طرز تهیه پیتزا خانگی در فر بهتر از فست فود + دما و نکات خمیر

طرز تهیه پیتزا خانگی در فر
آماده سازی
60 تا 90 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

یک پیتزای داغ با تمام چاشنی‌های مورد علاقه‌تان که از فر بیرون می‌آید، یکی از لذت‌های ساده زندگی است. قبلا در کتاب کاله روش تهیه پیتزا خانگی بدون فر را بررسی کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه پیتزا خانگی در فر را مرور خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

  • مخمر ۱ بسته
  • آب یک و یک‌چهارم فنجان
  • شکر ۱ قاشق چایخوری
  • آرد ۳ فنجان
  • نمک ۱ قاشق چایخوری
  • روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه پیتزا خانگی در فر

  • سس پیتزا ۴-۵ قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا ۲۵۰ گرم
  • سبزیجات مدنظر به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا خانگی در فر

۱. گرم کردن فر

گرم کردن فر برای تهیه پیتزا

اولین مرحله از طرز تهیه پیتزا خانگی در فر این است که فر را با دمای ۵۵۰ درجه فارنهایت یا بالاتر گرم کنید. یک توری در قسمت پایین وسط فر بچینید و فر را گرم کنید. از اینکه واقعا حرارت را تا بالاترین درجه تنظیم کنید نترسید، زیرا حرارت بالا به ایجاد پوسته ترد و خوش طعم‌تر کمک می‌کند. اجازه دهید فر حداقل ۳۰ دقیقه گرم شود.

۲. آماده کردن خمیر پیتزا

"</p

برای تهیه خمیر پیتزا ابتدا مخمر را در آب ولرم حل کرده و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا فعال شود. در این مدت، آرد را در کاسه بریزید و نمک و روغن زیتون را به آن اضافه کنید بعد مخلوط مخمر و آب را به آرد اضافه کرده و خمیر را ورز دهید تا یکدست و چسبنده شود. در نهایت هم خمیر را به مدت یک ساعت در محلی گرم و دور از سرما قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود.

نکته: خمیر را حداقل یک ساعت قبل از پخت آماده کنید تا خوب خمیر شود.

نکته: اگر می‌خواهید خمیر پیتزای شما تُردتر شود، می‌توانید از آرد سمولینا به جای بخشی از آرد سفید استفاده کنید.

۳. آماده کردن و پخت پیتزا در فر

اکنون و در آخرین مرحله طرز تهیه پیتزا خانگی در فر، یک تکه کاغذ روغنی بزرگ به طول تقریبی ۳۰ سانتی‌متر را جدا کنید. خمیر آماده پیتزا را روی سینی مناسب فر بگذارید و یک لایه یعنی نیمی از سس را با قاشق وسط پیتزا بریزید و با پشت قاشق آن را تا لبه‌های آن پخش کنید. بعد مواد مدنظرتان برای رویه یا تاپینگ پیتزا را روی پیتزا بریزید. در نهایت هم کل پیتزا را با یک لایه پنیر پیتزا بپوشانید. پیتزا را در فر بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه پیتزای شما بپزد.

برخی نکات مهم برای پخت بهتر پیتزا

  • بعد از ۵ دقیقه پخت پیتزا را چک کنید تا اگر بعضی از نقاط پیتزا زودتر از بقیه قهوه‌ای می‌شوند، حتما پیتزا را بچرخانید.
  • یادتان باشد پیتزا زمانی درست می‌شود که پنیر به رنگ قهوه‌ای متوسط ​​تا تیره آب شود و از طرف دیگر رنگ به معنای طعم است.
  • برای اینکه پیتزا در فر نچسبد، می‌توانید از سینی مخصوص پیتزا یا سنگ پیتزا استفاده کنید.
  • اگر فر شما قابلیت گریل دارد، می‌توانید در ۵ دقیقه آخر پخت، گریل را روشن کنید تا پنیر روی پیتزا طلایی و برشته شود.

نکات تکمیلی برای تهیه پیتزا

طرز تهیه پیتزا خانگی در فر

تهیه و پخت پیتزا چه با فر و چه بدون فر در خانه کاری است فوق‌العاده جذاب که همه می‌توانند تجربه کنند. اما خوب است نکات و فوت‌وفن‌های آن را هم به دقت بدانید.

اهمیت گرم کردن فر قبل از پخت پیتزا

به طور کلی، هرچه فر گرم‌تر باشد، پیتزا بهتر می‌شود. بهترین دمای فر برای پیتزا بین ۲۵۰ تا ۲۶۰ درجه سانتی‌گراد است. با این کار قبل از سوختن تاپینگتان، خمیر خوب و کامل می‌پزد. در غیر این‌صورت ممکن است بخصوص اگر از خمیر پیتزای خانگی استفاده کنید خمیر به خوبی نپزد.

پخت پیتزا با خمیر پیتزا خانگی در فر

برای تهیه پیتزا بهتر است به جای استفاده از خمیر پیتزای آماده از خمیر خانگی که خودتان در منزل تهیه کرده‌اید، استفاده کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی را مرور کرده بودیم می‌توانید زمان بگذارید و با آن پیتزای خاص خودتان را تهیه کنید.

سس پیتزا و روش‌های تهیه آن

یکی از نکات مهم در تهیه پیتزا چه تهیه پیتزا در فر باشد چه تهیه پیتزا بدون فر این است که سس خوبی برای آن استفاده کنید. اما بهترین سس برای پیتزا سس بشامل و سس گوجه است. طرز تهیه سس گوجه مناسب پیتزا را می‌توانید در کتاب کاله با جزییات مطالعه کنید.

انواع تاپینگ پیتزای خانگی

برخی از این ترکیب‌های رویه پیتزا را امتحان کنید تا پایی بهتر از آن را داشته باشید:

  • پیتزا مارگریتا: سس گوجه فرنگی، موزارلا، پکورینو و ریحان تازه. طرز تهیه پیتزای مارگاریتا را می‌توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.
  • پیتزا پپرونی: برش‌های فلفلی تند و سیر رنده شده. طرز تهیه پیتزا پپرونی با جزییات را در کتاب کاله بخوانید.
  • پیتزا سبزیجات: فلفل سبز، تره فرنگی ترد، سیر، قارچ و کلم پیچ و هر سبزی مورد نظر. طرز تهیه پیتزای سبزیجات را هم در کتاب کاله بخوانید.
    پیتزا سوسیس: پیاز کاراملی، سوسیس و مواد مناسب. طرز تهیه پیتزای سوسیس را با جزییات کامل در کتاب کاله بخوانید.

نحوه نگهداری پیتزای خانگی

برای نگهداری پیتزای خانگی ابتدا اجازه دهید پیتزا کاملا در دمای اتاق خنک شود، سپس برش‌های پیتزا را در یک ظرف دربسته قرار دهید. پیتزای خانگی را می‌توانید تا سه روز در یخچال و یک ماه در فریزر نگهداری کنید.

بهترین پنیر برای پیتزا

بهترین پنیر برای پیتزا پنیرهایی با نقطه ذوب پایین و رطوبت کم مانند موزارلا و چدار هستند. ترکیبی از پنیرها هم طعم فوق‌العاده‌ای را به پیتزا می‌دهد.

دیدگاه ها