طرز تهیه شیر انبه با عسل با ترفندهای ویتامینه فروشی ها

طرز تهیه شیر انبه با عسل
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

تکه‌های طلایی انبه، شیر و عسل، ترکیب جادویی‌ای را می‌سازند که شما را به دل یک روز گرم تابستانی می‌برد. شیر انبه با عسل، نوشیدنی‌ است که نه تنها کامتان را شیرین می‌کند، بلکه روح‌تان را هم نوازش می‌دهد. با چند دقیقه زمان و مواد اولیه ساده می‌توانید این نوشیدنی خوشمزه و مقوی را در خانه تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. طرز تهیه شیر انبه با عسل را در ادامه بخوانید.

مواد لازم برای تهیه شیر انبه با عسل

  • انبه ۲ عدد (حدود ۴۰۰ گرم)
  • شیر ۵۰۰ میلی‌لیتر
  • عسل به مقدار لازم
  • یخ خرد شده به مقدار لازم
  • دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه شیر انبه با عسل

۱. آماده کردن انبه‌ها

آماده کردن انبه برای تهیه شیر انبه

اولین مرحله از طرز تهیه شیر انبه با عسل درست مثل طرز تهیه شیر انبه با موز این است که انبه را آماده کنید. برای این کار انبه‌ها را پوست بگیرید و هسته آن‌ها را خارج کنید بعد انبه‌ها را به قطعات کوچک‌تر خرد کنید.

۲. مخلوط کردن مواد

مخلوط کردن مواد شیر انبه با عسل

اکنون انبه‌ها به همراه شیر، عسل و یخ داخل مخلوط‌کن بریزید و حدود یک تا دو دقیقه با سرعت بالا مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. در نهایت اگر دسوت دارید، مقدار کمی دارچین هم به مخلوط اضافه کنید و مجدد میکس کنید. شیر انبه با عسل شما آماده است آن را در لیوان مدنظرتان بریزید و سرو کنید. نوش جان!

تزیین: می‌توانید شیر انبه را با برگ نعنا، یک تکه انبه یا یک نی تزئین کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه شیر انبه

طرز تهیه شیر انبه با عسل

درست کردن شیر انبه، کاری به سادگی آب خوردن است؛ اما مثل هر غذا یا نوشیدنی دیگری، برای خلق این نوشیدنی بی‌نظیر هم باید نکات ریز و درشتش را رعایت کنید. انتخاب انبه‌ای رسیده و شیرین، اندازه‌گیری دقیق مواد، و زمان میکس مناسب، همگی در طعم نهایی شیر انبه شما تاثیرگذار خواهند بود. پس آستین‌ها را بالا بزنید و با ما همراه شوید تا با فوت و فن‌های حرفه‌ای، شیر انبه‌ای به خوشمزگی شیرینی‌های بهشتی درست کنید

نکات مهم برای انتخاب انبه

برای تهیه شیر انبه بهتر است از انبه‌های کاملا رسیده و نرم استفاده کنید. انبه‌های رسیده طعم شیرین‌تر و عطر بهتری دارند. اگر انبه نرسیده یا کال دارید بهتر است با آن ترشی انبه تهیه کنید. طرز تهیه ترشی انبه کال را می‌توانید با جزییات در کتاب کاله بخوانید.

انتخاب شیر مناسب برای شیر انبه

برای تهیه شیر انبه می‌توانید از هر نوع شیری که دوست دارید استفاده کنید. پس از شیر کامل، شیر کم چرب یا شیر بدون چربی هر کدام برایتان بهتر است را انتخاب کنید و لذت ببرید. البته استفاده از انواع شیر گیاهی هم می‌تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که گیاهخوارند.

نکات مهم برای میزان عسل و یخ

مقدار عسل برای تهیه شیر انبه را می‌توانید با توجه به ذائقه خود تنظیم کنید. اگر دوست دارید شیر انبه شیرین‌تر باشد، می‌توانید مقدار عسل را بیشتر کنید. در خصوص میزان یخ برای تهیه شیر انبه هم می‌توانید هر چقدر دوست دارید هم به مخلوط اضافه کنید هم در حین تهیه شیر انبه استفاده کنید. فقط دقت کنید که میزانی یخ در مرحله تهیه به اندازه‌ای نباشد که مزه شیر انبه را کم کند. ضمنا برای تهیه شیر انبه خنک‌تر می‌توانید مقدار یخ را بیشتر کنید.

نسبت مواد برای تهیه شیر انبه

میزان دقیق مواد برای تهیه شیر انبه به سلیقه شخصی و میزان شیرینی که دوست دارید بستگی دارد. اما به طور کلی، یک نسبت تقریبی برای شروع کار می‌تواند به این صورت باشد که به ازای هر یک عدد انبه حدود یک لیوان شیر استفاده کنید. میزان عسل هم بسته به ذائقه شما برای هر انبه می‌تواند معادل یک قاشق چای‌خوری یا غذاخوری متفاوت باشد.

این نسبت‌ها تنها یک راهنما هستند و شما می‌توانید آن‌ها را بر اساس ذائقه خود تغییر دهید. مثلا اگر دوست دارید شیر انبه غلیظ‌تر باشد، می‌توانید مقدار انبه را بیشتر و شیر را کمتر کنید.

خواص شیر انبه با عسل

انبه به عنوان یک میوه تابستانی سرشار از خواص است که می‌توانید همیشه از آن بهره ببرید. اما ترکیب انبه با شیر و عسل، خواص انبه را تقویت کرده و به نوشیدنی خوبی برای همه بخصوص ورزشکاران تبدیلش می‌کند. اما به طور کلی می‌توان خواص این نوشیدنی را به شرح زیر خلاصه کرد:

  • منبع ویتامین‌ها و مواد معدنی: انبه سرشار از ویتامین A، C و E است و شیر نیز منبع خوبی از کلسیم است.
  • تقویت سیستم ایمنی: ویتامین C موجود در انبه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.
  • بهبود هضم: فیبر موجود در انبه به بهبود هضم غذا کمک می‌کند.
  • افزایش انرژی: قند طبیعی موجود در انبه و عسل انرژی بدن را تامین می‌کند.

استفاده از شیرین‌کننده‌های دیگر به جای عسل

در تهیه شیر انبه می‌توانید به جای عسل از شکر، شیر عسل یا هر شیرین‌کننده طبیعی دیگری استفاده کنید. البته استفاده از استویا و حتی شکر هم می‌تواند در زمانی که دسترسی به این شیرین‌کننده‌ها ندارید کارگشا باشد.

افزایش غلظت شیر انبه

اگر دوست دارید شیر انبه شما غلیظ‌تر باشد، می‌توانید کمی ماست یونانی یا خامه به آن اضافه کنید. به این صورت شما تقریبا اسموتی انبه دارید. اما اگر دوست دارید، می‌توانید طرز تهیه اسموتی انبه با شیر و بستنی و یا طرز تهیه اسموتی انبه با بستنی وانیلی را هم در کتاب کاله با جزییات مطالعه کنید.

دیدگاه ها