قسمت اول- وسایل ورزشی مورد نیاز و ضروری باشگاه

وسایل ورزشی مورد نیاز

اگر تصمیم گرفتید که در کنار تمام روزمرگی‌ها و درگیری‌های روزانه خود، ورزش کردن را شروع کنید یا این که پس از یک وقفه طولانی دوباره ورزش کنید و یک حال و هوای خوب به زندگی خود بدهید، اولین چیزی که ممکن است به ذهنتان برسد این است که وسایل ورزشی مورد نیاز چه چیزهایی هستند؟

همان طور که می‌دانید، آماده‌سازی لازمه هر کاری است. اگر شما بدانید که حین ورزش کردن چه وسایلی را باید با خود همرا داشته باشید و تدارک ببینید مسلما احساس آرامش بیشتری خواهید داشت و جدا از این که سردرگم نمی‌شوید، به بالا بردن اعتماد به نفس‌تان کمک زیادی خواهید کرد.

وسایل ورزشی مورد نیاز هر فرد بسته به ورزشی که انتخاب می‌کند، متفاوت است اما یک سری وسایل هستند که به طور مشترک برای همه ورزشکاران ضروری است. همراه داشتن این وسایل خستگی را از تن شما بیرون آورده و جدا حالتان را جا خواهد آورد.

وسایل ورزشی مورد نیاز باشگاه

وسایل ورزشی مورد نیاز مثل کیف ورزشی

برای حمل تمام وسایل ورزشی که نیاز دارید، به یک کیف ورزشی نسبتا بزرگ احتیاج دارید تا علاوه بر این که تمامی وسایل ورزشی تان را در آن قرار دهید، هنگام جابه‌جایی و پیدا کردن هر آن چه لازم دارید، دچار مشکل نشوید.

موقع انتخاب بهتر است کیف زیپ‌دار انتخاب کرده و حتما به دسته‌ها، زیپ‌ها و بدنه کیف توجه کنید تا در صورت حمل وسایل زیاد دچار مشکل نشوید. در انتخاب رنگ کیف، بهتر است رنگی را انتخاب کنید که با پوشش داخل و بیرون باشگاه هماهنگی داشته باشد.

وسایل ورزشی مورد نیاز مثل لباس ورزشی مناسب

لباس ورزشی مناسب یک فاکتور مهم و اساسی در کیفیت ورزش کردن است. تصور کنید که هنگام ورزش به خاطر نامناسب بودن جنس لباس ورزشی‌تان، عرق سوز شوید یا بوی بدی از جانب خود احساس کنید هم‌چنین جنس لباسی که انتخاب کردید مانع از انجام برخی از حرکات و ایجاد ناراحتی در شما شود؛ در این صورت نصف وقت خود را در باشگاه صرف تنظیم کردن لباس‌تان می‌کنید و هنگامی که به خانه بازگشتید، از خود ناراضی هستید و احساس می‌کنید که وقت خود را هدر دادید. چاره کار این است که لباس مناسب ورزش کردن انتخاب کنید.

امروزه لباس ‌ورزشی‌‌های با کیفیتی با فن‌آوری Breathability یا قابلیت تنفس در بازار موجود است که از الیاف خاصی تهیه می‌شوند. این فن‌آوری به این معنی است که لباس شما رطوبت را به بیرون انتقال داده و در عوض هوای تازه را داخل می‌کشد.

Breathability باعث می‌شود شدت تعریق شما حین ورزش کاهش پیدا کرده و احساس ناراحتی نکنید. لباس‌های ورزشی نامناسب دمای بدن شما را به ماکزیمم رسانده و فعالیت ورزشی‌تان را دچار اختلال خواهد کرد.

علاوه بر نکات گفته شده، ظاهر لباس ورزشی بسیار مهم است. با توجه به تولید لباس ورزشی‌های بی‌نظیر از لحاظ رنگ و مدل، بسیاری از مردم علاقه مند هستند با حضور در یک باشگاه تیپ جذاب و ورزشی‌ای داشته باشند. مسلما با هر لباس راحتی می‌توان ورزش کرد اما مطمئن باشید این کار اعتماد به نفس شما را چند برابر خواهد کرد.

