طرز تهیه شربت توت فرنگی با مربا، خوش رنگ و خوشمزه

طرز تهیه شربت توت فرنگی با مربا
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

شربت توت فرنگی یک نوشیدنی خنک و خوشمزه است که می‌توانید به سادگی در منزل تهیه کنید. این شربت طعمی دلنشین از توت فرنگی تازه و مربای توت فرنگی دارد و می‌تواند یک گزینه عالی برای پذیرایی از مهمانان یا سرو در روزهای گرم تابستان باشد. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه مربای توت فرنگی ساده را مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه شربت توت فرنگی با مربا را بررسی خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه شربت توت فرنگی با مربا

  • توت فرنگی نیم کیلو
  • شکر ۴۰۰ گرم

طرز تهیه شربت توت فرنگی با مربا

۱. مخلوط کردن توت فرنگی و شکر

مخلوط کردن شکر و توت فرنگی برای تهیه شربت توت فرنگی

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت توت فرنگی با مربا ابتدا توت فرنگی‌ها را خوب بشویید و خرد کنید بعد توت فرنگی‌های خرد شده را به همراه شکر به یک قابلمه متوسط اضافه کنید.

۲. پخت توت فرنگی

پخت توت فرنگی برای تهیه شربت توت فرنگی از مربا

شروع به هم زدن کنید و توت فرنگی‌ها را روی حرارت متوسط بپزید. شکر بلافاصله شروع به بیرون کشیدن آب از توت فرنگی می‌کند و یک شربت ایجاد می‌کند.

اجازه دهید توت فرنگی‌ها روی حرارت متوسط تا متوسط به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشد یا تا زمانی که توت فرنگی‌ها شکسته و شکل خود را از دست بدهند و شربت به غلظت دلخواه شما برسد. به خاطر داشته باشید که شربت با سرد شدن بیشتر غلیظ می‌شود.

۳. جدا کردن شربت از مربا

جدا کردن شربت از مربای توت فرنگی

مربا را از روی حرارت بردارید و یک‌چهارم قاشق چایخوری عصاره وانیل و یک‌هشتم قاشق چایخوری نمک را هم اضافه کنید. می‌توانید شربت خود را همان‌طور که است با تکه‌های توت‌فرنگی در آن استفاده کنید یا آن را از طریق یک صافی مش سیمی ریز صاف کنید تا شربتی شفاف و صاف درست کنید و باقی را به عنوان مربای توت فرنگی استفاده کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه شربت توت فرنگی

طرز تهیه شربت توت فرنگی با مربا

تهیه شربت توت فرنگی از مربای توت فرنگی یک تیر است با دو نشان که کار ساده‌ای هم است اما باید نکات و فوت‌وفن‌های آن را خوب رعایت کنید.

زمان نگهداری شربت توت فرنگی

شربت توت فرنگی خود را تا سه هفته در یک ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. آن را با قاشق روی تمام غذاهای تابستانی مورد علاقه خود بریزید!

رنگ شربت توت فرنگی

فشار دادن روی توت‌ها برای استخراج بیشترین شربت ممکن از نظر کمیت عالی است، اما می‌تواند نتیجه نهایی را کمی کدرتر کند. بنابراین بسته به این که می‌خواهید رنگ شربت‌تان چه رنگی باشد، می‌توانید کمی مخلوط را له کنید یا نکنید. البته سوای این برداشتن کف حاصل از پخت توت فرنگی هم می‌تواند به شفاف‌تر شدن شربت توت فرنگی کمک کند.

موارد استفاده از باقیمانده میوه یا مربای توت فرنگی

به جای اینکه توت فرنگی‌های پخته شده را از شربت را دور بریزید، از آن‌ها برای روی بستنی، وافل یا هم زدن آن‌ها در ماست صبحگاهی خود استفاده کنید. طرز تهیه مربای توت فرنگی با پیمانه ساده و بی دردسر را در کتاب کاله مطالعه کنید. البته یادتان باشد سس توت فرنگی هم گزینه خوبی است. طرز تهیه سس توت فرنگی را هم در کتاب کاله با جزییات مطالعه کنید.

دیدگاه ها