ایده‌هایی برای رنگ آمیزی تخم مرغ هفت سین

شب‌های قبل از عید معمولا با جنب و جوش و پر هیجان می‌گذرند. زمان آنقدر سریع جلو می‌رود که به خودمان می‌آییم و می‌بینیم وقت کمی برای چیدن سفره هفت‌سین باقی مانده است و این وسط باید تخم مرغ هفت سین را هم رنگ کنیم، آن هم نه یک رنگ کردن ساده. اینجور وقت‌ها اگر سراغ تخم مرغ‌های آماده در مغازه‌ها و گالری‌های هنری نرفته باشیم هنرمند درونمان بیدار می‌شود و می‌خواهد کمر همت به خلق یک اثر هنری ببندد.

می خواهیم از این فرصت استفاده کنیم و از ایده‌هایی که برای تزیین هنرمندانه چند تخم‌ مرغ هفت سین داریم بگوییم. شما هم قول دهید زمان و ذوق کافی برای اجرای این طرح‌های خلاقانه صرف کنید.

 تخم‌مرغ کاهویی

تخم‌مرغ کاهویی

با استفاده از یک قلم‌مو و رنگ اکرلیک سبز روشن تخم‌مرغ را رنگ کنید و اجازه دهید خشک شود. حالا با کمک یک لاک غلط‌‌‌ گیر یا با یک قلم‌موی نازک و رنگ سفید، خطوط کاهو را مانند تصویر روی تخم‌مرغ بکشید تا تخم مرغ هفت سین شما آماده شود.

تخم‌مرغ خزه‌ای

تخم‌مرغ خزه‌ای

این تخم‌مرغ کار سبزه را هم برایتان می‌کند. اگر دسترسی به خزه دارید، می‌توانید آن‌ها را بعد از جمع کردن خشک کنید و روی تخم‌مرغ‌‌ها بچسبانید. تخم‌مرغ خزه‌ای می‌تواند یادآور زمین و طبیعت باشد و یک روش متفاوت برای تزئین تخم مرغ هفت سین است.

تخم‌مرغ نقطه نقطه‌

تخم‌مرغ نقطه نقطه‌

تخم‌مرغ‌ها را با رنگ‌های روشن به طور یکدست رنگ کنید. سپس رنگ مخالف را با آب کمی رقیق کنید و با بازی کردن با سر قلم‌مو روی تخم‌مرغ‌ها بپاشید.

تخم‌مرغ ارگانیک 

تخم مرغ هفت سین با طرح ارگانیک 

برای درست کردن این مدل، باید از تخم مرغ‌هایی استفاده کنید که به طور طبیعی پوستهء قهوه‌ای دارند. به سادگی، با یک لاک غلط‌گیر یا رنگ سفید و قلم‌موی نازک!

تخم‌ مرغ پرپری

 تخم‌ مرغ پرپری

درست کردن این طرح بسیار ساده است. کافیست سری به سرای مشیر خلوت در بازار بزرگ یا کوچه برلن در خیابان فردوسی بزنید و از خرازی فروش‌ها بسته به سلیقه خودتان پرهای مصنوعی بگیرید. اگر هم در نزدیکی طبیعت زندگی می‌کنید می‌توانید با جمع کردن پر پرندگان و چسباندن آن‌ها روی تخم مرغ هفت سین به سادگی این طرح زیبا را ایجاد کنید.

تخم مرغ هفت سین با طرح چاپی

تخم مرغ هفت سین با طرح چاپی

اگر شما هم مثل ما سر و کارتان با کامپیوتر و دنیای دیجیتال است، همین حالا از چند طرح وکتوری یا فوتوشاپی آماده روی کاغذ سفید نازک پرینت بگیرید، آن‌ها را دوربُری کنید و روی تخم مرغ هفت سین بچسبانید.

تخم‌مرغ خرگوشی

تخم‌مرغ خرگوشی

بچه‌ها عاشق این خرگوش‌های کوچک می‌شوند. برای درست کردن این خرگوش‌ها باید تخم مرغ هفت سین را بپزید تا سفت شوند. سپس با یک رنگ رقیق مثل اکولین یا آبرنگ نصف تخم‌مرغ را رنگ کنید و بگذارید خشک شود. سپس با یک مداد رنگی صورت، یقه و گوش‌ها را بکشید و با یک مداد شمعی صورتی رنگ گونه‌ها را ایجاد کنید.

تخم مرغ آب رنگی

 تخم مرغ آب رنگی

برای خلق این گل‌ها باید دستی در نقاشی و طرح انداختن داشته باشید. تخم‌مرغ‌ها را بپزید و با قلم‌موی مناسب و آب رنگ این گل‌های بنفشه را روی زمینه سفید تخم‌مرغ‌ها بکشید. این طرح حال و هوای بهار و نو شدن طبیعت را هم به سفره هفت‌سین شما می‌آورد.

گل و گلدان

تخم مرغِ گل و گلدان

حتما لازم نیست هر طرح و نقشی را که در سر دارید روی پوسته تخم‌مرغ ها پیاده کنید. این بار گل‌ها را به جای قرار دادن در گلدان شیشه‌ای، داخل تخم مرغ‌ها بگذارید. سر تخم‌مرغ ها را سوراخ کنید و زرده و سفیده آن را خالی کنید. ساقه گل ها را تا جایی که می‌شود کوتاه کنید و داخل تخم مرغ‌ها بگذارید. برای ثابت نگه داشتن تخم مرغ هفت سین، روی سطح یک آینه چند قطره شمع آب شده بچکانید و تخم‌مرغ را بچسبانید.

تخم مرغ ترافلی 

تخم مرغ هفت سین با طرح ترافلی

درست کردن این تخم مرغ هفت سین بسیار راحت و البته هیجان انگیز است. کافیست مقداری ترافل ریز و رنگی رنگی (Candy Sprinkles) از شیرینی فروشی‌ها بخرید یا خودتان درست کنید. سپس سطح تخم‌مرغ را آغشته به چسب کنید و آن را داخل کاسه ترافل‌ها خوب بچرخانید تا به همه جای آن بچسبند. تخم مرغ‌های شما جلوه و رنگ و روی خاصی پیدا خواهند کرد. 

دیدگاه ها