طرز تهیه مرغ زعفرانی با ماست، متفاوت و خیلی خوشمزه

طرز تهیه مرغ زعفرانی با ماست
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

دیگر طعم تکراری مرغ‌های ساده را تجربه نکنید! با ترکیب جادویی زعفران و ماست، طعمی بهشتی به مرغ‌هایتان دهید. مرغ زعفرانی با ماست، یک غذای خوشمزه است که هر سفره‌ای را زینت می‌بخشد. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه مرغ زعفرانی ساده و طرز تهیه مرغ زعفرانی با آلو را مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه مرغ زعفرانی با ماست را بررسی می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه مرغ زعفرانی با ماست

  • مرغ ۵-۶ تکه
  • فلفل دلمه‌ای کوچک ۱ عدد
  • هویج ۲ عدد
  • زعفران دم‌کرده به مقدار لازم
  • پیاز متوسط ۱ عدد
  • ماست چکیده ۱/۵ لیوان
  • فلفل، زردچوبه و نمک به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ زعفرانی با ماست

۱. آماده کردن مواد

در اولین مرحله از طرز تهیه مرغ زعفرانی با ماست ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و در مقداری روغن در قابلمه مناسب تفت دهید تا طلایی شود. هم زمان هویج و فلفل دلمه‌ای را به قطعات متوسط به شکل حلقه حلقه خرد کنید.

۲. پخت مرغ و مواد

 

وقتی پیاز طلایی شد مرغ‌‎ها را روی پیازها بگذارید تا رنگ مرغ برگردد و زیر و رو کنید تا طرف دیگر مرغ هم رنگش عوض شود بعد نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید. سپس ۲ لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید آب به جوش آید بعد که به جوش آمد حرارت را کم کنید تا مرغ با حرارت کم بپزد. نیم ساعت بعد از پخت مرغ هویج را به مرغ اضافه کنید تا بپزد. در نهایت بعد از پخت هویج، فلفل دلمه‌ای را اضافه کنید.

۳. پخت نهایی مرغ زعفرانی

اکنون ماست را در یک ظرف مناسب بریزید و با هم دستی خوب هم بزنید تا یک‌دست شود بعد زعفران دم کرده را اضافه کنید و مجدد خوب هم بزنید. در نهایت این مخلوط را آرام آرام به خورشت مرغ اضافه کنید و هم زمان خوب هم بزنید و در ظرف را ببندید تا طعم ماست و زعفران به خورد مرغ‌ها برود سپس خورش را خاموش کرده و سرو کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه مرغ زعفرانی

طرز تهیه مرغ زعفرانی با ماست

تهیه و پخت مرغ با ماست یک روش متفاوت از تهیه مرغ زعفرانی است که همه می‌توانند برای تجربه طعمی متفاوت از مرغ آن را تجربه کنند فقط کافی است نکات و فوت‌وفن‌های تهیه آن را بدانید.

ماست مناسب برای تهیه مرغ زعفرانی با ماست

برای تهیه مرغ زعفرانی با ماست بهتر است از ماست چکیده یا ماست یونانی استفاده کنید. این نوع ماست‌ها به دلیل غلظت بیشتر، طعم و مزه بهتری به مرغ می‌دهند و باعث می‌شوند مرغ تردتر شود.

البته اگر به ماست چکیده یا ماست یونانی دسترسی ندارید، می‌توانید از ماست معمولی استفاده کنید. در این صورت، باید آب اضافی ماست را بگیرید. برای این کار، ماست را در یک پارچه تنظیف بریزید و آن را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال آویزان کنید تا آب اضافی آن گرفته شود.

نکات مهم برای مخلوط کردن ماست و زعفران

برای تهیه مخلوط ماست و زعفران ابتدا زعفران را قبل از استفاده، به خوبی پودر کنید و در کمی آب جوش حل کنید. بعد زعفران حل شده را به ماست اضافه کنید و به همراه دیگر مواد مثل نمک، فلفل، پودر سیر و پیاز، به خوبی مخلوط کنید.

می‌توانید از کمی کره یا روغن مایع نیز در مخلوط ماست و زعفران استفاده کنید تا مرغ طعم و مزه بهتری پیدا کند.

شیوه‌های متفاوت تهیه مرغ زعفرانی

مرغ زعفرانی، این غذای اصیل ایرانی، به روش‌های مختلفی قابل طبخ است. می‌توانید آن را به صورت ساده با زعفران، پیاز و ادویه‌جات تهیه کنید و یا برای طعم‌دارتر شدن و تنوع بیشتر، از رب گوجه‌فرنگی، پیاز فراوان و حتی سس مایونز استفاده کنید.

انتخاب روش پخت به سلیقه شما و موادی که در دسترس دارید بستگی دارد. در هر صورت، مرغ زعفرانی غذایی خوشمزه و مجلسی است که می‌تواند برای مهمانی‌ها و یا دورهمی‌های خانوادگی گزینه مناسبی باشد.

دیدگاه ها