طرز تهیه فلفل دلمه‌‌ای شکم پر یا همان دلمه فلفل خوشمزه

فلفل دلمه‌ای شکم پر
متوسط
۲ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

دلمه‌ها انواع مختلفی دارند. اما فلفل دلمه‌ای شکم پر، پرطرفدارترین و معروف ترین دلمه‌ای است که بر سفره‌ی ایرانی‌ها می‌نشیند. طرز تهیه فلفل دلمه‌ای شکم پر یا همان دلمه فلفل، ساده است و اگر کمی ظرافت به‌خرج دهید، در زمان کوتاهی می‌توانید خوشمزه‌ترین دلمه را با فلفل دلمه‌ای سرشار از خاصیت تهیه کنید. ما هم در این مسیر در کنارتان هستیم و فوت و فن‌های خاص پر کردن فلفل دلمه‌ای‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه فلفل دلمه‌ای شکم پر

  • پیازیک عدد
  • گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
  • لپه۸۰ گرم
  • برنجنصف پیمانه
  • سبزی دلمه۲۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگیدو قاشق غذاخوری
  • روغنبه مقدار لازم
  • نمک و فلفلبه مقدار لازم
  • زردچوبهبه مقدار لازم
  • فلفل‌دلمهچهار عدد

طرز تهیه فلفل دلمه‌ای شکم پر

مرحله اول

برای تهیه فلفل دلمه‌ای شکم می‌توانید چند روش را امتحان کنید. می‌توانید این غذا را به شیوه ایتالیایی‌ها آماده کنید، یا اینکه فلفل دلمه‌ای پنیری را تهیه کنید. اما در این مطلب ما فلفل دلمه‌ای شکم پر یا همان دلمه فلفل را به روش ایرانی‌اش به شما آموزش می‌دهیم. برای شروع پیاز را خرد کنید.

لپه را چند ساعت زودتر خیس کنید سپس آن را کمی بپزید تا نیم پزشود. قبل از استفاده آب لپه را خالی کنید و لپه را آبکشی نمایید.

برنج را از چند ساعت قبل در آب نمک خیس کنید سپس نیم پز و آب کشی کنید.

مرحله دوم

جعفری، مرزه، ریحون، ترخون و تره را پاک کرده، خوب بشویید و خرد کنید. می‌توانید کمی سبزی خشک ‌شده به آن اضافه کنید.

اگر می‌توانید از فلفل دلمه‌ای رنگی استفاده کنید. سر فلفل آن‌ها رو ببرید و تخم‌های داخل آن را خالی کنید، توجه داشته باشید که سرهای فلفل دلمه‌ای را دور نریزید.

مرحله سوم

برای تهیه این غذا ابتدا مقدار کمی روغن در تابه بریزید و با شعله‌ی متوسط پیاز را تفت دهید تا کمی نرم شود.

گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و آن را کمی تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

برنج و لپه‌ی نیم‌پز شده، سبزی دلمه و رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید. نمک، فلفل، زرد چوبه و سایر ادویه‌های دلخواهتان را نیز به آن بیفزایید، مواد را خوب با هم ترکیب کنید و برای ۲۰ دقیقه به آن فرصت دهید تا بپزد.

بعد ازاینکه مواد آماده شده سرد شد داخل فلفل دلمه‌ای‌ها را با این مواد پر کنید و سر فلفل‌ها را روی آن‌ها قرار دهید. قابلمه‌ی مورد نظرتان را چرب کنید و دلمه‌ها را در آن بچینید.

مقداری آب درون قابلمه بریزید، در قابلمه را بگذارید و برای ۴۰ دقیقه با حرارت متوسط بپزید تا آب آن کاملا تبخیر شود. اگر دلمه‌ها به صورت کامل پخته نشده بودند مقداری دیگری آب به آن اضافه کنید. همچنین می‌توانید به جای اب کمی سس رقیق درست کنید و روی دلمه‌ها بریزید.

طرز تهیه سس

دو قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی را با روغن تفت دهید، یک لیوان آب اضافه کنید و به دلخواهتان ادویه و آبلیمو اضافه کنید. می‌توانید چند آلو نیز داخل سس بریزید.

دلمه‌ها را از قابلمه خارج کرده درون ظرف مناسب بچینید و داغ سرو کنید.

دیدگاه ها