طرز تهیه بلال در فر با و بدون فویل به ۳ روش

طرز تهیه بلال در فر با و بدون فویل
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

بلال کبابی یکی از خوراکی‌های محبوب و خوشمزه‌ای است که در فصل تابستان طرفداران زیادی دارد. اگر به دنبال یک روش آسان و سالم برای تهیه بلال کبابی هستید، پخت آن در فر می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه بلال مکزیکی را مرور کرده بودیم و در ادامه، طرز تهیه بلال در فر با و بدون فویل را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه بلال در فر

  • بلال به مقدار لازم
  • کره به مقدار لازم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • پودر سیر، پاپریکا، آویشن یا ادویه‌های دلخواه به مقدار لازم

طرز تهیه بلال در فر با فویل

۱. آماده‌سازی بلال

اولین مرحله از طرز تهیه بلال در فر درست مثل طرز تهیه بلال تنوری این است که بلال‌ها را خوب بشویید و پوست‌های اضافه آن را جدا کنید. سپس، هر بلال را با یک لایه کره بپوشانید و به دلخواه به آن نمک، فلفل سیاه و سایر ادویه‌ها بزنید بعد هر بلال را در یک تکه فویل بپیچید تا کاملا پوشیده شود.

۲. پخت در فر

تهیه بلال در فویل در فر

اکنون فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد از قبل گرم کنید. بلال‌های پیچیده شده در فویل را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر قرار دهید. پس از پخت، بلال‌ها را از فر خارج کرده و اجازه دهید کمی خنک شوند. سپس فویل را باز کرده و روی بلال‌ها باز کره بمالید و با چاشنی‌های مناسب سرو کنید.

طرز تهیه بلال در فر بدون فویل

پخت بلال در فر بدون فویل

درست مثل طرز تهیه بلال با فویل ابتدا بلال‌ها را بشویید و پوست‌های اضافه آن را جدا کنید. سپس، هر لایه‌های رویی بلال را کنار بکشید و با یک لایه کره بپوشانید و به دلخواه به آن نمک، فلفل سیاه و سایر ادویه‌ها بزنید بعد بلال‌ها را روی سینی فر قرار دهید. فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد از قبل گرم کنید و بلال‌ها را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر قرار دهید. هر چند دقیقه یک‌بار بلال‌ها را برگردانید تا همه جای آن به طور یکنواخت برشته شود.

مزیت اصلی تهیه بلال به این روش این است که پوست بلال به عنوان یک پوشش طبیعی عمل کرده و باعث می‌شود طعم اصلی و دودی بلال حفظ شود.

طرز تهیه بلال چاشنی دار

پخت بلال طعم دار

برای تهیه بلال طعم‌دار در فر ابتدا پوست و تارهای ابریشم ذرت را جدا کنید. فر را با دمای ۲۱۸ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. بعد در یک کاسه کوچک، کره سیر و ادویه مناسب و مدنظرتان را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید. ذرت‌ها را به صورت جداگانه در فویل بپیچید و روی هر کدام کره، سیر یا کره ادویه زده شده بمالید. این کار را با بقیه ذرت‌ها تکرار کنید و سپس آن‌ها را داخل فویل بپیچید و روی سینی فر قرار دهید.

در نهایت به مدت تقریبی ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در وسط سینی فر قرار دهید و بگذارید بپزد. فقط هر از گاهی آن‌ها را بچرخانید. در نهایت از فر خارج کنید و بگذارید کمی خنک شود. در صورت دلخواه، مخلوط کره سیر بیشتری روی ذرت‌ها بمالید. اضافه کردن کره طعم‌دار یک روش آسان برای افزودن طعم به ذرت و حفظ رطوبت آن است. این روش واقعا تغییر دهنده بازی است!

نکات تکمیلی برای تهیه بلال در فر

طرز تهیه بلال در فر

از تمام روش‌هایی که برای طبخ ذرت استفاده می‌شود هیچ‌کدام به اندازه تهیه بلال در فر دست کم گرفته نمی‌شود. اما تهیه بلال در فر هم درست مثل تهیه هر غذا یا پیش غذای نیاز به رعایت نکات و فوت‌وفن‌هایی دارد که خوب است به آن‌ها دقت کنید.

زمان پخت مناسب برای تهیه بلال در فر

زمان پخت بلال بسته به اندازه و ضخامت آن ممکن است متفاوت باشد. می‌توانید با فرو کردن یک چنگال در بلال، پخت آن را بررسی کنید. اگر چنگال به راحتی وارد بلال شد، یعنی بلال پخته شده است.

ادویه‌های مناسب برای طعم‌دار کردن بلال

می‌توانید از انواع ادویه‌های دیگر مانند پودر کاری، پودر چیلی یا زنجبیل نیز برای طعم‌دار کردن بلال استفاده کنید. همچنین برای سرو بلال می‌توانید از سس‌های مختلف مانند سس مایونز، سس خردل، سس کره یا سس‌های مخصوص بلال استفاده کنید.

آغشته کردن ذرت به آب

قبل از قرار دادن بلال‌ها در فر می‌توانید آن‌ها را به مدت ۱۵ دقیقه در آب خیس کنید. این کار باعث می‌شود بلال‌ها آبدارتر شوند.

مزایای پخت بلال در فر

بلال را معمولا روی ذغال یا گاز می‌پزند اما استفاده از فر برای تهیه بلال بهتر است چون مزایای زیر را دارد:

  • سالم‌تر: پخت بلال در فر روشی سالم‌تر نسبت به کباب کردن آن روی ذغال است، زیرا روغن کمتری استفاده می‌شود.
  • آسان‌تر: پخت بلال در فر بسیار آسان و بدون دود و بو است.
  • کنترل بیشتر: در فر می‌توانید دما و زمان پخت را به راحتی کنترل کنید.

دیدگاه ها