طرز تهیه یک شام ساده و خوشمزه ؛ سیب زمینی با پنیر پیتزا در فر

سیب زمینی با پنیر پیتزا در فر
آسان
4 نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

آماده کردن یک شام خوشمزه که مورد پسند همه اعضای خانواده باشد یکی از سخت‌ترین کارهای ممکن است. فکرش را بکنید: با وجود خستگی ساعت‌ها پشت گاز بایستید اما در نهایت یا نتیجه غذا چیز جالبی نباشد یا یکی از اعضای خانواده‌ از غذا خوشش نیاید؛ به این ترتیب تمام خستگی آن روز در تنتان می‌ماند. بیایید امروز کمی به خودتان استراحت بدهید. با تهیه یک شام ساده و خوشمزه لبخند رضایت‌بخشی روی لب‌های خانواده‌تان می‌نشانید. غذای پیشنهادی ما برای شام شما سیب زمینی با پنیر پیتزا در فر است که یکی از ساده‌ترین غذاهای قابل تهیه در فر به حساب می‌آید. تهیه این شام ساده و خوشمزه نیاز به خرید و هزینه چندانی ندارد. ضمن این که با مواد اولیه‌ای که در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند در کوتاه‌ترین زمان قابل تهیه است.

سیب زمینی با پنیر پیتزا در فر علاوه بر سهولت در پخت، دارای کالری مناسبی هم هست که به سیر نگه داشتن شما در زمان طولانی‌تری کمک می‌کند. اگر شما هم از تهیه وعده‌های غذایی وقت‌گیر خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. چه چیزی بهتر از این که تهیه یک شام ساده و خوشمزه را به لیست دستورات غذایی‌تان اضافه کنید.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی با پنیر پیتزا در فر

  • سیب زمینی یک کیلو و 250 گرم
  • شیر کم چرب کالهدو سوم فنجان (160 میلی لیتر)
  • خامه کاله سه چهارم فنجان (185 میلی لیتر)
  • سس مایونز کاله یک سوم فنجان
  • برگ آویشن تازه (خرد شده)یک و نیم قاشق چای‌خوری
  • سیر بزرگ (رنده شده) دو حبه
  • پیازچه خرد شده یک چهارم فنجان
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل سیاه آسیاب شده به مقدار لازم
  • پنیر چدار کاله 200 گرم
  • پنیر موزارلا کاله (رنده شده)100 گرم

طرز تهیه سیب زمینی با پنیر پیتزا در فر

مرحله اول

برای آماده کردن یک شام ساده اما خوشمزه آماده‌اید؟ برای تهیه این کاسرول سیب زمینی با پنیر پیش از هر چیز، فر را روشن کنید. درجه حرارت آن را روی 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و منتظر بمانید تا به دمای موردنظر برسد. سپس سیب زمینی‌ها را خوب بشویید و داخل یک قابلمه پر از آب بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و منتظر بمانید تا آب به جوش بیاید.

مرحله دوم

اجازه دهید قابلمه در حال جوش کمی بیشتر روی حرارت بماند تا سیب زمینی‌ها خوب پخته شوند. برای مطمئن شدن از این که سیب زمینی‌ها کاملا پخته شده‌اند، می‌توانید یک چنگال را داخل آن فرو کنید. نیازی نیست که سیب زمینی‌ها بیش از حد پخته شوند و بهتر است زیادی هم نرم نشوند. پس از این که سیب زمینی‌ها به خوبی پخته شدند، آن‌ها را از قابلمه خارج کرده و داخل یک کاسه آب سرد بریزید. پس از این که سیب زمینی‌ها کمی خنک شدند، پوست آن‌ها را جدا کنید. سپس آن‌ها را به شکل مکعب‌های چهار سانتی‌متری برش بزنید.

مرحله سوم

سیب زمینی‌ها را داخل یک کاسه بزرگ بریزید. دو حبه سیر بزرگ را پوست بکنید و در کاسه رنده کنید . سپس، چند ساقه پیازچه تازه را خرد کنید و قسمت‌های سبز آن را داخل کاسه بریزید. دو سوم فنجان شیر کم چرب و سه چهارم فنجان خامه به این ترکیب اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. حالا یک سوم فنجان سس مایونز اضافه کنید. برای آن سس به خوبی به خورد سیب زمینی‌ها برود، مواد را خوب هم بزنید.

یک و نیم قاشق چای‌خوری برگ آویشن تازه را با دست خرد کنید و داخل کاسه بریزید. بعد از آن نوبت اضافه کردن 200 گرم پنیر چدار است. پنیر چدار را رنده کرده و به بقیه موادتان اضافه کنید. آن‌ها را خوب هم بزنید. فراموش نکنید کمی از غذایتان بچشید تا طعم آن را امتحان کنید. سپس، به مقدار لازم نمک و فلفل سیاه آسیاب شده به آن اضافه کنید و مجدداً هم بزنید.

مرحله چهارم

یک قالب مناسب فر بردارید و مخلوط سیب زمینی را داخل آن بریزید. 100 گرم پنیر موزارلا رنده شده را روی مخلوط سیب زمینی بریزید. سپس، قالب را داخل فر از پیش گرم شده قرار دهید. اجازه دهید سیب زمینی با پنیر پیتزا حدود 30-28 دقیقه داخل فر بماند تا خوب بپزد. هنگامی که روی آن به رنگ قهوه‌ای-طلایی درآمد و پنیر کاملاٌ ذوب شد، قالب را با احتیاط از فر خارج کنید. سپس، روی سیب زمینی با پنیر پیتزا را با کمی پیازچه خرد شده تزئین کنید. غذای شما آماده است و می‌توانید آن را در کنار یک لیوان نیوشابه لاکیدو کولا خنک نوش سرو و نوش جان کنید.

نکات و خلاقیت‌هایی که برای تهیه این غذا می‌توانید استفاده کنید

  • اگر از سیب زمینی خام استفاده می‌کنید، فقط کافیست آن را به اندازه دلخواهتان خرد کنید. سپس، با بقیه مواد ترکیب کرده و داخل قالب بریزید. برای پخت آن هم بهتر است روی قالب را با یک فویل آلومینیومی بپوشانید و داخل فر قرار دهید تا به مدت یک ساعت بپزد. بعد از این مدت، آن را از فر خارج کنید تا روی سیب زمینی‌های پخته شده پنیر موزارلای رنده شده بریزید. سپس، سیب زمینی با پنیر پیتزا را در فر قرار دهید تا پنیر روی آن ذوب شود.
  • در صورتی که به طعم مایونز علاقه‌ای ندارید، می‌توانید به جای آن از خامه بیشتری اضافه کنید.
  • اگر دوست دارید  غذای کم‌چرب‌تری داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم از سس مایونز بدون چربی کاله استفاده کنید.
  • شما همچنین می‌توانید سس خردل را نیز جایگزین مایونز کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید کالباس یا سوسیس خرد شده هم به مواد اضافه کنید.
  • باقیمانده این غذا را می‌توانید داخل یک ظرف دردار بریزید و تا سه روز در یخچال نگهداری کنید.

دیدگاه ها