طرز تهیه نان کتو نود ثانیه‌ای

طرز تهیه نان کتو
آسان
1 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

اگر از رژیم کتوژنیک پیروی می‌کنید، می‌دانید که مصرف نان‌ از جمله سنگگ و نان‌های حجیم برای شما منع شده‌است. امروز طرز تهیه نان کتو را به شما آموزش می‌دهیم که می‌توانید آن را در مدت زمان خیلی کوتاه به سادگی در منزل تهیه کنید؛ پس لازم نیست نگران جایگزین کردن نان در این رژیم باشید. با ما همراه باشید تا با طرز تهیه نان کتویی با آرد بادام آشنا شوید.

اما اگر با این رژیم که به آن به اختصار به آن کتو هم می‌گویند آشنا شوید باید به شما بگوییم این رژیم یک رژیم کم کربوهیدرات و پر از چربی است که فواید خوبی برای سلامتی بخصوص کاهش وزن و بهبود سلامتی دارد و حتی یکی از غذاهای جنگی در جنگ‌های مختلف بوده است.

مواد لازم برای تهیه نان کتو

  • آرد بادام ۱۵۰-۲۰۰ گرم
  • بیکینگ پودر نصف قاشق چای‌خوری
  • پنیر پارمسان کاله خرید آنلاین یک چهارم فنجان
  • برگ رزماری (خرد شده) یک قاشق چای‌خوری
  • پودر سیر نصف قاشق چای‌خوری
  • کره پاستوریزه کاله خرید آنلاین یک قاشق غذاخوری
  • تخم‌مرغ (همزده) یک عدد
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه نان کتویی نود ثانیه‌ای

مرحله اول

در کاسه‌ای مناسب مایکروویو آرد بادام را با بیکینگ پودر مخلوط کنید.

مرحله دوم

پنیر پارمسان را هم داخل کاسه بریزید و برگ رزماری را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

ادویه‌ها را هم به مواد اضافه کرده و هم بزنید. کره آب‌شده را هم به آن‌ها اضافه کنید.

مرحله چهارم

تخم‌مرغ را در ظرف شکسته و به وسیله چنگال آن را هم بزنید.

مرحله پنجم

کاسه را داخل ماکروویو که روی درجه بالا تنظیم کرده‌اید بگذارید (حدود ۹۰ ثانیه) و تا زمانی‌که نان پف کند، کافی خواهد بود. یادتان نرود که این نان حسابی زود آماده می‌شود و اگر برای پختش زمان زیادی بگذارید، در واقع آن را خراب کرده‌اید.

مرحله ششم

ظرف را از ماکروویو خارج کنید و مدتی صبر کنید تا خنک شود، سپس آن را در ظرف دلخواه سرو کنید و  با آن ساندویچ‌های مختلف درست کنید. نان کتویی یکی از بهترین گزینه‌ها برای یک صبحانه یا عصرانه کتوژنیک است و حتی می‌توانید آن را در کنار  غذایتان میل کنید.

طرز تهیه نان سیر کتوژنیک و کاسرول کتوژنیک را هم قبلا برای استفاده شما عزیزان آموزش داده بودیم.

نکاتی در مورد اهمیت نان در رژیم کتوژنیک

شاید برایتان سوال باشد نان کتو چیست؟

همان‌طور که از نام آن پیداست، این نان یک جایگزین کم کربوهیدرات برای ساندویچ سنتی و نان تست است. برخلاف نوع سنتی، حاوی آرد سفید یا گندم نیست. در عوض، با آرد بادام درست می‌شود و اغلب به مخمر نیاز ندارد.

چه نانی مناسب رژیم کتو است؟

نان‌های معمولی سفید، گندم، جو، چاودار یا نان‌های چند دانه‌ای سرشار از کربوهیدرات هستند و در رژیم کتو مجاز نیستند. در عوض می‌توانید خودتان نان تهیه کنید یا نان بدون گلوتن با محتوای فیبر بالا و کربوهیدرات کمتر بخرید.نان‌های کتو اغلب با آرد نارگیل یا بادام یا ترکیبی از هر دو ساخته می‌شوند.

نان کتو برای چه مدت مفید است؟

نان کتو همیشه باید در یخچال و در بسته نگهداری شود. مواد مورد استفاده در این نان بسیار شکننده هستند و نمی‌توانند در دمای اتاق نگهداری شوند. نان کتو تا ۲ هفته ماندگاری دارد. برای انجماد هم می‌توان تکه‌های باقیمانده نان را تا ۶ ماه در فریزر، در کیسه زیپ‌دار نگهداری کرد.

دیدگاه ها

    1. با سلام
      ممنون از دقت شما. مقدار آرد بادام می‌تواند بین ۱۵۰ الی ۲۰۰ گرم باشد. داخل مواد لازم این دستور اضافه شد.