طرز تهیه سس آووکادو با کفیر‌

سس آووکادو
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

کفیر نوعی نوشیدنی است که از تخمیر دانه‌های کفیر در شیر یا آب ایجاد می‌شود. کفیر به علت وجود مخمرها و باکتری‌ها، یک پروبیوتیک قوی است و به بهبود هضم کمک می‌کند. این نوشیدنی با بسیاری از مواد غذایی ترکیب می‌شود و طعم خاص و خوش‎مزه‌ای به آن می‌دهد. از جمله این مواد می‌توان به آووکادو اشاره کرد که سرشار از پروتئین و مملو از چربی مفید است. در این دستور طرز تهیه سس آووکادو با کفیر آموزش داده شده است. از معدود سس‌های مورد استفاده در سالاد که نه تنها هیچ ماده مضری ندارد بلکه تمامی مواد به کار رفته در آن مفید است.

سس آووکادو با نوشیدنی کفیر را بدون نگرانی و فکر کردن به چاقی به سالادهای خود اضافه کنید و از خواص بی‌شمار آن بهره‌مند شوید.

مواد لازم برای تهیه سس آووکادو با کفیر

  • آووکادو رسیدهدو عدد بزرگ
  • نوشیدنی کفیر ناری کالهیک یا یک‌دوم پیمانه
  • نمکیک تا یک دوم قاشق غذاخوری
  • سرکه سیبدو قاشق غذاخوری
  • پودر فلفلیک‌چهارم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه سس آووکادو با کفیر

مرحله اول

برای تهیه سس آووکادو با کفیر ابتدا آووکادوها را افقی برش دهید و آن‌ها را به کمک قاشق خالی کنید و در یک کاسه کوچک بریزید.

مرحله دوم

نمک و سرکه سیب را به سس اضافه کنید و آن‌ها را با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم

یک دوم پیمانه کفیر را به سس خود اضافه کنید و آن را مخلوط کنید تا رقیق شود و در صورت نیاز کم کم مابقی کفیر را نیز اضافه کنید.

مرحله چهارم

پودر فلفل را به سس اضافه کنید و خوب هم بزنید. طعم آن را تست کنید و فلفل را به میزانی در سس بریزید که تندی آن به اندازه مورد علاقه شما باشد.

مرحله پنجم

سس آووکادو با کفیر شما آماده است و کافی است آن را در ظرف مورد نظر خود در کنار سالادهای مختلف سرو کنید.

نکات طرز تهیه

  • با کم و زیاد کردن میزان نوشیدنی کفیر ناری مورد استفاده در سس می‌توانید آن را رقیق یا غلیظ کنید. در صورتی‌که از آن به عنوان سس سالاد استفاده می‌کنید باید آن را رقیق‌تر کنید و اگر به عنوان دیپ مورد استفاده قرار می‌گیرد باید غلیظ‌تر شود.
  • برای یک‌دست شدن سس می‌توانید مواد را با غذاساز مخلوط کنید.
  • در مطلب همه چیز درباره محصولات کفیر ناری به پاسخ سوالات متداول و توضیح بیشتر درباره محصولات خواصشان پرداخته شده‌است.

دیدگاه ها

  1. سلام من خودم نوشیدنی کفیر کاله خیلی دوست دارم و به علت قیمت بالا ترش نسبت به باقی دوغ ها هر چند وقت یکبار میتونم بخرم اما در مورد آموزش آشپزیتون آیا سرکه با دوغ که برگزفته شده از شیر هست آیا باعث خرابی و بریدگی نمیشه ؟!

    1. سلام دوست عزیز اگر همه موارد دستور تهیه را به درستی رعایت کنید این اتفاق نخواهد افتاد. ممنون از همراهی شما!