طرز تهیه کوکی کاتلا همراه با نکات مهم پخت

طرز تهیه کوکی کاتلا
آسان
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

کوکی کاتلا یک شیرینی با طعم و طراحی ممتاز است که با استفاده از محصول کاتلا تهیه می‌شود. این شیرینی‌ با طعم ممتاز کاتلا و ساختار نرم و لذت‌بخش کوکی، یک خوراکی عالی برای لذت بردن در هر زمان و مکانی است. در ادامه، طرز تهیه کوکی کاتلا را مرور کرده‌ایم. اگر دوست دارید با کاتلا کیک و چیز کیک هم بپزید، می‌توانید طرز تهیه چیز کیک کاتلا و طرز تهیه سس کاتلا را هم در کتاب کاله بخوانید.

مواد لازم برای تهیه کوکی کاتلا

  • آرد ۲۰۰ گرم
  • کره سرد مکعبی خرد شده ۱۰۰ گرم
  • نشاسته ذرت ۲ قاشق
  • پودر قند ۳۰ گرم
  • خامه ۲ قاشق
  • کاتلا ۴ قاشق
  • دارچین و جوز هندی به مقدار لازم

طرز تهیه کوکی کاتلا

درست کردن خمیر کوکی

مخلوط کردن مواد برای تهیه خمیر کوکی

اولین مرحله از طرز تهیه کوکی کاتلا این است که خمیر کوکی را آماده کنید برای این کار آرد، نشاسته، پودر قند، خامه، کاتلا، دارچین و جوز هندی را مخلوط کنید تا یک خمیر لطیف برای کوکی خود به دست آورید.

استراحت خمیر و پخت

خمیر آماده کوکی بعد از استراحت

در این مرحله از طرز تهیه کوکی نوبت آن است که خمیر آماده شده کوکی را داخل کیسه نایلونی بگذارید و اجازه دهید به مدت یک ساعت استراحت کند بعد خمیر را باز کنید و برش بزنید و در داخل سینی فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه بپزید.

اضافه کردن کاتلا

اضافه کردن کاتلا به کوکی

در این مرحله زمانی که کوکی آماده شد پس از پختن و خنک شدن، کاتلا را میان دو کوکی قرار دهید و بگذارید مقداری بماند تا خودش را بگیرید. کوکی خوشمزه شما با کاتلا آماده است. نوش جان!

کاتلا چیست؟

کاتلا یا دولسه دلچه (Dulce de leche) نوعی شیر تغلیظ شده است که با حرارت کرم تهیه می‌شود. از کاتلا برای تهیه انواع سس و روکش کیک استفاده کنید. اکنون برند سوربن یکی از برندهای کاله است که انواع سس مناسب قنادی را تولید می‌کند. برای آشنایی با انواع سس‌های سوربن به کتاب کاله مراجعه کنید.

موارد استفاده از کرم کارامل کاتلا

از این کرم خوشمزه می‌توانید به عنوان فیلینگ انواع کوکی و شیرینی یا حتی برای ریختن روی بستنی و حتی چیزکیک استفاده کنید. طرز تهیه کوکی گردویی و طرز تهیه وافل را در کتاب کاله بخوانید.

دیدگاه ها