طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده در فر، ماهیتابه، ماکروفر و توستر

طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده در فر، ماهیتابه، ماکروفر و توستر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

آیا شما هم هنگام درست کردن پیتزا هیجان‌زده هستید؟ اکثر افرادی که تجربه تهیه پیتزا در منزل را دارند، می‌گویند این تجربه خیلی جذاب است، حتی مهم نیست که چند بار در خانه پیتزا درست کرده باشید، به‌خصوص اگر از خمیر آماده پیتزا استفاده کنید که کارتان راحت‌تر باشد، همیشه با پخت پیتزا لذت می‌برید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه پیتزای بیکن را مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده را بررسی می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه پیتزا با خمیر آماده

  • خمیر آماده پیتزا ۱ عدد
  • پنیر موزارلای رنده شده ۲ فنجان
  • سس پیتزا ۴۰۰ گرم
  • سوسیس ۳۵۰ گرم
  • قارچ ۱ فنجان
  • فلفل دلمه‌ای به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده

۱. گرم کردن فر

در اولین مرحله از طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده ابتدا فر خود را طبق دستور روی بسته خمیر پیتزا گرم کنید. معمولا برای اکثر خمیرهای آماده پیتزا بهتر است فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.

۲. آماده کردن پیتزا

در زمانی که فر گرم می‌شود، خمیر پیتزای آماده را از بسته خارج کنید و روی سینی فر یا ورقه پخت قرار دهید سپس سس پیتزا را با قاشق روی خمیر بریزید و آن را به طور یکنواخت پخش کنید و یک حاشیه کوچک در اطراف لبه‌ها باقی بگذارید. پنیر موزارلای رنده شده را به طور مساوی روی پیتزا بپاشید و مطمئن شوید که تا لبه‌های آن را بپوشاند. رویه پیتزای مورد علاقه خود را اضافه کنید. می‌توانید خلاق باشید و از مواد مختلفی مانند پپرونی، قارچ، فلفل دلمه‌ای، پیاز یا هر رویه دیگری که ترجیح می‌دهید استفاده کنید.

۳. پخت پیتزا در فر

بریدن پیتزا با خمیر پیتزا آماده

پیتزا را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۴-۱۸ دقیقه یا تا زمانی که لبه‌های آن طلایی شده و پنیر آب شده و حباب‌دار شود بپزید. در نهایت هم پیتزا را از فر خارج کرده و اجازه دهید چند دقیقه خنک شود و سپس آن را برش دهید و سرو کنید.

نکته: بهترین راه برای این‌که بفهمید پیتزا درست شده یا نه این است که به پنیر و نان پیتزا آن نگاه کنید. پنیر باید کاملا آب شود و در بعضی نقاط قهوه‌ای شود. نان پیتزا هم باید قهوه‌ای طلایی باشد. وقتی پیتزا اینطور به نظر می‌رسد، تمام است!

نکات تکمیلی برای تهیه پیتزا با خمیر آماده

طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده

تهیه و پخت پیتزا در خانه کار ساده‌ای است اما اگر از خمیر پیتزای آماده استفاده کنید خیلی راحت‌تر خواهد بود. اما خوب است نکات و فوت‌وفن‌های لازم برای تهیه پیتزا را هم بدانید تا پیتزایی خوشمزه‌تر داشته باشید.

طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده در ماهیتابه

طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده در ماهیتابه مثل فر است فقط زمان پخت آن کمی بیشتر است و یادتان باشد هر چند دقیقه یک‌بار به پیتزا سر بزنید و از پخته شدن آن مطمئن شوید. اما دقت به نکات زیر لازم است:

  • برای اینکه پیتزا در ماهیتابه به طور یکنواخت بپزد، می‌توانید هر چند دقیقه یکبار ماهیتابه را بچرخانید.
  • اگر از ماهیتابه رژیمی استفاده می‌کنید، نیازی به اضافه کردن روغن به آن نیست.

طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده در ماکروفر

روش پخت پیتزا با خمیر آماده در ماکروفر درست مثل فر است فقط سرعت پخت پیتزا در ماکروفر سریع‌تر است و از لحاظ کیفی اما پیتزای پخته شده در فر تردتر است این در حالی است که پیتزای پخته‌شده در ماکروفر کمی نرم‌تر است. اما نکته مهم دیگر این است که پخت پیتزا در فر معمولا یکنواخت‌تر از پخت آن در ماکروفر است.

برای این‌که پیتزا در ماکروفر به طور یکنواخت بپزد، می‌توانید هر چند دقیقه یکبار سینی را بچرخانید.

طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده در توستر

تهیه پیتزا با خمیر آماده در توستر دقیقا شبیه فر است فقط سرعت پخت پیتزا در توستر به طور کلی سریع‌تر از پخت آن در فر و کمی کندتر از ماکروفر است و پیتزای پخته شده در فر معمولا بافت تردتری دارد، در حالی که پیتزای پخته شده در ماکروفر و توستر ممکن است کمی نرم‌تر باشد. نکات مهم زیر را هم در حین پخت پیتزا در توستر خوب است رعایت کنید:

  • اگر توستر شما دارای المنت حرارتی بالا و پایین است، می‌توانید از هر دو المنت به طور همزمان استفاده کنید تا پیتزا به طور یکنواخت تر پخته شود.
  • برای اینکه پیتزا در توستر به طور یکنواخت بپزد، می‌توانید هر چند دقیقه یکبار سینی را بچرخانید.
طرز تهیه پیتزا با خمیر  یا نان آماده پیتزا

مزیت استفاده از خمیر پیتزای آماده

مزیت استفاده از خمیر پیتزای آماده به جای تهیه خمیر پیتزای خانگی این است که شما نیازی به اندازه‌گیری و ورز دادن خمیر ندارید و حتی لازم نیست صبر کنید تا خمیر پیتزا ور بیاید و به این ترتیب پیتزای فوری در منزل تهیه کنید.

خمیر پیتزا را قبل از اضافه کردن مواد داخل فر بگذارید

ممکن است بین خمیرهای آماده پیتزا که خریداری می‌کنید، تفاوت‌هایی وجود داشته باشد، اما قبل از پخت پیتزا بهتر است خمیر آن را برای حدود ۵ دقیقه داخل فر بگذارید و بعد خارج کنید و مواد را رویش اضافه کنید و دوباره به فر برگردانید تا پخت تمام شود. با این روش خمیر پیتزایتان در حین پخت خام نمی‌ماند.

اما در کل توصیه می‌کنیم حتما قبل از این که از این روش استفاده کنید دستورالعمل روی بسته‌بندی خمیر آماده پیتزا را مطالعه کنید چون برخی از خمیرها نیاز به پخت اولیه ندارند.

سس مناسب روی پیتزا

سس گوجه فرنگی قرمز کلاسیک همیشه برنده است! اما اگر دوست دارید به پیتزای خود تنوع بدهید، می‌توانید از سس باربیکیو، سس آلفردو، سیر و روغن زیتون یا پستو هم به عنوان پایه پیتزا استفاده کنید.

بهترین پنیر برای پیتزا

پنیر موزارلا سنتی‌ترین پنیر برای پیتزا است که به راحتی ذوب می‌شود و طعم آن ملایم است. پنیرهای دیگری که ممکن است در نظر بگیرید عبارتند از پنیر بز، پنیر گودا، پنیر چدار یا حتی پنیر پارمزان.

تنوع در تاپینگ پیتزا

در مورد تاپینگ‌های پیتزا خیلی زیاده‌روی نکنید. با یک پایه یا سس شروع کنید بعد یک لایه پنیر و سپس گوشت ویا سایر مواد را بریزید. فقط مطمئن شوید که تاپینگ‌هایتان با طعم‌هایی که می‌خواهید مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال: اگر از روغن زیتون و سیر به عنوان پایه استفاده می‌کنید، پنیر موزارلا، قارچ، اسفناج و سوسیس طعم‌های خوشمزه‌ای در کنار هم می‌سازند.

یادتان باشد برای رویه یا تاپینگ پیتزا می‌توانید از انواع سبزیجات، سس‌های مختلف و چاشنی‌های خاص را برای خلق طعم منحصر به فرد خود استفاده کنید.

دیدگاه ها