آن آشنا شویم. آووکادو به خاطر سازگاری‌اش با انواع غذاهای شیرین، تند و نمکی، یکی از بهترین موادی به حساب می‌آید که می‌توانید در آشپزخانه داشته باشید. بیایید برخی از جذاب‌ترین ایده‌ها برای افزودن آووکادو را به رژیم‌ غذایی‌تان بررسی کنیم:

  • به جای سس مایونز، آووکادو را با ماست یونانی ترکیب کنید و روی سالاد مرغ، سالاد سالمون، سالاد تخم مرغ و سالاد تن ماهی بریزید.
  • با استفاده از موادی مانند آووکادو، پیاز، لیمو و جعفری، یک دیپ گواکامولی کلاسیک درست کنید.
  • سینه مرغ را همراه با سالاد گوجه فرهنگی و آووکادوی مکعبی میل کنید.
  • قطعات یخ‌زده آوودکادو را درون اسموتی‌ سبز بریزید تا چربی‌هایی سالم دریافت کنید.
  • سوپ‌ها و خوراک‌ها را با آووکادوی برش‌خورده تزیین کنید.
  • آووکادو را در انواع سالادها به کار ببرید.
  • کیک موس شکلاتی عاری از لبنیات و آکنده از آووکادو بپزید.
  • یک نصفه آووکادو را با تخم مرغ و میوه‌های بری دلخواه خود ترکیب کنید تا صبحانه‌ای کامل میل کرده باشید.
  • آووکادو را روی نان تست یا سیب‌زمینی شیرین تنوری بمالید.
  • درون آووکادو را با سالاد مرغ یا سالاد لوبیا قرمز پر کنید.
  • آووکادو را درون تاکو گوشت و بوریتو بریزید.
  • آووکادو را با روغن زیتون، آب لیمو و ادویه کافی ترکیب کنید تا سسی خامه‌ای گیرتان بیاید.
  • آووکادوهای برش‌خورده را درون همبرگر محبوب خود قرار دهید.
  • نیمی از آووکادو را با اندکی نمک و فلفل طعم‌دار کرده و به صورت خام میل کنید.

آیا آووکادو بر زیبایی هم تاثیر می‌گذارد؟

افزودن آووکادو به رژیم غذایی، مزایایی بیشتر از آنچه بتوانید تصور کنید دارد. علاوه بر تمام مزایای آووکادو برای سلامتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شده، ویتامین C موجود در این میوه باعث کاهش التهاب پوستی، شتاب گرفتن روند درمان زخم‌ها و تلطیف پوست خشک می‌شود.

معایب مصرف آووکادو چیست؟

آووکادو ریسک بسیار اندکی با خود به همراه می‌آورد. گذشته از آلرژی به آووکادو که در شمار بسیار معدودی از افراد به چشم می‌خورد، تنها نگرانی بالقوه شما از خوردن بیش از حد آووکادو زمانی پدید خواهد آمد که در تلاش برای کاهش وزن باشید. این میوه مقادیر زیادی کالری در خود دارد و اگر به صورت افراطی مصرف شود، کالری‌های اضافه و ناخواسته را به رژیم غذایی روزانه می‌آورد که باعث چاقی می‌شوند.

روش تشخیص رسیده بودن آووکادو چیست؟

آووکادوهای رسیده طعمی شیرین‌تر و کامل‌تر و بافتی خامه‌ای‌تر دارند. برای تشخیص رسیده بودن آووکادو:

  • رنگ آن را بررسی کنید: باید رنگی بین سبز تیره یا قهوه‌ای و نزدیک به سیاه داشته باشد.
  • بافت آن را لمس کنید: آووکادویی که رسیده باشد، بافتی پر از برآمدگی دارد.
  • میزان سفتی آن را بسنجید: آووکادوهای رسیده با فشاری ملایم به داخل فرو می‌روند.
بهترین روش مصرف آووکادو چیست؟

می‌پرسید بهترین روش ممکن برای خوردن آووکادو چیست؟ همه‌چیز به ذائقه خودتان بستگی دارد. آووکادو یکی از انعطاف‌پذیرترین میوه‌ها بوده و می‌توانید از آن در اسموتی‌های صبحانه، ساندویچ‌های زمان ناهار و حتی سالادهای شب‌هنگام به کار بگیرید.

آیا می‌توان آووکادو را خام مصرف کرد؟

قطعا! آووکادو یک میوه است و بنابراین مثل هر میوه دیگری می‌توانید آن را به صورت کاملا خام میل کنید. خیلی‌ها حتی شاید نیازی به هیچ‌گونه ادویه یا پخت‌وپزی نداشته باشند تا از آووکادو لذت ببرند. هرچند که با مقداری نمک و فلفل، همه‌چیز بهتر خواهد شد.

چطور از قهوه‌ای شدن آووکادو جلوگیری کنیم؟

وقتی صحبت از تازه نگه داشتن آووکادو باشد، ترفندهای متعددی به گوش‌تان خواهد خورد که استفاده از آب لیمو، آب، پیاز و چیزهایی از این دست را پیشنهاد می‌کنند. اما می‌خواهید بدانید بهترین راه برای جلوگیری از قهوه‌ای شدن آوودکادو چیست؟ این‌که مقداری اسید – مانند سرکه یا آب لیمو – به آن اضافه کرده و سپس نایلونی پلاستیکی به دور آن بکشید. یک راه دیگر هم، پوشاندن تمام بدنه آووکادو با مقداری روغن است، درست پیش از اینکه نایلون را دور آن بپیچید.

آیا خوردن آووکادو به کاهش وزن کمک می‌کند؟

برخی متخصصان می‌گویند که آووکادو به خاطر اینکه حاوی چربی تک‌اشباع‌نشده است، به شما در کاهش وزن کمک خواهد کرد. می‌خواهید بدانید یکی دیگر از ویژگی‌های بی‌نظیر آووکادو چیست؟ این‌که انبوهی فیبر در خود دارد. بنابراین نه‌تنها چربی‌های تک‌اشباع‌نشده برای سلامت شما مفید به حساب می‌آیند، بلکه فیبر آووکادو نیز شکم‌تان را پر خواهد کرد. به ازای هر ۱۰۰ گرم آوودکادو، حدودا ۷ گرم فیبر گیرتان می‌آید.

دیدگاه ها