طرز تهیه بیف استراگانف مجلسی در منزل – آسان و بی دردسر

طرز تهیه بیف استراگانف
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

بیف استراگانف از آن غذاهای خوشمزه‌ای است که به راحتی می‌تواند در وعده‌های غذایی شما جا خوش کند و همه اعضای خانواده‌تان را سر کِیف بیاورد. استراگانف برخلاف نامش، راحت و بی‌دردسر در منزل آماده می‌شود. ناگفته نماند این غذا در هر گوشه از دنیا با روش‌‌های متفاوتی تهیه و سرو می‌شود با این‌حال امتحان آن خالی از لطف نیست. استراگانف را هم با مرغ و هم با گوشت گوساله می‌توانید تهیه و سرو کنید. به عنوان مثال طرز تهیه چیکن استراگانف به سبک روسی را در کتاب کاله قبلا برایتان آورده‌ایم و اکنون در این مطلب طرز تهیه بیف استراگانف مجلسی را برایتان توضیح خواهیم داد تا آن را برای خود و عزیزان‌تان آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه بیف استراگانف

  • فیله گوشت گوساله ۶۰۰ گرم
  • کره ۲۵ گرم
  • پیاز خلال‌شده یک عدد
  • قارچ خرد‌شده ۲۵۰ گرم
  • خردل یک قاشق غذاخوری
  • عصاره گوشت ۴۰۰ میلی‌لیتر
  • روغن نباتی یک قاشق غذاخوری
  • خامه ترش دو قاشق غذاخوری
  • آب‌لیمو به مقدار لازم
  • جعفری خردشده به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه بیف استراگانف

۱. گوشت را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه بیف استراگانف فیله گوساله را بشویید و با یک دستمال آن را خشک کنید. با گوشت‌کوب روی آن‌ها بکوبید تا خوب نرم شوند، سپس با کمک یک چاقوی تیز، آن‌هارا به عرض یک سانتی‌متر نواری برش دهید. تکه‌‌های گوشت را در ظرف مناسب بریزید و آن‌ها را با نمک و فلفل خوب مزه‌دارشان کنید. بعد از گذشت یک تا دو ساعت در تابه‌ای بزرگ روغن بریزید و گوشت‌های خردشده را در آن تفت دهید. گوشت‌ها را باید مرتب هم بزنید تا دو طرف آن سرخ و به رنگ قهوه‌ای دربیایند. برای آن‌که تکه‌های گوشت‌تان طعم و عطر بهتری به خود بگیرند، می‌توانید سیر رنده‌شده به آن‌ها اضافه کرده و تفت دهید.

۲. پیاز و قارچ‌ها را آماده کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه بیف استراگانف باید به سراغ قارچ‌ها و پیازها بروید. ابتدا قارچ‌ها را خوب شسته و پوست آن‌ها را بگیرید، سپس آن‌ها را خرد کرده و در ظرف بریزید. در ادامه پیازها را هم به صورت خلالی و نازک خرد کنید و مانند قارچ‌ها کنار بگذارید. در ادامه کره را داخل تابه بیندازید تا آب شود سپس پیازها و قارچ‌های خرد‌شده را جداگانه در تابه تفت دهید. برای آن‌که قارچ‌ها سیاه نشوند، تنها کافی است چند قطره آب‌لیمو به آن‌ها اضافه کنید و با حرارت زیاد تفت‌شان دهید تا آب اضافه‌شان جمع شود.

۳. مواد را مخلوط کنید

در سومین مرحله از طرز تهیه بیف استراگانف پیاز و قارچ‌ها را به تابه برگردانید و عصاره گوشت را به آن‌ها اضافه کنید. هنگامی که با یکدیگر خوب مخلوط و نرم شدند، خردل را داخل تابه بریزید. دقت داشته باشید که خردل باید کامل روی مواد را بگیرد برای همین باید اجازه دهید در مدت زمان کافی حدود چند دقیقه مواد با هم بجوشند تا حجم مایه بیف استراگانف نصف شود. حال تابه را کنار بگذارید تا ادامه مراحل آماده‌سازی را انجام دهید.

