طرز تهیه لازانیا بدون فر با گوشت چرخ کرده در سه سوت

طرز تهیه لازانیا بدون فر با گوشت چرخ کرده در سه سوت
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پخت لازانیا می‌تواند کار ساده و سریعی باشد تا همه حتی افرادی که فرصت کافی ندارند اما می‌خواهند یک غذای خانگی خوشمزه بپزند هم آن را سریع آماده کنند. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه لازانیا در قابلمه و طرز تهیه لازانیا با پنیر پیتزا را مرور کرده بودیم اما اینجا قرار است طرز تهیه لازانیا بدون فر با گوشت چرخ کرده در سه سوت را بررسی کنیم. پس همراه ما باشید تا هر زمان لازم شد یک غذای سریع تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه لازانیا بدون فر با گوشت چرخ کرده

  • لازانیا ۱ بسته
  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • قارچ ۸ عدد
  • فلفل دلمه ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و ادویه به مقدار لازم
  • پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
  • رب گوجه ۱ قاشق غذاخوری
  • آب جوش به مقدار لازم

طرز تهیه لازانیا بدون فر با گوشت چرخ کرده

۱. آماده کردن سس لازانیا

اولین مرحله از طرز تهیه لازانیا بدون فر با گوشت چرخ کرده این است که سس را آماده کنید. بنابراین برای این کار پیاز را تفت دهید وقتی طلایی شد گوشت چرخ شده را اضافه کنید وقتی آب گوشت کامل کشیده شد نمک، فلفل و ادویه را اضافه کنید و هم بزنید. وقتی خوب هم خورد رب را اضافه کنید. بعد از این که رنگ رب باز شد قارچ و فلفل را هم اضافه کنید و تفت دهید. اینجا سس آماده است.

۲. خرد کردن ورقه‌های لازانیا

در این روش از تهیه لازانیا در قابلمه با توجه به این که سرعت مهم است ابتدا ورقه‌های لازانیا را خرد کنید. بهتر است ورق‌های لازانیا را به دو یا سه قسمت تقسیم کنید.

۳. پخت لازانیا بدون فر با گوشت چرخ کرده

اکنون و در آخرین مرحله از طرز تهیه لازانیا بدون فر با گوشت چرخ کرده در قابلمه مناسب یک لایه از ورقه‌های لازانیا بریزید و بعد سس لازانیا را بریزید در نهایت رویش را یک لایه دیگر از ورقه‌های لازانیا بریزید و در انتها یک استکان آب جوش بریزید و بگذارید لازانیا با قابلمه در بسته بپزد و آبش کشیده شود. بعد در قابلمه را باز کنید و اگر دوست داشتید مواد را یک هم کوچک بزنید و روی آن را پنیر پیتزا و آویشن را اضافه کنید و دوباره در قابلمه را بگذارید تا پنیر پیتزا هم آب شود و لازانیای فوری شما آماده شود.

نکات تکمیلی برای تهیه لازانیا

تهیه لازانیا به روش بالا یکی از سریع‌ترین و البته ساده‌ترین روش‌های تهیه لازانیا بدون فر با گوشت چرخ کرده است. هر چند روش‌های دیگر تهیه و پخت لازانیا هم کار سختی نیست.

انواع روش پخت لازانیا بدون فر و با فر

برای تهیه لازانیا هم می‌توانید مثل نمونه بالا بدون آبکش کردن لازانیا آن را بپزید یا آن را آبکش کنید و بعد لایه لایه لازانیا را شکل دهید. اما نکته جالب این است که در روش‌های لایه لایه باید زمان بیشتری برای پخت لازانیا صرف کنید.

استفاده از سس بشامل برای پخت لازانیا

یکی از سس‌های بسیار عالی برای طرز تهیه لازانیا بدون فر با گوشت چرخ کرده سس بشامل است. این سس را به راحتی می‌توانید در منزل تهیه کنید. طرز تهیه سس بشامل را می‌توانید در کتاب کاله بخوانید.

+

دیدگاه ها

خروج از نسخه موبایل