ماست سون کم چرب ۲٫۵% چیست؟

ماست سون کم چرب از محصولات گروه ماست سون، با چربی۲٫۵درصد است که در سال ۱۳۹۳ برای اولین بار در زمانی که مصرف کنندگان به شدت به محصولات لبنی کم چرب گرایش یافتند به بازار عرضه شد. این امر سبب …

ماست سون کم چرب از محصولات گروه ماست سون، با چربی۲٫۵درصد است که در سال ۱۳۹۳ برای اولین بار در زمانی که مصرف کنندگان به شدت به محصولات لبنی کم چرب گرایش یافتند به بازار عرضه شد. این امر سبب شد در مدت زمانی کمتر از ۶ماه به یکی از پرفروش ترین محصولات گروه ماست کاله بعد از ماست سون تبدیل شود.

چرا ماست سون کم چرب ۲٫۵ درصد تولید شد؟

یکی از ویژگی های اصلی ماست سون ۵درصد، که سال هاست بیشترین سهم بازار را در کلیه گروه محصولات ماست دارد، طعم بی نظیر و متمایز آن است که بخشی از این طعم به خاطر عدم حذف چربی طبیعی شیر و استفاده از خامه برای بهبود طعم و مزه آن می باشد. به این ترتیب ماست سون به عنوان یک محصول لذت بخش و لذیذ شناخته شده است. با این وجود به منظور توسعه بازار ماست سون و رفع نیاز بخشی از مصرف کنندگان به محصولات لبنی با چربی کمتر، ماست سون کم چرب تولید و به بازار ارائه شد.

چرا ماست سون ۲٫۵ چربی جزء گروه ماست های کم چرب دسته بندی شده است؟

دسته بندی ماست از میزان چربی استاندارد مربوط به دسته بندی شیر تبعیت می کند. به این ترتیب که ماست های کمتراز ۱٫۵درصد چربی، کم چرب، ۱٫۶ تا ۳ درصد نیم چرب و ۳٫۱ تا ۵ درصد، پرچرب و بالای ۵درصد خامه ای، می باشند. اما در ماست های طعم دار این دسته بندی متفاوت بوده و ماست ها به دو دسته کم چرب و پرچرب تقسیم می شوند. به این ترتیب که ماست های کمتر از ۲٫۵ و ۲٫۵ درصد ماست های کم چرب و ماست های بالای ۲٫۵ درصد ماست های پرچرب می باشند. ماست سون به دلیل استفاده از نمک در گروه ماست های طعم دار قرار می گیرند.

چه تفاوتی بین ماست کم چرب و پرچرب سون وجود دارد؟

تفاوت این دو محصول در میزان چربی آن ها می باشد، و از نظر طعم و تا حدودی بافت، دو محصول شباهت های بسیاری با هم دارند. البته تفاوت دیگر  در نوع مصرف کنندگان و مشتریان هدف این دو محصول است. ماست سون کم چرب برای کسانی تولید شده است که به واسطه رژیم های غذایی و یا بیماری، از خوردن ماست ۵%چربی سون معذورند و در عین حال نمی خواهند احساس هیجان و لذت از خوردن یک ماست بسیار خوشمزه را از خود دریغ نمایند.

ماست سون ۲٫۵% رقیب چه محصولاتی در بازار خواهد بود؟

چربی پایین ماست سون کم چرب در کنار طعم و بافت متمایز آن، این محصول را به یک رقیب قدرتمند برای گروه ماست های ست نیم چرب و کم چرب و همچنین ساید ماست های همزده کم چرب تبدیل کرده است.

مزایا

ارزیابی شده به عنوان محصول کاملا سبز

طبق استاندارد جدید سازمان غذا و دارو شرکت ها می بایست اقدام به درج نشانگر رنگی جهت مشخص شدن مواد غذایی موجود در محصول کنند. طبق این استاندارد، ماست سون کم چرب در تمامی موارد، امتیاز رنگی سبز را به خود اختصاص داده است و به طور کامل در رده محصولات سلامت دسته بندی می شود.

طعم منحصر به فرد و عالی

در آخرین تست طعم برگزار شده بین ماست سون کم چرب و رقبا، محصول کاله به عنوان خوشمزه ترین محصول برگزیده شد. ویژگی خوشمزگی این محصول در کنار سلامتی، این محصول را به معنای واقعی کلمه به یک محصول منحصر به فرد و دلخواه در صنعت لبنیات تبدیل کرده است.