چطور پیاده روی کنید تا لاغر شوید؟ (اینفوگرافیک)

استخوان‌هایتان سالم می‌مانند و دستگاه گوارشتان بهتر کار می‌کند، زود وزن کم می‌کنید و کمتر با افسردگی و اضطراب درگیر می‌شوید. محققان می‌گویند همه این فواید، با ۳۰ دقیقه پیاده روی در سه روز هفته به شما خواهد رسید. اگر می‌خواهید به بهانه سلامتی و با هدف کاهش وزن پیاده روی کنید ادامه این مطلب را بخوانید. ما همه چیز را در مورد لاغری با پیاده روی و آداب راه‌پیمایی با شما در میان خواهیم گذاشت.

لاغری با پیاده روی یک آرزوست یا واقعیت؟

از نظر پژوهشگران، با این میزان راه رفتن بدون ایجاد تغییر در رژیم غذایی‌تان می‌توانید وزن کم کند. برای مثال به گفته متخصصان تغذیه، کسانی که هر روز ۱.۶ کیلومتر پیاده‌روی می‌کنند، در روز ۱۰۰ کالری بیشتر از دیگران می‌سوزاند. اینکه با پیاده‌روی چقدر از وزنتان کم شود، بستگی به وضعیت بدنی شما و سرعت راه رفتن‌تان دارد. اگر اضافه وزن زیادی داشته باشید، احتمالا زودتر وزن کم می‌کنید.

لاغری با پیاده روی تنها یک آرزو نیست. افراد بزرگسالی که در هر ساعت ۶٫۵ کیلومتر راه می‌روند، اگر وزن متوسطی داشته باشند، در این یک ساعت ۴۰۰ کالری می‌سوزانند. شما با برداشتن هر ۲۰۰۰ قدم حدودا ۱۰۰ کالری خواهید سوزاند و با سوزاندن هر ۳۵۰۰ کالری، تقریبا نیم کیلو از وزنتان را کم خواهید کرد.

هر روز چند قدم برمی‌دارید؟

شما هر روز چقدر راه می‌روید و چه میزان کالری را از این طریق می‌سوزانید؟ نمی‌دانید؟ شاید کمک گرفتن از اپلیکیشن‌هایی که روی گوشی هوشمند نصب می‌شوند یا دسبتبندها و ساعت‌های گام شمار بتواند انگیز شما را برای راه رفتن بیشتر کند. کمک گرفتن از این ابزارها لاغری با پیاده روی را برایتان آسان‌تر و امیدوارکننده‌تر می‌کند.

اگر این اپلیکیشن‌ها می‌گویند که هر روز کمتر از ۵ هزار قدم برمی‌دارید، یعنی فرد کم‌تحرکی هستید و نیاز به برنامه‌ریزی جدیدی برای فعالیت‌های روزانه‌تان دارید. محققان می‌گویند این میزان راه رفتن، می‌تواند بدنتان را در وضعیت مطلوب قرار دهد، اما معنای این حرف این نیست که کمتر راه رفتن خیری به شما نمی‌رساند. آنچه شما لازم دارید، بیشتر تحرک کردن در حد توان و بسته به شرایط زندگی‌تان است. پس ناامید نشوید.

پیاده روی
پیاده‌روی

چطور می‌توان بیشترین چربی را سوزاند؟

  • پیاده‌روی که با هدف چربی‌سوزی انجام می‌شود، آداب مخصوص به خود را دارد. اگر قصد شما لاغری با پیاده روی است، باید به این اصول وفادار باشید.
  • کفش مناسبی را برای پیاده روی انتخاب کنید. کفش‌های بیش از اندازه تخت، پاشنه‌دار و با کفی نامناسب، به پاها و زانوهایتان آسیب می‌زنند؛
  • حداقل ۴۵ دقیقه زمان به پیاده‌روی اختصاص دهید تا هورمون سروتونین (هورمون شادی) در بدنتان ترشح شود؛
  • ۱۰ دقیقه اول پیاده روی را با سرعت آرام پیش ببرید. قرار نیست از لحظه شروع، سریع و نفس‌گیر حرکت کنید؛
  • برای لاغری با پیاده روی سرعت‌تان را آرام آرام بالا ببرید و در طول ۳۰ دقیقه اوج بگیرید؛
  • بعد از ۳۰ دقیقه سرعت‌تان را آرام آرام کم کنید و ۵ دقیقه با سرعت پایین راه بروید.

دیدگاه ها