کتونی و کفش ورزشی مناسب یکی از وسایل ورزشی مهم

انتخاب کفش ورزشی مناسب با اندازه و شکل مطلوب، یک نکته قابل توجه برای ورزشکاران است. انتخاب کفش ورزشی برای هر رشته متفاوت است اما به طور کلی کفش ورزشی مناسب باید چه شاخص‌هایی داشته باشد؟ حفاظت از پا، راحتی و حمل وزن بدن سه ویژگی مهم یک کفش ورزشی مناسب است.

چند نکته برای انتخاب کفش مناسب ورزشی

  • اندازه و قالب پا باشد.
  • هنگام خرید هر دو لنگه کفش را امتحان کنید.
  • کفشی را انتخاب کنید که ۳ تا ۱۲ میلی‌متر از انگشت شصت پا فضای خالی داشته باشد.
  • افراد دارای کف پای صاف باید کفشی را انتخاب کنند که دارای لایه میانی بسیار سفت برای کنترل حرکت و کاهش میزان چرخش داخلی باشد.
  • کسانی که دارای قوس کف پای زیاد هستند باید از کفش‌هایی استفاده کنند که انعطاف پذیری بالایی داشته و از پوشیدن کفش‌هایی که پا را محدود می‌کنند، خودداری کنند.
  • افراد با قوس کف پای طبیعی باید از کفش‌هایی استفاده کنند که کف آن مختصر برآمدگی داشته باشد.
  • هرگز کفش تنگ به بهانه این که جا باز می‌کند، نخرید.
  • کفشی انتخاب کنید که برای ورزش مورد نظر‌تان طراحی شده است.

بطری آب ورزشی

هنگام ورزش کردن به علت تعریق، بدن مایعات زیادی را از دست می‌دهد. برای تجدید آب از دست رفته و مصرف مکمل‌های پروتئینی، کربوهیدراتی و ویتامین بهتر است همیشه یک بطری ورزشی همراه داشته باشید تا وقت خود را صرف باز و بسته کردن در بطری نکنید.

حوله

به علت تعریق زیاد بهتر است همیشه یک حوله همراه خود داشته باشید تا هنگام عرق کردن دست و صورت خود را خشک کنید هم‌چنین برای استفاده از دستگاه‌ها و مت‌های باشگاه حوله را روی آن‌ها بیاندازید تا بهداشت را رعایت کرده باشید. اگر قصد دارید بعد از ورزش دوش بگیرید یک حوله دیگر همراه خود بیاورید.

هدفون

گوش کردن موزیک هنگام ورزش شما را شاداب‌تر و انگیزه‌تان را بیشتر می‌کند. یک mp3 player کوچک و یک هدفون ورزشی برای گوش کردن موزیک در کیف خود همراه داشته باشید.

اسپری بدن

ورزش کردن زیاد باعث تعریق و دفع سموم می‌شود. بوی بد این سموم بسیار اذیت کننده است و شما را کلافه خواهد کرد. برای رهایی از این مشکل بعد از این که خود را با حوله خشک کردید، از اسپری استفاده کنید و بعد لباس‌هایتان را بپوشید.

ساعت مچی هوشمند

خوشبختانه در عصر تکنولوژی زندگی می‌کنیم. امروزه ساعت‌های هوشمند اطلاعات دقیقی از قبیل سرعت، تپش قلب، میزان کالری مصرفی و مسافت طی شده را در اختیار شما قرار می‌دهد. این ساعت‌ها مانند ساعت‌های معمولی روی مچ بسته می‌شود و تمام اطلاعات را به صورت عدد صحیح در اختیار شما قرار می‌دهد.

دفترچه یادداشت

یک دفترچه یادداشت کوچک همراه خود داشته باشید تا حین تمرینات بتوانید برنامه تمرینی‌تان را مشاهده و نکات جدید را یادداشت کنید.

لیستی از وسایل ورزشی مورد نیاز دیگری که باید با خود همراه داشته باشید:

  • دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش قبل از ورزش
  • استفاده از دئودورانت قبل و بعد از ورزش
  • شامپوی خشک
  • لوازم آرایش
  • کیسه یخ
  • جوراب ورزشی نخی که مچ پای‌تان را بپوشاند.
  • دست‌کش ورزشی برای جلوگیری از پینه بستن دست‌ها

دیدگاه ها