طرز تهیه شیر فندق وگان خانگی به صورت مرحله به مرحله

طرز تهیه شیر فندق خانگی
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

گیاه‌خواران و وگان‌ها در رژیم غذایی خود از محصولات حیوانی استفاده نمی‌کنند. آن‌ها بر این عقیده هستند که برای تهیه محصولات حیوانی به حیوانات آسیب وارد شده و از آن‌ها بهره‌کشی می‌شود. آن‌ها حامی حقوق حیوانات هستند. در راستای سبک خاص فکری از مصرف انواع گوشت و فراورده‌های حیوانی مانند لبنیات، تخم مرغ و انواع عسل امتناع می‌کنند. به این معنا نیست که خوراکی‌های محدودی دارند چرا که برای هر مورد جایگزینی در رژیم غذایی آن‌ها وجود دارد. به عنوان مثال: به جای شیر حیوانی از شیر گیاهی به عنوان جایگزین استفاده می‌کنند. به منظور تکمیل محصولاتی که افراد وگان می‌توانند در خانه تهیه کنند، امروز به سراغ طرز تهیه شیر فندق خانگی رفته‌ایم.

شیر فندق گیاهی برای افرادی که حسایت به شیر یا بیماری عدم تحمل لاکتوز دارند، بهترین گزینه است. نه تنها افراد وگان و افرادی که به لاکتوز شیر حساسیت دارند، بلکه تمامی افراد می‌توانند از این شیر گیاهی در رژیم غذایی خود استفاده کنند. شیر فندق سرشار از پروتئین است و باعث کاهش سطح کلسترول خون می‌شود. بافت آن شبیه به شیر است اما نسبت به دیگر انواع شیر گیاهی، رقیق‌تر و سبک‌تر به نظر می‌آید.

مواد لازم در طرز تهیه شیر فندق خانگی

  • مغز فندقسه‌چهارم پیمانه
  • آب سردسه پیمانه
  • وانیل یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • پودر کاکائو (اختیاری)یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه شیر فندق خانگی

مرحله اول

برای شروع طرز تهیه شیر فندق خانگی، پیش از هر چیز نیاز است تا فندق‌ها نرم شوند. یک کاسه بردارید و فندق‌ها را همراه با آب سرد درون آن بریزید. اجازه دهید مغزه‌ها خیس بخورند و بافتی مرطوب به خود بگیرند. می‌توانید آن‌ها را شب تا صبح در یخچال قرار دهید و صبح ادامه مراحل را انجام دهید.

مرحله اول طرز تهیه شیر فندق خانگی

مرحله دوم

بعد از آن که فندق‌ها خیس خوردند، آن‌ها را با همان آب داخل کاسه به مخلوط‌کن منتقل کنید. سپس، عصاره وانیل را اضافه کنید. دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید تا مواد خوب مخلوط و فندق‌ها ریز شوند. وقتی فندق‌ها کاملا یک‌دست له شدند و رنگ مواد سفید شد، دستگاه را خاموش کنید. اگر بخواهید شیر کاکائو داشته باشید، می‌توانید در این مرحله پودر کاکائو را هم اضافه کنید.

مرحله دوم طرز تهیه شیر فندق خانگی

مرحله دوم از طرز تهیه شیر فندق خانگی

مرحله سوم

در این مرحله می‌بایست تفاله فندق‌ها را از مابقی شیر جدا کنید. به همین منظور، شیر فندق را از صافی یا الک رد کنید. می‌توانید از یک پارچه پنیر یا یک کیسه پارچه‌ای نازک به عنوان صافی استفاده کنید. مواد را داخل کیسه بریزید و زیر کیسه یک کاسه جهت جمع‌آوری شیر صاف‌شده قرار دهید. سپس، محکم مواد داخل کیسه را فشار دهید تا تمام آب آن گرفته شود.

مرحله سوم از طرز تهیه شیر فندق خانگی

مرحله چهارم

شیر را دریخچال قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد و البته خنک شود. بعد از حدود 30 دقیقه شیر فندق شما آماده است. نوش جان!

مرحله چهارم طرز تهیه شیر فندق خانگی

فوت و فن‌های طرز تهیه شیر فندق خانگی

  • تفاله باقی‌مانده از فندق‌ها را دور نریزید. از آن‌ها می‌توانید برای تهیه گرانولا یا تهیه انواع اوتمیل استفاده کنید.
  • اگر فرصت کافی یا حوصله چندانی برای تهیه شیر فندق خانگی را ندارید، می‌توانید از شیر فندق آماده استفاده کنید.

دیدگاه ها