طرز تهیه کیک شکلاتی با شکلات صبحانه

متوسط
۸ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

کیک شکلاتی مرطوب و پرطرفدار است و خوبی‌اش اینجاست که با استفاده از مواد کمی می‌توان آن را آماده کرد. با سه ماده‌ی تشکیل دهنده این کیک حاضر می‌شود و جز کیک‌های آسان است. با هم نگاهی می‌کنیم به طرز تهیه کیک شکلاتی با شکلات صبحانه سوربن. شما می‌توانید با کمک خرده‌های شکلات سوربن هم یک کیک شکلاتی خوشمزه دیگر را آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی با شکلات صبحانه سوربن

  • شکلات صبحانهیک پیمانه
  • تخم مرغ بزرگچهار عدد
  • آرد نصف پیمانه

طرز تهیه کیک شکلاتی با شکلات صبحانه سوربن

مرحله اول

فر را روی درجه‌ی ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار دهید تا تمام نقاط آن هم دما شود. ۱ شیشه و نیم از شکلات سوربن و ۴ عدد تخم مرغ را درون یک کاسه‌ی بزرگ بریزید و با همزن برقی حدود ۲ تا ۳ دقیقه خوب هم بزنید تا حجم آن تقریبا دو برابر شود.

وقتی شکلات سوربن و تخم مرغ‌ها را با هم مخلوط می‌کنید مطمئن باشید که بعد از گذشت زمان حجم آن دو برابر خواهد شد. توجه داشته باشید تخم‌مرغ‌ها به پف کردن کیک کمک می‌کنند، ولی برای این کار نیاز است که خیلی خوب آن‌ها را هم بزنید.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را اضافه کنید. آرد را به آرامی با استفاده از لیسک به مخلوط سوربن و تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

اضافه کردن یکدفعه‌ی آرد باعث سفت شدن کیک می‌شود پس آن را کم‌کم اضافه کنید و هم بزنید و این کار را ادامه دهید تا جایی که مخلوط همچنان تر بودن خود را حفظ کند.

مرحله سوم

خمیر آماده شده است حالا لازم است ظرف کیکتان را چرب کنید و خمیر را درون آن بریزید. همه طرف ظرف را خوب چرب کنید سپس یک قطعه کاغذ روغنی درون ظرفتان بذارید و آن را نیز کمی چرب کنید این کار کمک می‌کند که کیک به ظرف شما نچسبد و هنگام درآوردن آن به مشکل بر نخورید.
۴۰ دقیقه آن را در فر قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه ظرف را در فر بچرخانید تا همه‌ جای کیک خوب پخته شود. از بویی که در آشپزخانه پخش شده لذت ببرید. کیک باید از همه‌ی جهات پف کرده باشد. ظرف را خارج کنید و اجازه دهید کیک خنک شود.

مرحله چهارم

کیک را با شکلات سوربن بپوشانید و سرو کنید. کیک را از فر خارج کنید حدود ۱۵ دقیقه به آن زمان دهید تا خنک شود بعد از اینکه خوب خنک شد روی آن را با سوربن بپوشانید و سرو کنید.

بعد از اینکه کیک خنک شد روی آن را با شکلات سوربن بپوشانید.کیک را درون ظرف سرو قرار دهید و همراه قهوه و چایی از دوستانتان پذیرایی کنید و لذت ببرید.

دیدگاه ها