طرز تهیه فوندوی پنیر کممبر؛ پیش‌غذای سوئیسی همراه با ویدیو

فوندوی پنیر
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

فوندو یک خوراک محبوب و معروف سوئیسی است که با نوعی سس پنیر یا پنیر آب شده گرم در کنار نان سرو می‌شود. فوندوی پنیر یک غذای کامل و متفاوت است که شاید بهترین زمان مزه کردن آن در سرما و همین فصل پاییز یا زمستان باشد. این غذا در کشورهای مختلف با پنیرهای گوناگون و روش‌های متفاوتی تهیه و سرو می‌شود. امروز ما قصد داریم فوندوی پنیر کمببر را به همراه ویدیو مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم که تهیه آن بسیار ساده است. شما می‌توانید در کمتر از نیم ساعت این پیش‌غذای خوشمزه را روی میز غذای خود سرو کنید و از طعم متفاوت آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه فوندوی کممبر

  • پنیر کممبر کاله200 گرم
  • سیر حلقه شده دو تا سه حبه
  • رزماری تازهبه مقدار لازم
  • بیکن ایرلندی سولیکوبه مقدار لازم
  • خمیر هزارلا پمینایک ورقه
  • سس پستو ریحانسه قاشق غذاخوری
  • زرده تخم مرغیک عدد

طرز تهیه فوندوی پنیر کممبر

مرحله اول

فوندو یک مدل خوراک سوئیسی خوشمزه است که با نوعی سس پنیری گرم یا پنیر ذوب شده و نان داغ سرو می‌شود. شما میتوانید این غذای خوشمزه را پنیرهای متفاوت و هیجان انگیزی مانند پنیر پارمسان، پنیر چدار یا پنیر کممبر تهیه کنید. در این دستورالعمل قصد داریم نوعی فوندو پنیر با کممبر را به شما آموزش دهیم که با یک لایه خمیر هزارلا در فر پخته و آماده می‌شود.

برای شروع ابتدا باید فر را روی دمای 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا خوب گرم شود.

مرحله دوم

سپس یک بسته پنیر کممبر 200 گرمی را از بسته بندی خارج کنید و با استفاده از یک چاقوی تیز آن را به صورت افقی از وسط نصف کنید. دو یا سه حبه سیر را پوست کنده و به صورت حلقه برش بزنید. بیکن ایرلندی را نیز خرد کرده و روی شعله ملایم برای پنج دقیقه تفت دهید.

مرحله سوم

حالا حبه‌های سیری را که به صورت حلقه‌ای خرد کرده‌اید به همراه چند برگ رزماری تازه  و بیکن خرد شده روی نیمی از پنیر کمببر بریزید. نصف دیگر پنیر را روی مواد برگردانید و پنیر را کنار قرار دهید.

مرحله چهارم

حالا خمیر هزارلا را روی میز کارتان قرار دهید و سس پستو را که از قبل آماده‌اش کرده‌اید را روی خمیر هزارلا بریزید و کامل پخش کنید. سپس پنیر کممبری که از قبل اماده کرده‌اید را وسط خمیر قرار دهید و هر چهار طرف پنیر را روی آن برگردانید تا کاملا پوشانده شود.

مرحله پنجم

داخل یک کاسه تمیز یک عدد  زرده تخم مرغ را با همزن دستی بزنید تا کاملا یکدست شود. حالا قلموی آشپزی را به زرده تخم مرغ آغشته کنید و روی خمیر را زرده بمالید و برای زیبایی بیشتر این پیش‌غذا با یک چوب نازک روی خمیر خط‌های افقی و عمودی ایجاد کنید.

مرحله ششم

لقمه فوندوی پنیری را به مدت 20 دقیقه داخل فر با همان حرارت 180 درجه قرار دهید. بعد از 20 دقیقه روی خمیر طلایی‌رنگ شده و فوندو کممبر شما آماده است. نوش جان!

دیدگاه ها