طرز تهیه کوکو مرغ ساده، خوشمزه و فوری

طرز تهیه کوکو مرغ ساده
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

آیا از طعم تکراری کوکوهایتان خسته شده‌اید؟ با چند تغییر ساده در مواد اولیه و روش پخت می‌توانید کوکو مرغی با طعم‌های جدید و هیجان‌انگیز تهیه کنید. یکی از موادی که می‌توانید با آن تجربه تهیه یک کوکوی متفاوت را ایجاد کنید مرغ است. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه کتلت مرغ و طرز تهیه کوکو مرغ بدون سیب زمینی را مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه کوکو مرغ ساده را به شکل فوری بررسی می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه کوکو مرغ ساده

  • سینه مرغ ۵۰۰ گرم
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • آرد سوخاری به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو مرغ ساده

۱. آماده کردن مرغ و پیاز

در اولین مرحله از طرز تهیه کوکو مرغ ساده ابتدا مرغ را به همراه پیاز و زردچوبه در آب خوب بپزید بعد که مرغ پخت، آن را داخل میکسر بریزید و خوب مثل گوشت چرخ‌کرده آماده کنید یا اگر دسترسی به میکسر ندارید آن را رنده کنید. بعد پیاز را پوست کنده و با رنده ریز رنده کنید و آب اضافه آن را بگیرید.

۲. مخلوط کردن مواد کوکو

مخلوط کردن مواد کوکو مرغ ساده

اکنون که مواد مورد نیاز برای تهیه کوکوی مرغ شما آماده است، مرغ چرخ کرده و پیاز رنده شده را در یک ظرف مناسب بریزید و بعد تخم مرغ را به آن اضافه کنید و هم بزنید در نهایت نمک، فلفل و ادویه مناسب را به همراه آرد سوخاری و زعفران دم کرده اضافه کنید و مجدد خوب هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

نکته: برای اینکه کوکو پفکی شود، می‌توانید سفیده و زرده تخم مرغ را جداگانه هم بزنید و در انتها به مواد اضافه کنید.

۳. سرخ کردن کوکو

سرخ کردن کوکو مرغ ساده

در آخرین مرحله از طرز تهیه کوکوی مرغ ساده، در یک ماهیتابه مناسب مقداری روغن بریزید و اجازه دهید روی حرارت ملایم کاملا داغ شود بعد از مایه کوکوی آماده به اندازه یک نارنگی کوچک بردارید و در کف دستتان به آن شکل دهید و داخل روغن سرخ کنید. وقتی یک طرف کوکو سرخ شد، آن را برگردانید تا سمت دیگر هم سرخ شود. این کار را تا اتمام مایه کوکو ادامه دهید.

در نهایت کوکو مرغ آماده را می‌توانید به همراه سبزیجات تازه، ماست یا سالاد سرو کنید.

نکته: برای تهیه کوکوی مرغ بهتر است اگر زمان کافی ندارید، مایه کوکو را در تابه پهن کنید و بعد از این که یک سمت آن کامل طلایی و سرخ شد، برگردانید تا سمت دیگرش هم خوب بپزد.

نکات تکمیلی برای تهیه کوکوی مرغ

طرز تهیه کوکو مرغ ساده

حالا که طرز تهیه کوکوی مرغ ساده را با جزییات آموختید آیا دلتان می‌خواهد کوکوی شما خاص باشد؟ پس با دانستن و رعایت نکات ریز و درشت در تهیه این غذای محبوب می‌توانید تفاوت چشمگیری در نتیجه نهایی ایجاد کنید. از انتخاب مرغ مناسب گرفته تا روش درست آماده کردن پیاز، هر مرحله از پخت کوکو اهمیت ویژه‌ای دارد. با ما همراه باشید تا با فوت‌وفن‌های حرفه‌ای آشپزی، کوکوی مرغی بپزید که همه اعضای خانواده را شیفته خود کند.

مرغ مورد استفاده برای تهیه کوکو مرغ

برای طعم بهتر کوکوی مرغ می‌توانید از ترکیب سینه و ران مرغ استفاده کنید همچنین می‌توانید از مرغ آبپز یا سرخ شده استفاده کنید. بنابراین اگر مرغ اضافه از غذاهای مرغی شما باقی مانده را حتما به کوکو تبدیل کنید.

استفاده از انواع آرد برای تهیه کوکو مرغ پفکی

مقدار آرد سوخاری را بر اساس رطوبت مواد کوکو تنظیم کنید بنابراین اگر مایه کوکو خیلی شل بود، کمی آرد سوخاری دیگر اضافه کنید. البته دقت داشته باشید که می‌توانید از انواع آردها برای این کار استفاده کنید بنابراین اگر آرد سوخاری نداشتید از آردهای دیگر استفاده کنید.

متنوع کردن کوکو مرغ

برای تنوع دادن به کوکوی مرغ ساده می‌توانید به مواد کوکو سبزیجات خرد مانند هویج، نخود فرنگی یا سیب زمینی رنده اضافه کنید یا حتی اگر دوست دارید کوکو شما طعم تندتری داشته باشد، از فلفل قرمز یا پودر چیلی استفاده کنید.

تهیه کوکو مرغ در فر

اگر می‌خواهید غذای‌تان رژیمی‌تر باشد، می‌توانید به جای سرخ کردن کوکو، آن را در فر بپزید برای این کار مواد را یا کامل در سینی فر بریزید و در فر که با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد از قبل گرم کرده‌اید، بگذارید و اجازه دهید حداقل به مدت ۳۰ دقیقه بپزد.

+

دیدگاه ها