طرز تهیه پیتزا با خمیر بربری در فر، مایکروفر و روی گاز

طرز تهیه پیتزا با خمیر بربری
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

استفاده از خمیر نان بربری به عنوان پایه پیتزا، روشی خلاقانه و خوشمزه برای تهیه پیتزا در خانه است. این روش به شما امکان می‌دهد تا در زمانی کوتاه‌تر و با دردسر کمتری، پیتزای خانگی خوشمزه‌ای داشته باشید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده پیتزا و طرز تهیه پیتزا با خمیر نانوایی را مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه پیتزا با خمیر بربری در فر، مایکروفر و روی گاز بررسی خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه پیتزا با خمیر بربری

  • خمیر نان بربری آماده ۵۰۰ گرم
  • سس گوجه فرنگی به مقدار لازم
  • پنیر موزارلا رنده شده به مقدار لازم
  • مواد دلخواه برای روی پیتزا (کالباس، سوسیس، فلفل دلمه ای، پیاز، قارچ، زیتون) به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا با خمیر بربری

۱. اضافه کردن تخم مرغ به خمیر نان بربری

پهن کردن خمیر پیتزا و ریختن سس

اولین مرحله از طرز تهیه پیتزا با خمیر نان بربری این است به خمیر نان بربری خریداری شده تخم مرغ اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و ورز دهید. در نهایت هم به خمیر نیم ساعت استراحت دهید تا خوب آماده شود.

نکته: می‌توانید به خمیر آماده بربری، تخم مرغ اضافه نکنید و آن را فقط کمی ورز دهید.

نکته: اگر دوست دارید خمیر بربری آماده خریداری نکنید، می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید. طرز تهیه نان بربری را در کتاب کاله مطالعه کنید تا با آماده کردن خمیر آن آشنا شوید.

۲. پخت پیتزا با خمیر نان بربری

پخت پیتزا با خمیر بربری

اکنون خمیر را در سینی مناسب فر پهن کنید. برای این کار ابتدا ظرف مورد نظر را با روغن خوب چرب کنید بعد کمی آرد بپاشید و در نهایت یک چانه از خمیر بردارید و کف سینی فر پهن کنید بعد آن را به مدت ۱۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه بگذارید. بعد آن را از فر خارج کنید و سس را رویش بریزید و در نهایت هم مواد دلخواه (مانند کالباس، سوسیس، فلفل دلمه ای، پیاز، قارچ، زیتون) را به همراه پنیر موزارلا رنده شده روی خمیر بریزید و مجددا در فر بگذارید تا حداقل به مدت ۱۵ دقیقه بپزد و پیتزای شما آماده شود.

نکات تکمیلی برای تهیه پیتزا با خمیر بربری

طرز تهیه پیتزا با خمیر بربری

تهیه و پخت پیتزا با خمیر نان بربری یک کار ساده است که کافی است نکات و فوت‌وفن‌های تهیه آن را بدانید.

طرز تهیه پیتزا با خمیر نان بربری در مایکروفر

روش تهیه پیتزا با خمیر نان بربری در مایکروفر دقیقا مثل طرز تهیه آن با فر است فقط زمان پخت آن کمتر است. پس بعد از این که پیتزا را آماده کردید، آن را به مدت ۸-۱۰ دقیقه در مایکروفر با حرارت بالا بپزید. زمان پخت ممکن است بسته به قدرت مایکروفر متفاوت باشد، بنابراین پیتزا را به طور مرتب چک کنید تا نسوزد.

برای اینکه نان بربری در مایکروفر خیلی خشک نشود، می‌توانید قبل از پخت، کمی روی آن را با آب اسپری کنید.

طرز تهیه پیتزا با خمیر بربری روی گاز

برای تهیه پیتزا با خمیر بربری روی گاز ابتدا یک تابه چدنی یا نچسب را روی حرارت متوسط گرم کنید بعد یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به تابه اضافه کنید و بعد که کمی گرم شد، خمیر نان بربری را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه در تابه سرخ کنید تا کمی برشته شود. در نهایت سس را همراه مواد دلخواه و بعد پنیر مدنظرتان روی خمیر بریزید و در تابه را ببندید و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه صبر کنید تا پنیر ذوب شده و مواد گرم شوند. البته دقت کنید که لایه خمیری پیتزایتان را نازک بگیرید تا در این مدت زمان پیتزای شما آماده شود.

