طرز تهیه رولت کاتلا ، دسر خوشمزه و متفاوت برای مهمانی‌ها

طرز تهیه رولت کاتلا
متوسط
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

رولت کاتلا یک دسر لذیذ و محبوب است که با استفاده از کاتلا یا همان مربای شیر تهیه می‌شود. این شیرینی رولتی، برای وعده‌ دسر و مهمانی‌های انتخابی شما عالی خواهد بود. در ادامه، با یک رسپی ساده و فوق‌العاده برای طرز تهیه رولت کاتلا همراه ما باشید و اگر دوست دارید از کاتلا استفاده‌های دیگر هم داشته باشید، می‌توانید طرز تهیه چیز کیک کاتلا را هم در کتاب کاله بخوانید.

مواد لازم برای تهیه رولت کاتلا

  • تخم مرغ ۱۵ عدد
  • آرد ۳۷۵ گرم
  • شکر ۲۸۰ گرم
  • آب ۲۰۰ گرم
  • روغن ۵۰ گرم
  • کاتلا ۵۰ گرم
  • وانیل یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه رولت کاتلا

ترکیب شکر و سفیده تخم مرغ

جدا کردن سفیده و زرده برای تهیه رولت کاتلا

اولین مرحله از طرز تهیه رولت کاتلا این است که شکر و سفیده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید پس ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را جدا کنید سپس سفیده را با میکسر هم بزنید و بعد نصف شکر را به آن اضافه کنید.

اضافه کردن مواد به آرد

حالا در این مرحله زرده تخم مرغ، نصف دیگر شکر، روغن و کاتلا را به آرامی به آن اضافه کنید و بعد آرد و وانیل الک شده را کم کم به کل مواد مخلوط کنید. پس از آن مایه آماده شده را داخل قالب بریزید و در دمای ۲۴۰ درجه فر به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید.

رول کردن رولت خوشمزه کاتلا

رول کردن رولت با خامه

آخرین مرحله از طرز تهیه رولت کاتلا این است که نان رولت را با کمک کاغذ روغنی رول کنید و اجازه دهید در حالت رول شده خنک شود. بعد از خنک شدن رول را باز کنید و روی نان را با خامه فرم گرفته شده بپوشانید و مجدد نان را رول کنید. حالا کافی است روی رولت خود را با میوه یا آجیل تزیین کنید و لذت ببرید.

کاتلا با طعمی کاراملی، مناسب صبحانه و کیک

دولسه دلچه یا کاتلا، مربایی خوشمزه است که از شیر و حرارت ملایم تهیه می‌شود. این دسر طعمی شبیه به شکلات تافی دارد و ظاهری کاراملی دارد. می‌توانید آن را به عنوان یک مربا در صبحانه یا برای تهیه انواع کیک‌ها استفاده کنید.

دیدگاه ها