طرز تهیه سیب‌زمینی شیرین کبابی با ماست و نعنا | یک پیش‌غذای سالم

سیب‌زمینی شیرین کبابی
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

سیب‌زمینی شیرین کبابی با ماست و نعنا پیش غذای امروزی است که می‌خواهیم با هم امتحان کنیم. سیب زمینی شیرین که در کشور ما در منطقه بلوچستان و برخی مناطق دیگر کشت می‌شود، دارای خواص و مزیت‌های مهمی برای بدن است. اما این سیب زمینی در کشور ما نسبت به سیب زمینی معمولی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. با این که اگر بخواهیم از خواص آن بگوییم؛ برای سلامت قلب، تقویت سیستم ایمنی بدن، تسکین درد قائدگی و حتی به خاطر قند طبیعی موجود در آن باعث کنترل و تثبیت قند خون در بدن می‌شود و برای افراد دیابتی بسیار مفید است.

در این مقاله می‌خواهیم طرز تهیه یک پیش غذای خوشمزه و سالم را با سیب‌زمینی شیرین به شما آموزش دهیم. طعم سیب‌زمینی شیرین کبابی با سس ماست و نعنا از سیب زمینی با سس قارچ و کچاپ نه تنها لطف کمتری ندارد بلکه بسیار برای بدنتان مفید است و یک وعده رژیمی به حساب می‌آید. در ادامه با دستورالعمل این پیش غذا همراه ما باشید.

مواد لازم برای سیب زمینی شیرینی کبابی با ماست و نعنا

  • سیب زمینی شیرین متوسط900 گرم
  • روغن زیتوندو قاشق غذاخوری
  • ماست ایسلندی کالهدو و نیم فنجان
  • فلفل چیلی (ریز رنده شده)یک عدد
  • پوست لیمو (ریز رنده شده)دو قاشق چای‌خوری
  • آب لیمو تازهدو قاشق چای‌خوری
  • دانه کنجددو قاشق غذاخوری
  • برگ نعنایک‌ونیم فنجان
  • نمک دریاییبه مقدار لازم

طرز تهیه سیب‌زمینی شیرین کبابی با ماست و نعنا | یک پیش‌غذای خوشمزه

مرحله اول

سیب زمینی از آن دسته مواد غذایی است که انواع و اقسام فینگرفودهای هیجان‌انگیز و خوشمزه مثل توپک سیب زمینی یا سیب زمینی پفکی را می‌توانید با آن تهیه و نوش جان کنید. برای تهیه پیش‌غذایی مناسب و درخور مهمانی‌ها و دورهمی‌های شما این بار ما با طرز تهیه سیب زمینی شیرین با ماست و نعنا به سراغتان آمده‌ایم.

برای شروع ابتدا فر را روی 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. سیب زمینی شیرین را خوب بشویید. در نظر داشته باشید که هیچوقت پوست آن گرفته نمی‌شود. بنابراین خوب آن را بشویید. به کمک قلموی آشپزی دو قاشق غذاخوری روغن روی آن بزنید و داخل فر قرار دهید. حدود 50 تا 60 دقیقه سیب زمینی‌ها باید داخل فر بمانند تا زمانی که نیمه نرم شوند.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان سیب زمینی‌ها را از فر خارج کنید و دمای فر را حدود 40 درجه افزایش دهید. صبر کنید تا سیب زمینی‌ها کمی خنک شوند، سپس آن‌ها را به قطعات بزرگ برش دهید. دوباره سیب زمینی‌های خرد شده را داخل فر قرار دهید تا اطراف آن‌ها قهوه‌ای و ترد شود.

مرحله سوم

ماست ایسلندی، فلفل چیلی، پوست لیموی رنده شده و آبلیمو را داخل یک کاسه متوسط ​​با هم ترکیب کنید. مقداری نمک هم به آن اضافه کنید. سپس کنجد را یا به صورت درسته یا کمی با گوشت‌کوب بکوبید و به سس اضافه کنید.

مرحله چهارم

حالا سیب زمینی‌ها را از فر بیرون بیاورید و صبر کنید تا کمی خنک شود. سس تهیه شده را داخل یک بشقاب بریزید و سیب زمینی شیرین کبابی را روی سس بچینید. برای تزئین مقداری برگ نعنا روی سیب زمینی‌ها قرار دهید.سیب‌زمینی شیرین کبابی خوشمزه شما با سس ماست و نعنا آماده است؛ نوش جان!

دیدگاه ها