استفاده از نان بربری آماده برای تهیه پیتزا

یکی از روش‌های دیگر تهیه پیتزا این است که به جای خمیر نان بربری، از نان بربری پخته استفاده کنید. دقت کنید که برای اینکه نان بربری در تابه خیلی خشک نشود، می‌توانید قبل از سرخ کردن، کمی روی آن را با آب اسپری کنید.

استفاده از انواع پنیر برای تهیه پیتزا

می‌توانید از انواع مختلف پنیر برای تهیه این پیتزا استفاده کنید. انتخاب پنیر مناسب برای پیتزا می‌تواند طعم و بافت نهایی پیتزای شما را به طور قابل‌توجهی تحت تاثیر قرار دهد. در هنگام انتخاب پنیر برای پیتزا با خمیر نان بربری، باید به چند نکته توجه کنید:

  • طعم: پنیرهای مختلف طعم‌های متفاوتی دارند. برخی از پنیرها مانند موزارلا طعم ملایمی دارند، در حالی که برخی دیگر مانند پنیر چدار طعم تندتری دارند. شما باید پنیری را انتخاب کنید که با ذائقه شما و سایر مواد پیتزا همخوانی داشته باشد.
  • بافت: پنیرها بافت‌های متفاوتی نیز دارند. برخی از پنیرها مانند موزارلا نرم و کشسان هستند، در حالی که برخی دیگر مانند پنیر پارمزان سفت و خشک هستند. شما باید پنیری را انتخاب کنید که بافتی را که برای پیتزای خود می‌خواهید، ارائه دهد.
  • قابلیت ذوب شدن: برخی از پنیرها به خوبی ذوب می‌شوند، در حالی که برخی دیگر ذوب شدنشان دشوارتر است. برای پیتزا، شما باید پنیری را انتخاب کنید که به خوبی ذوب شود و یک لایه صاف و یکدست روی پیتزا ایجاد کند.

می‌توانید از مخلوطی از چند نوع پنیر برای پیتزای خود استفاده کنید.اگر به دنبال پیتزای کم‌چرب هستید، می‌توانید از پنیر کم‌چرب یا بدون چربی استفاده کنید.

استفاده از انواع خمیر برای تهیه پیتزا

انتخاب خمیر مناسب، کلید تهیه یک پیتزای بی‌نظیر است. از خمیر نازک و ترد نیویورکی گرفته تا خمیر ضخیم و نرم سیسیلی و خمیر سبک ناپل، هر نوع خمیر، بافت و طعمی منحصر به فرد به پیتزای شما می‌بخشد. خمیرهای آماده هم گزینه مناسبی برای افراد پر مشغله هستند اما برای تجربه یک پیتزای خانگی با طعم دلخواه، تهیه خمیر به صورت دستی و با استفاده از آردهای مختلف و مخمرهای متنوع، می‌تواند یک تجربه لذت‌بخش باشد که طرز تهیه خمیر پیتزا در منزل را می‌توانید با جزییات در کتاب کاله بخوانید.

اگر هم زمان کافی ندارید درست مثل طرز تهیه پیتزا با خمیر نان بربری می‌توانید خمیر نان‌های دیگر یا حتی نان‌های رایج مثل نان لواش را استفاده کنید. طرز تهیه پیتزا با نان لواش هم با جزییات و نکات مهم موجود است بنابراین اگر می‌خواهید خیلی سریع یک پیتزای خوشمزه داشته باشید حتما استفاده کنید.

البته استفاده از نان تست هم برای تهیه پیتزا یکی از دیگر روش‌های تهیه پیتزا بدون خمیر است. طرز تهیه پیتزا با نان تست را هم قبلا در کتاب کاله آورده‌ایم. کافی است به آن مراجعه کنید تا با یک سبک جدید برای خود و عزیزان‌تان پیتزا تهیه کنید.

+

دیدگاه ها