درمان معده درد با ۱۵ روش فوری – قسمت دوم

فرقی نمی‌کند که معده درد یا شکم درد داشته باشید. از حالت تهوع گرفته تا سوزش سر دل و سندروم روده تحریک پذیر و هر بیماری دیگر مربوط به معده، اغلب با درمان‌های خانگی و به صورت طبیعی تسکین می‌یابند. در قسمت اول ۸ راه طبیعی برای درمان معده درد را به شما آموزش دهیم. با ۷ روش دیگر با ما همراه باشید.

زغال فعال

ممکن است شنیده باشید که خوردن نان سوخته می‌تواند باعث تسکین ناراحتی معده شود. این موضوع درست است اما بهترین گزینه نیست چون حاوی مواد سرطان‌زا است. در عوض پیشنهاد می‌دهیم زغال فعال را امتحان کرده و معده خود را در عرض چند دقیقه آرام کنید. این ماده باکتری‌ها و میکروب‌های بد را جذب خود کرده و مسائل مربوط به معده را حل می‌کند.

رازیانه

رازیانه هم موجب تسریع فرایند هضم و کاهش گاز و التهاب و درد معده می‌شود. طعم رازیانه کمی شبیه شیرین بیان است. اگر شما طعم شیرین بیان را دوست داشته باشید، احتمالا رازیانه را هم دوست خواهید داشت.

آب برنج

اگر از اسهال رنج می‌برید یا ناراحتی معده دارید، آب برنج می‌تواند به حل آن کمک کند. برای تهیه آب برنج، نصف فنجان برنج را در شش فنجان آب به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. مقداری عسل اضافه کنید و سعی کنید تا وقتی که داغ است آن را بخورید.

درمان معده درد با تمرین یوگا

مواد غذایی و نوشیدنی‌ها تنها چیزهایی نیستند که به شما کمک کنند. حرکات یوگا هم می‌توانند کمک‌کننده باشند. تعدادی از حرکات یوگا برای بهبود فرایند هضم و کاهش نفخ طراحی شده‌اند.

گرما

می‌توانید از یک بطری آب داغ یا کیسه آب گرم هم کمک بگیرید. گرما نه تنها آرامش بخش است، بلکه حس آن در ناحیه شکم می‌تواند به از بین بردن درد و ناراحتی کمک کند. هم‌چنین حالت تهوع را هم کاهش ‌دهد.

آب آلوئه ورا

بسیاری از افراد از آب آلوئه ورا برای تسکین انواع مسائل روده کمک گرفتند. این افراد نتایج خوبی برای درمان پوکی استخوان، گرفتگی، گاز، اسهال و بسیاری از بیماری‌های دیگر کسب کردند.

درمان معده درد با رفلکسولوژی یا انعکاس درمانی

لورا نورمن، یک متخصص رفلکسولوژی می‌گوید: رفلکسولوژی به از بین بردن بیماری‌های زیادی ‌از جمله درد‌های معده و سایر مشکلات گوارشی، کمک می‌کند. هزاران عصب در پا و دست وجود دارند که وقتی تکنیک‌های خاصی روی آن‌ها اعمال ‌شود، می‌توانند کل بدن را آرام کنند.

منطقه شکمی مربوط به قوس مرکز پای چپ است. با استفاده از تکنیک رفلکسولوژی، پای چپ خود را با کف دست راست خود نگه دارید، و سپس دست چپ خود را زیر سینه پای خود قرار دهید و یک فشار پایدار ایجاد کنید.

چه زمانی باید برای درمان معده درد به پزشک مراجعه کنید

گاهی مشکلات شکمی نشان‌دهنده‌ی یک مشکل جدی هستند. استفراغ‌های طولانی‌ مدت شما را در معرض کم آبی قرار می‌دهد. نوشیدن جرعه‌های کوچک آب کمک می‌کند بدن‌تان دچار کم آبی نشود. اگر تهوع و معده‌ دردتان بیشتر از ۴۸ ساعت طول کشید به پزشک مراجعه کنید. اگر متوجه شدید بعد از خوردن غذاهای خاصی یا انجام کارهای خاصی مدام دچار ناراحتی معده می‌شوید، درمورد علائم‌تان با پزشک صحبت کنید. ممکن است چیزی نباشد اما مراجعه به پزشک‌تان می‌تواند احتمال بیماری کرون، یک آلرژی غذایی و یا سایر بیماری‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

راه‌های پیشگیری از درد معده

  • یک رژیم غذایی سالم داشته باشید.
  • به جای آن که در یک وعده پرخوری کنید تعداد وعده‌ها را بیشتر و حجم غذا را کم تر کنید.
  • مواد غذایی را به درستی بجوید.
  • از مصرف الکل و نوشیدنی‌های کافئین دار اجتناب کنید.
  • از مصرف بیش از حد غذاهای ادویه دار و سرخ شده اجتناب کنید.
  • مقدار زیادی آب بنوشید.
  • ورزش تنفسی و یوگا انجام دهید.
  • آب کافی بنوشید.
  • بعد از خوردن غذا، به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه راه بروید.
  • پس از صرف یک وعده‌ی غذای بلافاصله به رختخواب نروید.

دیدگاه ها