طرز تهیه خورش کرفس با مرغ ؛ جا افتاده و مجلسی

طرز تهیه خورش کرفس با مرغ
آسان
4 نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
بیش 90دقیقه

خورش کرفس طرفداران پر و پا قرص و البته دشمنان خودش را دارد. یکی از دلایلی که بعضی از افراد آن را دوست ندارند شباهت آن به خورش قورمه سبزی است و این افراد قورمه سبزی را به آن ترجیح می‌دهند. اگر خورش کرفس را با یک دستور خوب تهیه کنید و اجازه بدهید خوب جا یبافتد، حتما از طعم متفاوت و دلنشین آن لذت خواهید برد. علاوه بر این کرفس فواید و خواص درمانی بسیاری دارد تا شما را قانع کند آن را در برنامه‌ی غذایی خودتان بگنجانید. قبلا طرز تهیه خورش کرفس با گوشت قرمز را آموزش دادیم. در این مقاله می‌خواهیم طرز تهیه خورش کرفس با مرغ را به شما آموزش دهیم. همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش کرفس

  • پیاز بزرگ (خرد شده)یک عدد
  • ساقه کرفس۴۰۰ گرم
  • برگ کرفس۲۰۰ گرم
  • نعنا تازه (ساطوری شده)یک قاشق غذاخوری
  • جعفری تازه (ساطوری شده)دو قاشق غذاخوری
  • لیمو عمانیدو عدد
  • مرغ (درسته یا خرد شده)۶۰۰ تا ۸۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگییک قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل، زردچوبهبه میزان لازم

طرز تهیه خورش کرفس با مرغ

مرحله اول

لیمو عمانی‌ها را با چنگال سوراخ کنید و داخل یک کاسه آب قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود.

مرحله دوم

ساقه‌های کرفس را به اندازه‌های کوچک و مساوی خرد کنید. نعنا، جعفری و برگ‌های کرفس را به صورت ساطوری ریز کنید.

مرحله سوم

کمی روغن داخل یک قابلمه کوچک بریزید و برگ‌های کرفس و سبزی خرد شده را تفت دهید. هر چه قدر بیشتر تفت دهید سبزی‌ها تیره‌تر می‌شوند و درون خورش جا میفتند اما خواص آن‌ها هم از بین می‌رود.

مرحله چهارم

پیازها را داخل یک قابلمه‌ متوسط بریزید و کمی با روغن تفت دهید. بعد از اینکه پیاز ها نرم شدند، زردچوبه را اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید. مرغ را به مخلوط پیاز و زردچوبه اضافه کنید و اجازه دهید کاملا سرخ شوند.

مرحله پنجم

رب را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ و طعم آن بهتر شود. ساقه‌های کرفس را اضافه کنید و بعد از یکی دو دقیقه، دو لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. البته میزان آب جوش به سایز و جنس قابلمه هم وابسته است. اگر در حین ‍پخت احساس کردید آب خورش کم است می‌توانید کمی آب جوش به آن اضافه کنید.

مرحله ششم

وقتی که مرغ پخت، لیمو عمانی، سبزی، نمک و فلفل را اضافه کنید. در این مرحله خورش باید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی گاز بماند تا جا بیافتد.

مرحله هفتم

خورش کرفس با مرغ جا افتاده را بچشید و در صورت تمایل به آن کمی آبغوره یا آبلیمو اضافه کنید. نوش جان!

دیدگاه ها

  1. سلام. ببخشید من دقیقا از روی دستور شما این خورش رو درست کردم. یعنی سبزی‌هام اندازه شما بود همگی. اما چرا خورش من سبز نشد؟ به قرمزی میزنه

    1. سلام، دوست عزیز این دستور تهیه رب گوجه دارد و طبیعتا رنگ متمایل به قرمز پیدا می‌کند، می‌توانید رب را حذف کنید یا طرز تهیه خورش کرفس را امتحان کنید تا خورشت شما به شکل سنتی و سبز رنگ شود.