نیوشابه لاکیدو چگونه می‌تواند یک نوشیدنی مفید باشد؟

نیوشابه لاکیدو

شرکت کاله برای بهبود رژیم غذایی و سلامت عمومی اقدام به تولید اولین نوشابه گازدار بر‌پایه شیر به نام نیوشابه لاکیدو کرده است. در این فرآیند، شیرتازه به دستگاه پالایش وارد شده و پروتئین و چربی آن جدا می‌شود. مایع باقیمانده یا همان سرم شیر با طعم دهنده طبیعی، اسید حاصل از تخمیر شیر (اسید لاکتیک) و آب، فرآوری شده و سپس به آن گاز اضافه می‌شود و تبدیل به نیوشابه لاکیدو می‌شود. همانطور که می‌دانید سرم شیر مایعی مغذی و باارزش است که مبنای تشکیل این نوشیدنی است، حالا با ما همراه باشید تا با مزایای لاکیدو در مقایسه با نوشابه معمولی و دلایل تمایز لاکیدو، بیشتر آشنا شوید.

۴۰% قند کمتر

قند زیادی به نوشابه‌ها اضافه می‌شود که به طور مستقیم می‌تواند زمینه‌ساز اضافه وزن و ابتلا به دیابت شود؛ همینطور سطح انسولین ذخیره‌شده در پانکراس هم بالا می‌رود که احتمال ابتلا به سرطان پانکراس را افزایش می‌دهد.

برخلاف نوشابه‌های معمولی در نیوشابه لاکیدو از ساکارز و گلوکز استفاده نمی‌شود؛ لاکیدو دارای لاکتوز (قند شیر) است و قند آن ۴۰% کمتر است. بنابراین مصرف این نوشیدنی خطرابتلا به چاقی، دیابت و فشار خون بالا را کمتر می کند.

جذب کلسیم

نوشابه‌ها به دلیل وجود اسید فسفریک و کربن دی اکسید مانع از جدب کلسیم می‌شوند و تراکم استخوان را کاهش می‌دهد یعنی در نهایت منجر به پوکی استخوان می‌شود.

نوشیدنی‌های گازدار، همچنین به دلیل اسیدیته و میزان قند بالا، سلامت دهان و دندان را به خطر می‌اندازد.
گاز موجود در آنها به واسطه اسید فسفریک و کربن‌دی‌اکسید به وجود می‌آید؛ یعنی همان اسیدی که در جذب کلسیم اختلال ایجاد کرده و در نهایت باعث پوک شدن استخوان‌های افرادی می‌شود که در رژیم غذاییشان زیاد از نوشابه استفاده می‌کنند.

 

حاوی مواد غذایی مفید و املاح شیر

لاکیدو اولین نوشابه گازدار بر پایه شیر در ایران است. پروتئین و چربی شیر تازه‌ای که به دستگاه پالایش وارد شده، جدا می‌شود و مایع باقیمانده‌ای که حاوی کلسیم، املاح و ویتامین‌های موجود در شیر است (پرمیت شیر)، طی فرآیندی با طعم‌دهنده طبیعی، اسید لاکتیک (اسید حاصل از تخمیر شیر) و آب فرآوری شده و به آن گاز اضافه می‌شود.

همانطور که اشاره شد اسید مورد استفاده در لاکیدو اسید لاکتیک است . لاکیدو نه تنها از جذب کلسیم جلوگیری نمی‌کند بلکه کلسیم شیر را هم در خود حفظ کرده است؛ به‌طوریکه هر شش لیوان از این نوشابه معادل یک لیوان شیر، کلسیم دارد.

کالری پایین

کافی است چند روزی حواسمان به تغذیه خود و اطرافیانمان باشد، آن‌موقع است که متوجه می‌شویم نوشابه، نوشیدنی که خطرات و مضرات آن برای همه روشن است، چقدر طرفدار دارد و حتی تبدیل به یک عادت غذایی برای بسیاری از ما شده‌است.

قند زیادی که به نوشابه‌ها اضافه می‌شود، باعث بالارفتن کالری آن‌ها می‌شود و دریافت این میزان قند، بدون هیچ ماده مغذی دیگری نه تنها به پوسیدگی دندان منجر می‌شود، بلکه در نهایت چاقی مفرط را به همراه دارد.همانطور که اشاره شد لاکیدو با داشتن قند کمتر، نه تنها کالری کمتری دارد بلکه حاوی املاح شیر و مواد مفید هم هست.

دیدگاه ها

  1. سلام کاله عزیز
    من از همه محصولات شما استفاده میکنم و فوق العاده هستند همشون
    امیدوارم همیشه کاله رو در حال پیشرفت و توسعه ببینم و روز به روز به شرکت بزرگ تری تبدیل بشه.
    از نوشابه لاکیدو شما از این به بعد با خیال راحت استفاده میکنم.
    ممنونم ازتون
    موفق باشید

  2. چرا دوستان متوجه نمیشوند که مثلا نوشابه معمولی ۱۰۰ واحد ضرر داره ، لاکیدو ۴۰ واحد ضرر داره و این یعنی به سلامت ما کمک میکنه
    چون هیچوقت بشر مصرف نوشابه رو صفر نمیکنه ، پس بهتره که مقداری از ضرر های نوشابه گازدار کم کنیم

  3. با درود ؛ در زمینه نوشابه لاکیدو هم چون گازدار است باز هم دفع کلسیم صورت میگیرد .

    1. نوشیدنی لاکیدو نوشابه نیست و اسید فسفریک ندارد. همان‌طور که می‌دانید به صورت کلی نوشیدنی‌های بدون گاز سالم‌تر هستند، اما اگر شما هم طرفدار نوشیدنی‌های گازدار هستید، می‌توانید با خیال راحت نیوشابه لاکیدو را جایگزین کنید، چون لاکیدو سالم‌تره!

    1. سلام، دوست عزیز برتری نیوشابه لاکیدو نسبت به سایر نوشابه‌ها ذکر شده‌است، سوء مصرف و افراط در هر چیزی نامناسب است؛ حتی مواد مفیدی مثل کلسیم، انواع ویتامین‌ها و غیره. پس اصل اعتدال همیشه باید رعایت شود.

  4. من لاکیدو خوردم و خوشم اومده.از نوشابه های گازدار معمول در بازار به مراتب بهتر هست.پیشنهاد: لطفا بطریهای کوچک تک نفره هم تولید وروانه بازار کنید بطری و قوطی تک نفره عمق نفوذ مصرف بیشتری دارد..پیشنهاد دوم: همزمان باتولید بطریهای کوچک ،تبلیغاتش رو در شناساندن محصول به مردم وسیعتر کنید.مصرف کننده ی سرپرست(کسی که برای خریدمنزل تصمیم میگیرد)ابتدا بطری کوچک آن را خرید و آزمایش میکند سپس به تصمیم نهایی میرسد.از طرفی مصرف در رستورانها واغذیه فروشیها و دکه های خیابانی(مصرف آنی)عمدتا به شکل قوطی یا بطری تک نفره هست!….موفق باشید.

    1. سلام، ممنون از همراهی و پیشنهادات شما، این محصول در حجم کمتر و در قوطی (کن) روانه بازار شده و می‌توانید تهیه کنید.