طرز تهیه مربای انجیر له شده زرد و سیاه

طرز تهیه مربای انجیر له شده
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

مربای انجیر له شده یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین انواع مرباهاست که می‌توانید در منزل هم با انجیر زرد و هم انجیر سیاه تهیه کنید. این مربا بافتی نرم و طعمی فوق‌العاده دارد و می‌توانید از آن به عنوان صبحانه، عصرانه یا همراه با کیک و بستنی میل کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه مربای انجیر با پیمانه را که یکی از دقیق‌ترین روش‌های تهیه این مرباست مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه مربای انجیر له شده را به همراه نکات و فوت‌وفن‌های پخت آن به شما ارائه می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه مربای انجیر له شده

  • انجیر سیاه یا زرد ۱ کیلوگرم
  • پوست لیمو ۱ قاشق چایخوری
  • آبلیمو ۱ عدد
  • شکر سه‌چهارم فنجان
  • وانیل ۱ قاشق چایخوری
  • آب یک‌چهارم فنجان
  • دارچین ۱ چوب

طرز تهیه مربای انجیر له شده

۱. آماده کردن انجیرها

مواد لازم برای تهیه مربای انجیر

در اولین مرحله از طرز تهیه مربای انجیر له شده انجیرها را بشویید و چهار قسمت کنید بعد پوست لیمو را رنده کنید سپس لیمو را از وسط نصف کنید تا آب آن گرفته شود.

۲. تهیه و پخت مربای انجیر

در قابلمه‌ای روی اجاق گاز، انجیر، شکر، آبلیمو، پوست لیمو، وانیل، آب و چوب دارچین را اضافه کنید. مخلوط انجیر را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا بجوشانید، سپس دما را کم کنید و بگذارید ۵۰ دقیقه تا یک ساعت بجوشد تا مایع تبخیر شود. در نهایت از روی حرارت بردارید و چوب دارچین را بردارید. اگر مربای کلفتی می‌خواهید، انجیر را با پشت قاشق چوبی فشار دهید، اما اگر بافت صافی را ترجیح می‌دهید از همزن یا همزن غوطه‌وری استفاده کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه مربای انجیر له شده

طرز تهیه مربای انجیر له شده

تهیه و پخت مربای انجیر هم مثل تهیه مربای آلبالو کار ساده‌ای است فقط باید نکات و فوت‌وفن‌های آن را خوب بدانید و رعایت کنید.

استفاده از انجیر قرمز و زرد برای تهیه مربا

برای تهیه مربای انجیر هم می‌توانید از انجیر قرمز هم انجیر زرد استفاده کنید. تهیه مربای انجیر با هر دوی این انواع انجیر یکسان است. اما برای آشنایی بیشتر با جزییات تهیه این مربا می‌توانید طرز تهیه مربای انجیر زرد و طرز تهیه مربای انجیر سیاه را هم در کتاب کاله با جزییات بخوانید.

بهبود طعم و عطر مربای انجیر

اگر می‌خواهید مربای انجیر شما عطر و طعم قوی‌تری داشته باشد، می‌توانید از یک عدد هل، یک عدد چوب دارچین یا چند عدد میخک در هنگام پخت مربا استفاده کنید.

تهیه مربای انجیر تکه‌ای یا انجیر خشک

اگر می‌خواهید مربای انجیر شما تکه‌های انجیر داشته باشد، می‌توانید انجیرها را به طور کامل له نکنید و فقط آن‌ها را تا حدی خرد کنید که تکه‌های کوچکی از آن‌ها باقی بماند. البته می‌توانید برای تهیه مربای انجیر از انجیر خشک هم استفاده کنید. طرز تهیه مربای انجیر خشک را هم می‌توانید در کتاب کاله بخوانید.

دیدگاه ها