طرز تهیه کباب تابه ای مرغ با سیب زمینی رستورانی و مجلسی

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ با سیب زمینی
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

کباب آن هم از نوع تابه‌ای را می‌توانید خیلی راحت و سریع در منزل تهیه کنید. معمولا در تهیه کباب تابه‌ای چه کباب مرغ باشد چه گوشت قرمز از سیب زمینی استفاده نمی‌شود اما می‌توانید برای تجربه یک طعم متفاوت از کباب تابه‌ای مقداری سیب‌زمینی هم به گوشت اضافه کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه کباب تابه ای مرغ ساده را مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه کباب تابه ای مرغ با سیب زمینی را بررسی خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه کباب تابه ای مرغ با سیب زمینی

  • مرغ چرخ کرده ۴۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ با سیب زمینی

۱. مخلوط کردن مواد

اولین مرحله از طرز تهیه کباب تابه ای با سیب زمینی این است که ابتدا پیاز را رنده کنید و آب اضافه آن را خوب بگیرد بعد هم سیب زمینی را پوست کنده و رنده کنید. در نهایت گوشت مرغ چرخ شده را به ترکیب پیاز و سیب زمینی اضافه کنید و نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و بعد همه مواد را با هم خوب مخلوط کنید و به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا مواد خوب مزه‌دار شوند.

۲. پخت کباب تابه ای

اکنون و در این مرحله ابتدا ماهیتابه مناسب را با کمی روغن چرب کنید و بعد روی گاز قرار دهید تا گرم شود سپس مایه کباب تابه‌ای با سیب زمینی را کف ماهیتابه پهن کنید و در ماهیتابه را ببندید تا کباب شما از یک طرف بپزد بعد با قاشق مناسب آن را به شکل نواری برش دهید و برگردانید تا سمت دیگر آن هم خوب سرخ شود. بعد از آن روی کباب تابه‌ای زعفران دم کرده بریزید و بگذارید کمی دیگر کباب تابه‌ای بپزد. در نهایت آن گاز را خاموش کنید و کباب تابه ای را با نان یا پلو سرو کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه کباب تابه ای مرغ با سیب زمینی

همان‌طور که خواندید و دیدید تهیه کباب تابه ای با سیب زمینی درست مثل طرز تهیه کباب تابه ای با گوشت و مرغ کار چندان پیچیده‌ای نیست اما خوب است برای تهیه بهتر این غذا نکات و فوت‌وفن‌های آن را هم با جزییات بدانید تا حاصل کارتان یک غذای خوشمزه و بی‌نقص باشد.

نکاتی برای بهبود طعم و عطر کباب تابه ای

اگر دوست دارید کباب تابه ای مرغ شما مزه متفاوتی داشته باشید، می‌توانید از سبزیجات معطر مانند جعفری، گشنیز یا نعناع هم در مواد کباب استفاده کنید. همچنین برای این‌که کباب‌ها طعم و مزه بهتری داشته باشند، می‌توانید از مقداری رنده پوست لیمو یا پرتقال هم در مواد کباب استفاده کنید.

مدت زمان مناسب برای پخت کباب تابه ای

زمان مناسب پخت کباب تابه ای بسته به نوع گوشت، ضخامت کباب و البته حرارت استفاده شده متفاوت است. اما به طور کلی برای کباب تابه‌ای مرغ نازک حداقل چیزی حدود ۳ تا ۴ دقیقه از هر طرف لازم است.

پخت کباب تابه ای در فر

اگر از فر برای پخت کباب استفاده می‌کنید، دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و کباب‌ها را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزید.

بهترین کار برای نچسبیدن کباب کف قابلمه

البته که نوع قابلمه در نچسبیدن کباب تابه‌ای موثر است اما قبل از پخت حتما خوب کف قابلمه را چرب کنید و اجازه دهید قابلمه خوب گرم شود تا کباب به‌ آن نچسبد.

بهترین زمان برای مرینیت یا مزه دار کردن گوشت مرغ

برای آن که کباب شما خوشمزه‌تر باشد حتما مرغ یا گوشت را خوب مزه‌دار یا مرینیت کنید برای این کار حتما آن را با مواد مناسب مخلوط کنید و بعد مرغ را از ۲ ساعت تا ۲۴ ساعت در یک ظرف که رویش را پوشانده‌اید داخل یخچال بخوابانید. اگرچه مرینیت کردن مرغ حتی به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه هم برای افزایش طعم و رطوبت گوشت کافی است اما توصیه می‌شود زمان بیشتری برای مزه‌دار شدن اختصاص دهید.

دیدگاه ها

خروج از نسخه موبایل