طرز تهیه سوپ سبزیجات با شیر جو دوسر – سریع و خوشمزه

طرز تهیه سوپ سبزیجات با شیر جو دوسر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

برای پختن یک سوپ خوشمزه و متفاوت که خیلی سریع هم بتوانید آن را برای روزهای بیماری و سرماخوردگی درست کنید، لازم نیست حتما یک ترکیب با گوشت داشته باشید، بلکه می‌توانید خیلی سریع و راحت یک سوپ سالم و کاملا گیاهی برای خود و عزیزانتان که وگان یا گیاهخوار هستند یا حتی نیستند و می‌خواهند غذای سالم داشته باشند، درست کنید. کافی است در طرز تهیه سوپ سبزیجات با شیر جو دوسر برند آژیل، کمی سبزیجات متنوع، آویشن، سیر و فلفل آماده کنید تا سوپی غلیظ با بافتی خامه‌ای و جالب بپزید.

مواد لازم برای تهیه سوپ سبزیجات با شیر جو دوسر

  • قارچ ۲۵۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • هویج، نخود سبز، کرفس و شلغم ۲۵۰ گرم
  • سیر ۳ حبه
  • شیر جو دوسر خرید آنلاین ۲ لیوان
  • آب سبزیجات ۳ لیوان
  • نشاسته ذرت ۳ قاشق چای‌خوری
  • نمک، فلفل و آویشن خشک به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ سبزیجات با شیر جو دوسر

۱. پختن سبزیجات

پختن سبزیجات برای سوپ سبزیجات با شیر جو دوسر

اولین مرحله برای تهیه سوپ سبزیجات وگان این است که سبزیجاتی که باید خرد شوند یعنی هویج، کرفس و شلغم را خرد یا رنده کنید و همه را در قابلمه‌ای مناسب بریزید و بگذارید با آب بپزد.

۲. آماده کردن مخلوط پیاز و قارچ

پختن قارچ برای سوپ سبزیجات با شیر جو دو سر

اکنون در این مرحله از طرز تهیه سوپ سبزیجات با شیر جو دوسر ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده، حبه‌های سیر را ریز کنید و قارچ‌ها را خلالی کنید در ادامه مقدار کمی روغن در ماهیتابه بریزید و اجازه دهید گرم شود بعد پیاز و سیر را در آن بریزید و تفت دهید تا پیاز شفاف شود.

وقتی که پیاز و سیر تقریبا سرخ شد و رنگش تغییر کرد، قارچ‌ها را اضافه کنید و اجازه دهید آب قارچ‌ها کاملا از بین برود بعد آویشن، نمک و فلفل را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید.

۳. پختن سوپ سبزیجات

اضافه کردن شیر گیاهی به مواد سوپ سبزیجات

بعد از اینکه رطوبتِ قارچ‌ها کامل گرفته شد، نوبت آن است که سبزیجات پخته شده و آب سبزیجات را به آن اضافه و مخلوط کنید و در قابلمه را ببندید تا مواد سوپ حدود ۱۰ دقیقه بپزد. بعد در قابلمه را بردارید و شیر جو دوسر گیاهی را اضافه کنید و به مدت حدود ۲ دقیقه مدام هم بزنید و در نهایت اجازه دهید سوپ بدون در به مدت ۲ تا ۳ دقیقه دیگر بپزید.

در انتها نشاسته ذرت و آب را در ظرفی مخلوط کرده و به قابلمه اضافه کنید و به مدت یک دقیقه مدام هم بزنید تا گلوله نشود. بعد از گذشته ۲ تا ۳ دقیقه گاز را خاموش کنید و سوپ را در ظرف مدنظرتان برای سرو بریزید و آن را با فلفل آسیاب شده، کنجد و سبزیجات تازه تزئین کنید. نوش جان!

نکته: می‌توانید مخلوط سوپ را در غذاساز بریزید یا با گوشت‌کوب برقی کاملا به شکل پوره درآورید.

نکات تکمیلی برای تهیه سوپ سبزیجات با شیر گیاهی

طرز تهیه سوپ سبزیجات با شیر جو دوسر

اگر گیاهخوار یا وگان هستید یا فقط دوست دارید هر از گاهی غذای سالم بخورید، تهیه انواع سوپ مثل تهیه سوپ گیاهی و سوپ سبزیجاتی که اینجا مرور کردیم، قطعا گزینه‌هایی خوبی برای برنامه غذایی شماست که می‌توانید با رعایت نکات و فوت‌وفن‌هایی آن‌ها را براساس ذائقه غذایی خود تهیه کنید.

نکات کلی برای تنوع دادن به سوپ سبزیجات

برای خوشمزه‌تر و جذاب‌تر شدن سوپ سبزیجات با شیر جو دوسر می‌توانید سبزیجات متنوع دیگری مثل ذرت، سیب زمینی، پوره گوجه و یا ترکیب قارچ‌های مختلفی که دوست دارید را استفاده کنید یا اگر دوست ندارید تکه‌های قارچ یا سبزیجات دیگر در سوپ وجود داشته باشد و ترجیح می‌دهید سوپتان خامه‌ای باشد، سوپ را در مخلوط‌کن بریزید یا با گوشت‌کوب برقی خوب له کنید.

برای غلظت بیشتر سوپ سبزیجات می‌توانید خامه گیاهی هم به سوپتان اضافه کنید.

نگهداری باقیمانده سوپ سبزیجات

این سوپ را می‌توانید حدود ۳ روز در یخچال نگهداری کنید اما اگر می‌خواهید برای مدت طولانی‌تری آن را نگهداری کنید، کافی است آن را در یک ظرف مناسب فریزر بریزید تا به این ترتیب آن را تا حدود ۳ ماه حفظ و نگهداری کنید.

آشنایی با انواع شیر گیاهی آژیل

انواع شیر گیاهی آژیل

برند آژیل یکی از برندهای فعال در زمینه تولید محصولات گیاهی و وگان است. از جمله محصولات گیاهی این برند می‌توان به انواع شیر گیاهی از جمله شیر جو دوسر، شیر بادام و شیر فندق اشاره کرد. با شیرهای گیاهی علاوه بر سوپ می‌توانید غذاهای متنوعی مثل اوتمیل هم درست کنید. طرز تهیه اوتمیل وگان با شیر جو دوسر برای صبحانه را می‌توانید در کتاب کاله مرور کنید.

دیدگاه ها