طرز تهیه کیک مرغ با نان تست مجلسی برای مهمانی و دورهمی

طرز تهیه کیک مرغ
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

اگر اهل غذاهای سرد هستید و دوست دارید غذاهایی مثل سالاد ماکارونی در وعده‌های غذایی‌تان باشد، قطعا کیک مرغ هم می‌تواند برای شما جذاب باشد. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه انواع سالاد ماکارونی و طرز تهیه کیک مرغ تصویری را مرور کرده بودیم و اینجا می‌خواهیم طرز تهیه کیک مرغ با نان تست را برای مهمانی و دورهمی به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک مرغ با نان تست

  • مرغ ۲۰۰ گرم
  • نان تست ۱۲ برش
  • ماست یونانی ساده یک‌دوم فنجان
  • پنیر خامه‌ای ۱ فنجان (۲۲۷ گرم)
  • تخم مرغ آب پز ۳ عدد
  • هویج ۱ عدد
  • جعفری خرد شده یک‌دوم قاشق غذاخوری
  • آب لیمو یک‌دوم قاشق غذاخوری
  • سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه کیک مرغ با نان تست مجلسی

۱. پختن مرغ، تخم مرغ و هویج

اولین مرحله از طرز تهیه کیک مرغ با نان تست این است که مرغ را بپزید برای این کار مرغ را همراه با مقداری آب، نمک، پیاز و زردچوبه بپزید تا خوب پخته شود و بوی زهم آن از بین برود. بعد که مرغ پخت آن را با کمک چنگال ریش‌ریش کنید. همزمان تخم مرغ و هویج را هم جدا بپزید و بعد که خوب پختند آن‌ها را رنده کنید.

بهترین روش آب پز کردن تخم مرغ را می‌توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.

مزه دار کردن مرغ و تهیه خورش مرغ را هم می‌توانید با جزییات بخوانید.

۲. آماده کردن سس کیک

تهیه سس برای کیک مرغ با نان

حالا و در دومین مرحله از طرز تهیه کیک مرغ با نان تست نوبت آن است که سس این کیک را تهیه کنید. برای این کار سس مایونز، ماست یونانی، آبلیمو، نمک، فلفل و پنیر خامه‌ای را خوب مخلوط کنید.

۳. چیدن نان تست و آماده کردن کیک مرغ

طرز تهیه کیک مرغ با نان تست

حالا و در آخرین مرحله از طرز تهیه کیک مرغ باید یک لایه نان تست را کنار هم بچینید و بعد یک لایه از مخلوط مرغ، هویج و تخم را روی نان به مقدار مساوی بریزید و پخش کنید. سپس یک لایه از سس بریزید و باز هم پخش کنید. بعد یک لایه دیگر از نان تست روی مخلوط بچینید و مجدد این کار را تکرار کنید. این کار را تا زمانی که نان تست، مایه و سس این کیک تمام شود انجام دهید.

دقت داشته باشید که آخرین لایه باید سس باشد و باید آن را خوب به صورت یک لایه درست مثل کیک روی کل کیک بکشید. می‌توانید کیک مرغ خود را با هویج رنده شده، نخود فرنگی و خیارشور و گوجه تزیین کنید. این کیک را به صورت سرد میل کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه کیک مرغ

طرز تهیه کیک مرغ با نان تست

غذاهای سرد هم می‌توانند پیش غذای خوبی برای مهمانی‌ها باشند، هم غذای اصلی مناسب برای خانواده‌ها. همان‌طور که دیدید تهیه کیک مرغ کار ساده‌ای است اما خوب است نکات و فوت‌وفن‌های لازم برای تهیه آن را هم کامل بدانید.

تنوع مواد داخل کیک مرغ

برای تهیه کیک مرغ با نان تست شما می‌توانید در میان کیک از سبزیجات مختلف مثل هویج، نخود سبز، ذرت و خیارشور یا حتی از فرآورده‌های گوشتی مثل کالباس هم استفاده کنید. ضمن این‌که می‌توانید سس این کیک را بدون استفاده از ماست و پنیر و فقط با سس مایونز یا هر کدام از موارد دیگر تهیه کنید. اگر دوست دارید می‌توانید به این غذا گردو هم اضافه کنید به این ترتیب کیک مرغ با نان تست و گردو خواهید داشت که مقوی‌تر است.

استفاده از پنیر خامه‌ای برای تهیه کیک مرغ

یکی از نکات مهمی که باید در دتهیه کیک مرغ به آن دقت داشته باشید درست کردن فیلینگ یا سس مناسب است. همان‌طور که دیدید برای فیلینگ کیک علاوه بر سس مایونز باید پنیر خامه‌ای استفاده کنید چون پنیر خامه‌ای به بهتر حالت گرفتن سس روی نان و مواد کمک می‌کند.

استفاده از نان تست در کیک مرغ

با استفاده از نان تست در تهیه کیک مرغ کارتان برای تهیه این کیک راحت‌تر می‌شود البته اگر می‌خواهید این غذا را به شکل گرم مصرف کنید می‌توانید از نان‌های دیگر مثل نان پیتزا هم استفاده کنید یا کیک مرغ بدون نان تست درست کنید، یا حتی کیک با نان تست را در فر بگذارید تا کمی ترد شود. از نان تست برای تهیه غذاهای دیگر مثل طرز تهیه تست آووکادو برای سرو در کنار تخم مرغ و طرز تهیه نان و پنیر مخصوص ؛ فرنچ تست با بیکن هم می‌توانید استفاده کنید.

تزیین کیک مرغ با نان تست

روش‌های مختلفی برای تزیین کیک مرغ با نان است. اما استفاده از سبزیجات رنگارنگ و یا حتی ماسوره برای ریختن سس به شکل شکوفه هم می‌تواند به کارتان بیاید.

دیدگاه ها