طرز خشک کردن کیوی و بهترین روش نگهداری آن

طرز خشک کردن کیوی

با خشک کردن میوه‌ها می‌توانیم آن‌ها را در تمام طول سال مزه کنیم و از خواص‌شان بهره ببریم. میوه خشک مانند آجیل نوعی تنقلات مفید و سالم است که در کنار چای هم سرو می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم طرز خشک کردن کیوی را به شما آموزش دهیم که به خاطر مزه ترش و ملسش یک تنقلات محبوب به خصوص برای کودکان محسوب می‌شود.

خشک کردن کیوی در آفتاب

معمول­‌ترین روش خشک کردن کیوی، قرار دادن آن در زیر نور آفتاب است. در این روش میوه را به صورت نازک می­‌بریم و آن را چند روز در معرض نور آفتاب قرار می­‌دهیم.

چند نکته

  • برای خشک کردن این میوه در آفتاب بهتر است که رطوبت هوا زیر ۶۰ درصد و دمای هوا نسبتا زیاد باشد.
  • کیوی­‌ها را روی سینی توری استیل ضدزنگ، پلاستیکی یا فایبرگلاس بچینید.
  • سینی کیوی را روی دو عدد آجر قرار دهید تا از زمین فاصله داشته باشد.

خشک کردن کیوی در فر

خشک کردن کیوی در فر یک روش سریع و آسان است. در این روش می‌­توانید میوه‌­ها را به میزانی که دوست دارید خشک کنید. کیوی‌ها را به صورت نازک ببرید و در در سینی فر بچینید.

فر را روی ۶۰ درجه سانتی­‌گراد روشن کنید تا گرم شود. روی کیوی­‌ها یک توری بگذارید و آن را در فر قرار دهید. هر دو ساعت سینی فر را بچرخانید. بعد از بیرون آوردن کیوی­‌های خشک از فر، آن­‌ها را به مدت چهار یا پنج روز در ظرف بریزید تا رطوبت باقی­‌مانده آن­ها تبخیر شود.

خشک کردن کیوی با دستگاه میوه خشک­‌کن

با استفاده از دستگاه میوه خشک کن، آبمیوه به صورت کند و با حرارت خیلی کم تبخیر می­‌شود. حدود ۲۴ ساعت زمان لازم است تا کیوی­‌ها به صورت کامل خشک شوند.

 نکته­‌های نگهداری از کیوی خشک

  • می­‌توانید کیوی­‌های خشک شده را در ظرف پلاستیکی دردار نگهداری کنید.
  • میوه‌­هایی را که هنوز رطوبت کمی دارند، در ظرفی پلاستیکی بریزد و در یخچال بگذارید.
  • می‌توانید کیوی‌­های خشک شده را تا یک سال مصرف کنید.

دیدگاه ها