کاتلا چیست ؟

شما هم تا امروز طعم این دسر را نچشیده‌اید و نمی‌دانید کاتلا چیست ؟ دولسه دلچه نوعی دسر است که از طریق حرارت ملایم شیر و شکر به دست می آید. طعم آن یادآور شکلات‌های تافی و ظاهر و طعمی مانند کارامل دارد. این دسر از دسرهای بسیار مشهور کشورهای آمریکای لاتین است. دولسه دلچه در مکزیک از شیر بز تهیه و با وانیل طعم دار می‌شود، ورژن فرانسوی آن دارای بافتی نرم است که با نان تست سرو می‌شود، در فیلیپین در تهیه کیک‌ها و صبحانه نقش اصلی را دارد و در کوبا از ترشح شیرخشک برای تهیه آن استفاده می‌کردند. نام دیگر این محصول مربای شیر است. اما برای تهیه کاتلا تنها از حرارت دادن شیر استفاده می‌شود و هیچگونه شکری به آن اضافه نمی‌کنند. شیرینی این محصول ناشی از قند شیر است. 

ویژگی‌های محصول کاتلا چیست ؟

این محصول فاکتورهای سلامتی را دارا و جایگزینی مناسب برای شکلات صبحانه است. از دیگر دلایل برتری کاتلا نسبت به شکلات صبحانه کمتر بودن میزان چربی آن از انواع شکلات‌های صبحانه است.

برای تهیه این محصول از هیچگونه شکری استفاده نشده و شیرینی آن ناشی از قند موجود در لاکتوز شیر است و طعم شیرین آن از طریق یک ماده طبیعی به دست آمده است.

این ماده غذایی یک دسر مقوی و سالم است و به دلیل مقادیر زیاد کلسیم و پروتئینی که دارد یک محصول غنی و حجم دهنده ماهیچه‌ای برای ورزشکاران به حساب می‌آید و می‌توانند از آن استفاده کنند.

از این محصول در تهیه کیک و بستنی و دسرهای مختلف دیگر می‌توانید استفاده کنید. همینطور به دلیل داشتن ظاهر و طعم کارامل مانند این ماده، می‌توانید از آن به عنوان سیروپ یا سس در قهوه و نوشیدنی‌هایی که بر پایه قهوه تهیه می‌شوند استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آن به عنوان سس روی دسرهایی مانند پاناکوتا، پن کیک و کرپ استفاده کنید.

حالا که به سوال کاتلا چیست پاسخ دادیم، باید یادآوری کنیم که می‌توانید این محصول را به مدت شش ماه در محیط خشک و خنک نگهداری کنید.

در حال حاضر کاتلا چهار طعم مختلف روانه بازار شده است. ساده، ارده، پرتقالی و بهار نارنج طعم‌های مختلف این محصول هستند.

کاتلا چیست

کاتلا و کارامل چه تفاوتی با هم دارند؟

کارامل با یک پایه آب، کرم خفیف، شکر و کره ساخته شده است اما کاتلا پایه‌ای از شیر، شکر و گاهی اوقات دارچین است.

کاتلا علاوه بر این که می‌تواند جایگزین شکلات صبحانه شود قابلیت تبدیل شدن به یک کیک خوشمزه را هم دارد.

در ادامه طرز تهیه این کیک را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه کیک کاتلا

  • ۲۵۰ گرم دسر کاتلا 
  • ۳ عدد تخم مرغ
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن
  • ۳۰ گرم شکر
  • ۱ پیمانه آرد

طرز تهیه کیک کاتلا

ابتدا ۲۵۰ گرم از دسر کاتلا را داخل ظرف بریزید و هم بزنید. سپس تخم مرغها را به آن اضافه کنید، روغن و شکر را به آن اضافه کنید و با هم‌زن برقی هم بزنید. حالا آرد را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

یک قالب کیک سیلیکونی بردارید و سطح داخلی آن را خوب با روغن چرب کنید. مخلوط را داخل آن بریزید و با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر بگذارید.

کیک شما آماده است. رژیمی بودن این کیک به این علت است که شیرینی محصول کاتلا ناشی از قند خود شیر (لاکتوز) است.

دیدگاه ها