ترفندهای پخت حلیم خانگی کشدار

حلیم کشدار گندم
متوسط
۶ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
بیش 90دقیقه

روزه‌داری در روزهای گرم و طولانی بهار، ممکن است شما را ضعیف و کم‌انرژی کند. اما اگر جایی برای غذاهای مقوی و پروتئینی در وعده افطار و سحر باز کرده باشید، بعید است که روزه گرفتن شما را کم‌توان و خسته کند. در این مطلب، ریزه‌کاری‌های پخت حلیم گندم را به شما آموزش می‌دهیم و چند راه برای کش‌دار و مجلسی شدن این غذای پرخاصیت را با شما در میان می‌گذاریم.

مواد لازم برای تهیه حلیم خانگی کشدار

  • گندم۲۵۰ گرم
  • گوشت گوسفند۲۵۰ گرم
  • روغن مایعیک قاشق غذاخوری
  • شکر و دارچینبه مقدار لازم
  • نمکیک قاشق چای‌خوری
  • پیازیک عدد
  • کره کاله۵۰ گرم

طرز تهیه حلیم خانگی کشدار

مرحله اول

برای تهیه حلیم کش دار درست مثل طرز تهیه حلیم در زودپز ابتدا گندم را از ۲۴ ساعت قبل در آب ولرم و در ظرفی بزرگ بخیسانید. بعد از چند ساعت حجم گندم‌ها بیشتر خواهد شد.

آب گندم خیس خورده را خالی کنید و با سه لیوان آب، در قابلمه بزرگی روی حرارت زیاد قرار دهید. وقتی آب جوش آمد، شعله را کم‌کنید.

مرحله دوم

یک قاشق روغن مایع در قابلمه گندم‌ها بریزید و در قابلمه را نیمه‌باز بگذارید. در همان حالی که گندم‌ها روی شعله ملایم مشغول پخت هستند، هرازگاهی آنها را هم بزنید تا ته نگیرند. پخت و هم زدن را تا زمانی ادامه دهید که گندم‌ها کمی له شوند.

پس از پخت کامل گندم‌ها، شعله را خاموش کنید. وقتی حرارت گندم‌ها کمتر شد، با گوشت‌کوب برقی آنها را خوب بکوبید.

مرحله سوم

گوشت را با مقداری آب و یک عدد پیاز در یک قابلمه بپزید. گوشت پخته شده را همراه با یک قاشق چای‌خوری نمک به گندم‌ها اضافه کنید.

اگر در این مرحله حلیم آب کافی نداشت، یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. در جریان پخت، مدام حلیم را با قاشق چوبی بلند هم بزنید.

پس از گذشت ۲ ساعت از ترکیب شدن گوشت و گندم، حلیم را در ظرف سرو بکشید و رویش را با کره (یا روغن حیوانی) آب شده و دارچین تزیین کنید. همراه با حلیم، یک ظرف شکر و یک ظرف نمک را هم روی سفره بگذارید.

دیدگاه ها