با مصرف نوشیدنی چربی سوز قبل از خواب، به تناسب اندام برسید

نوشیدنی چربی سوز

هیچ می‌دانستید نوشیدن یک لیوان شیر یا دوغ دیگری قبل از خوابیدن چقدر در چربی سوزی موثر است؟ خواب یکی از موثرترین عوامل در حفظ سلامتی و شادی شماست. یک شب بی‌خوابی یا کم‌خوابی و پهلو به پهلو شدن در تختخواب نه تنها شما را خسته‌تر می‌کند بلکه باعث اضافه وزن هم می‌شود. پس با این حساب، یک لیوان نوشیدنی چربی سوز مناسب قبل از رفتن به تختخواب می‌تواند یک تیر و دو نشان باشد؛ خواب راحت و کاهش وزن.

وقتی احساس خستگی می‌کنید سیستم سوخت و ساز بدن شما آهسته می‌شود و بدن انرژی کم‌تری مصرف می‌کند. از طرفی کمبود خواب روی سطح قند خون هم  تاثیر می‌گذارد؛ به این صورت که باعث ترشح ناگهانی انسولین می‌شود، به دنبال آن احساس گرسنگی می‌کنید و دلتان می‌خواهد چیزی بخورید. ترشح انسولین همچنین میزان سوخت کیلوژول (واحد اندازه‌گیری انرژی) را کم می‌کند.

زمانی که هدف کاهش وزن باشد، خواب درست و راحت یک امر حیاتی محسوب می‌شود. با این که مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین یا شکر، بلافاصله قبل از رفتن به تختخواب مانع خواب راحت می‌شوند، نوشیدنی‌هایی هم هستند که نه تنها باعث کاهش وزن می‌شوند بلکه بساط یک خواب آرام و  راحت را هم فراهم می‌کنند.

۵ نوشیدنی چربی سوز برای کاهش وزن

شیر

حتما شما هم اصطلاح «مثل یک نوزاد خوابیده» را شنیده‌اید. خب بعضی از متخصصان عقیده دارند که نوزادها در واقع به خاطر نوشیدن شیر گرم به خواب عمیق می‌روند.

نوشیدن یک لیوان شیر قبل از خواب، که گرم کردن آن بستگی به ترجیح شما دارد به خاطر داشتن مقدار زیادی کلسیوم و تریپتوفان ( یکی از بیست و دو اسید آمینه‌ اصلی یاخته‌های زنده و از اسیدهای آمینه ضروری در رژیم غذایی انسان) بدن شما را آرام می‌کند.

چای بابونه

این دمنوش گرم و عاری از کافئین که به داشتن خاصیت خواب‌آور معروف است به شما احساس آرامش می‌دهد. یک لیوان بزرگ (ماگ) چای بابونه سطوح گلیسین بدن شما را بالا می‌برد و به عنوان یک نوروترانسمیتر (پیام‌رسان عصبی) به شکل یک آرامبخش خفیف استرس را رفع می‌کند.

گفته می‌شود خواص بابونه می‌توانند سطوح گلوکز را به خوبی کنترل و به کاهش وزن کمک کنند. اگر قصد دارید در طولانی مدت وزن خود را ثابت نگه دارید، دور هرگونه چای دیتاکس (سم‌زدا) را خط بکشید و در عوض هر روز یک فنجان چای بابونه بنوشید.

آب انگور

نوشیدن یک لیوان کوچک آب انگور خالص (۱۰۰ درصدی) قبل از خواب می‌تواند هنگامی که غرق در خواب هستید، چربی‌هایتان را از بین ببرد. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن و نوشیدن کربوهیدرات‌های ساده در آب انگور، هنگام خواب به ترشح انسولین کمک می‌کنند.

ترشح انسولین موجب بهبود ریتم شبانه‌روزی خواب و بیداری می‌شود. علاوه بر این، انواع انگورها سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و می‌توانند چربی سفید ذخیره کننده انرژی در بدن را تبدیل به چربی قهوه‌ای سوزاننده انرژی کنند.

انواع ترکیبات پروتئین سویا

شاید باورعموم بر این باشد که ترکیبات پروتئینی تنها برای بدنسازان و ورزشکاران و برای مصرف در باشگاه‌های ورزشی سودمند هستند اما در واقع سویای موجود در شیر یا به شکل پودر پروتئین، سرشار از اسید آمینه تریپتوفان است.

تریپتوفان می‌تواند با کاهش سطوح کورتیوزول با چربی‌ها مبارزه کند. با وجود این که هنگام خواب سرعت سوخت و ساز بدن پایین می‌آید، با این حال متابولیسم بدن شما هنور فعال است و ترکیبات پروتئینی که نوشیده‌اید در خواب هضم و جذب می‌شود.

کفیر نوعی نوشیدنی چربی سوز

نوشیدنی کفیر یکی از محصولات شیر تخمیر شده است و با افزایش میزان باکتری مفید در روده انسان به هضم غذا و جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی کمک می‌کند. این نوشیدنی شبه ماست، کیفیت خواب شما را بهبود می‌دهد، هنگام ورزش کردن روی عملکردتان تاثیر مثبت دارد و به طور کلی در روند کاهش وزن و چربی سوزی موثر است.

دیدگاه ها