پنیر ایرانی چطور به کاخ سفید رسید؟

حواشی ماجرای پنیر ایرانی در کاخ سفید هنوز ادامه دارد. حالا که حضور پنیر ایرانی سر میز صبحانه آن آقای جدید خبرساز شده بد نیست، ماجرای سفر پرماجرای این «خوش‌مزه سفید» به سیاسی‌ترین و جنجالی ترین کاخ ریاست جمهوری دنیا …

حواشی ماجرای پنیر ایرانی در کاخ سفید هنوز ادامه دارد.

حالا که حضور پنیر ایرانی سر میز صبحانه آن آقای جدید خبرساز شده بد نیست، ماجرای سفر پرماجرای این «خوش‌مزه سفید» به سیاسی‌ترین و جنجالی ترین کاخ ریاست جمهوری دنیا یعنی کاخ سفید را بدانید؛ ماجرایی که دکتر روحانی در تبریز برای نخستین بار مطرح کرد و با بازتاب گسترده در فضای مجازی مواجه شد. 
اجازه دهید کمی به عقب برگردیم. 
همزمان با روی کار آمدن دونالد ترامپ نامزد حزب جمهویخواه و پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ قوانینی سختگیرانه در مورد اتباع ۶ کشور برای ورود به آمریکا اجرایی شد و نام ایران در بین این کشورها قرار گرفت، این در حالی‌ست که ۳.۳% کارکنان سازمان فضایی ناسا ایرانی هستند! 
این واقعه با تلاش کاله برای صادرات محصولات لبنی ایرانی و ورود به بازار آمریکا همزمان شد. پیگیری و بررسی بسیار موشکافانه اداره گمرک و همین طور سازمان غذا و دارو امریکا روی محصولات کاله بعد از یک هفته خبر تایید تولیدات کاله را به همراه داشت و محصولاتی مانند پنیر صبحانه، شیر برنج کاله، نوشیدنی آبجوی شمس و نوشابه لاکی‌دو، شکلات سوربن و مربای شیر به خاک آمریکا وارد شدند و علاوه بر لس آنجلس در ایالت‌های  واشنگتن، شیکاگو، نیویورک، بوستون و هیوستن  با استقبال آمریکایی‌ها مواجه شده است. 
اما قسمت بی نظیر ماجرا در جایی کلید خورد که شاید کمتر کسی باور میکرد.  
کاخ سفید سالهاست که به داشتن کارکنان ایرانی عادت کرده است، از داماد ایرانی جان کری وزیر سابق امور خارجه امریکا تا شوهر منشی مخصوص اوباما، از رفت و آمدهای خانواده ترامپ با خانواده‌های ایرانی تا … !
 حضور همین ایرانیان باعث شده که میز صبحانه خانوادگی رییس جمهور آمریکا رنگ و بویی ایرانی به خود بگیرد .
 
در روزهای اخیر و در مراسم افتتاحیه‌ی تبریز ۲۰۱۸ پایتخت فرهنگی جهان اسلام، زمانی که رییس‌جمهوری در سخنرانی خود به آقای جدید و خوردن پنیر ایرانی در صبحانه‌اش اشاره کرد؛ هیچ‌کس تصورش را نمی‌کرد که پشت کنایه‌ی خوشمزه‌ی رییس‌جمهوری ایران، داستان پروژه‌ای عظیم از ورود نخستین محموله‌ی محصولات لبنی کاله به امریکا وجود داشته‌باشد.