۴. خامه ترش را اضافه کنید

در ادامه طرز تهیه بیف استراگانف نیاز است که خامه ترش را داخل یک کاسه بریزید و کمی از سس داخل تابه را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. بعد از رقیق شدن خامه، آن را مجدد به تابه اضافه کنید و با دیگر مواد خوب هم بزنید. سس را بچشید و با توجه به ذائقه‌تان به نمک و فلفل به آن بزنید. اجازه دهید ۳۰ دقیقه مواد حرارت مجدد ببینند تا تکه‌های گوشت کامل پخته شوند. حال که بیف استراگانف شما آماده است، می‌توانید روی آن جعفری خرد‌شده بریزید و با نان باگت یا پاستا نوش جان کنید.

نکات تکمیلی تهیه بیف استراگانف

طرز تهیه این غذا آسان‌تر از آن چیزی است که تصورش می‌کنید، با این‌حال دانستن نکات زیر مانند نحوه نگه‌‌داری، چگونگی سرو و راه‌های تزئینش به شما در پخت آن بیشتر کمک خواهد کرد.

بهترین گوشت برای تهیه بیف استراگانف چیست؟

گوشت فیله و استیکی گوساله به دلیل نرمی و طعم بی‌نظیرش بهترین برش برای تهیه بیف‌استراگانف می‌تواند باشد. دیگر قسمت‌های گوشت گاو به دلیل سفتی برای این غذا مناسب نیستند. با این‌حال از گوشت چرخ‌کرده هم برای بیف استراگانف می‌توانید استفاده کنید.

سس بیف استراگانف را چگونه می‌توان آماده کرد؟

سس بیف استراگانف معمولا همراه غذا آماده می‌شود اما می‌توانید آن را جداگانه هم آماده و اضافه کنید. برای تهیه سس بیف‌استراگانف کافی است خامه ترش یا ماست یونانی را به همراه آب گوشت با یکدیگر مخلوط و چاشنی‌های موردنظر را به آن اضافه کنید.

آیا این غذا برای افراد دارای رژیم مناسب است؟

شاید گمان کنید این غذا با وجود روغن، خامه و گوشت گوساله تغذیه بسیاری از افراد را دچار مشکل کند اما همیشه جایگزین‌های مناسبی در دستورهای غذایی وجود دارد. طرز تهیه چیکن استراگانف بدون خامه در کتاب کاله آورده شده است که خوردن آن به همه افراد توصیه می‌شود.

چگونه این غذا را می‌توان سرو کرد؟

مهم نیست برای وعده غذایی‌تان بیف استراگانف آماده کرده‌اید یا چیکن استراگانف، نحوه سرو هر دو آن‌ها یکی است. این غذاها را می‌توانید با پاستا، نودالیت، نان باگت و برنج سرو کنید. در کتاب کاله طرز تهیه چیکن استراگانف و نحوه سرو آن توضیح داده شده است. طرز تهیه چیکن استراگانف با پاستا را هم می‌توانید در کتاب کاله بخوانید.

تزئین استراگانف به چه صورت است؟

تزئین این غذا به خلاقیت خودتان بستگی دارد، اما اگر ایده‌ای به ذهن‌تان نمی‌‌رسد، با توجه به سلیقه‌ خودتان می‌توانید از سبزیجاتی مانند کلم بروکلی بخارپز، لوبیاسبز بخارپز، تره‌فرنگی و جعفری استفاده کنید. این سبزیجات، بهترین سبزیجاتی هستند که علاوه بر زیبایی بخشیدن به غذا، طعم آن را هم بهتر می‌کند. با این‌حال می‌توانید در کتاب کاله برای تزئین چیکن استراگانف ایده بگیرید.

آیا این غذا را می‌توان به مدت طولانی نگه‌داری کرد؟

بله. اگر مواد بیف استراگانف را به همراه سس، داخل یک ظرف در بسته بریزید، می‌توانید برای چهار روز در یخچال و ۱۰ روز در فریزر نگه‌داری کنید. فقط مراقب باشید آن را زیاد حرارت ندهید تا تکه‌های گوشت نرم نشود.

دیدگاه ها

خروج از نسخه موبایل