ابزار‌ها و وسایل ورزشی مورد نیاز برای ورزش در خانه – قسمت دوم

در این مقاله قصد داریم راجع به ابزار‌های کم‌هزینه برای ورزش در خانه و وسایل ورزشی مورد نیاز رشته‌های ورزشی یوگا، پیلاتس، ایروبیک و غیره صحبت کنیم.

هدف ما از این مقاله، آشنا شدن شما با این ابزار‌های کم هزینه است تا متوجه شوید با همین وسایل هم می‌شود به تناسب اندام رسید.

ابزارها و وسایل ورزشی مورد نیاز

وسایل ورزشی مورد نیاز - طناب

طناب

طناب زدن یک ورزش کم هزینه و عالی برای سوزاندن چربی‌های اضافه بدن است. جالب است بدانید که هر دقیقه طناب زدن باعث سوزاندن ۱۰ تا ۱۲ کیلو کالری انرژی می‌شود.

برای خرید طناب مناسب، مهم‌ترین فاکتوری که باید به آن دقت کنید، طول طناب است. برای این که بفهمید طول طناب مناسب قد شما چقدر است، یک پای خود را وسط طناب بگذارید سپس دسته‌های طناب را بالا بیاورید، هنگامی طول طناب برای قد شما مناسب است که دسته‌های طناب تا وسط قفسه سینه‌تان بالا بیاید.

تراباند

POWER LOOP یا نوار‌های کشی تراباند

نوار‌های کشی با جنس پلاستیک و قابلیت سبکی و حمل آسان همراه خوبی برای انجام حرکات قدرتی، استقامتی و حتی کششی و انجام حرکت‌های بدنسازی، رزمی و پیلاتس است. این کش‌ها در رنگ‌ها و ضخامت‌های مختلف در بازار موجود است که با توجه به رنگ میزان قدرت آن متفاوت است.

دمبل

دمبل‌ها 

یکی از قدیمی‌ترین ابزار‍‌های ورزشی دمبل است. جالب است بدانید که قدمت استفاده از دمبل به ۲ هزار سال قبل برمی‌گردد. دمبل وسیله‌ای است که در تقویت و افزایش حجم و کارایی عضلانی بسیار موثر است. به طور کلی دمبل‌ها دو نوع هستند، دمبل‌هایی با وزن ثابت و دمبل‌هایی با قابلیت تنظیم وزن که نوع دوم از نوع اول ارزان‌تر هستند. وزن دمبل‌ها از ۲۵۰ گرم تا ۵۰ کیلوگرم متفاوت است. خرید چند عدد دمبل با وزن‌های متفاوت کارایی بسیار بالایی برای شما می‌تواند داشته باشد.

مت

تشک یا مت

داشتن یک مت یا زیرانداز به حفظ تعادل و سر خوردن برای انجام حرکت‌های یوگا و پیلاتس که بدون کفش انجام می‌شوند، کمک زیادی می‌کند. اما شاید ندانید که این تشک‌ها برای انجام حرکات شکم و پهلو، شنا و سایر حرکت‌هایی که لازم است شما دراز بکشید، ضروری است. هنگام خرید مت علاوه بر جنس آن به قد و ضخامت مت توجه کنید. ضخامت مت باید حداقل ۵ سانتی‌متر و متناسب قد شما باشد هم‌چنین حمل آن شما را دچار مشکل نکند.

وسایل ورزشی - میدیسین بال

مدیسین بال

یکی از ابزار‌های ورزشی عالی برای انجام حرکات بخصوص در منزل، مدیسین بال است. این توپ با وزن‌‌ها و رنگ‌های مختلف ساخته می‌شود. فشاری که این توپ روی عضلات شما وارد می‌کند بسیار زیاد است؛ بنابراین متناسب با وزن و آمادگی خود، وزن توپ را انتخاب کرده و قبل از استفاده از آن کاملا آماده تمرین باشید زیرا انجام تمرینات کششی و پرتابی با این توپ امکان آسیب دیدگی دارد.

وسایل ورزشی - سوئیس بال

توپ تعادلی یا توپ سوئیسی

توپ تعادلی یا توپ سوئیسی برای انجام تمرینات قدرتی، تعادلی و تقویت انعطاف پذیری بدن در خانه و باشگاه به کار برده می‌شوند. با استفاده از این توپ‌ها می‌توانید ورزش‌های زیادی را در فضای کوچک انجام دهید و به اندام ایده‌آل خود برسید ضمن آن که انجام حرکات با توپ سوئیسی آسیبی به بدن شما وارد نکرده و عضلات زیادی از بدن شما را درگیر می‌کند.

جنس این توپ‌ها بسیار لطیف و مقاوم است؛ بنابراین اصلا نگران پارگی و ترکیدن آن‌ها نباشید. 

از توپ سوئیسی می‌توانید در انجام ورزش‌های یوگا، پیلاتس و ژیمناستیک استفاده کنید و برای خرید آن‌ها دقت کنید؛ توپی که خریداری می‌کنید، سالم بوده و اندازه آن متناسب با قد شما باشد.

دیدگاه ها