طرز تهیه پیتزا سوسیس کالباس با قارچ ؛ یک پیتزای خانگی ساده

پیتزا سوسیس کالباس
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

مگر می‌شود کسی پیتزای مخلوط یا همان پیتزا سوسیس کالباس با قارچ را دوست نداشته باشد؟ این پیتزا برای خیلی از شما که دهه پنجاه و شصت هستید، پیتزای نوستالژیک دوران نوجوانی و جوانی است.

اگر هوس فست فود کرده‌اید، چه بهتر که خودتان در خانه دست به کار نشوید. پیتزا غذایی است که از کوچک و بزرگ همه عاشق آن هستند. خبر خوب این که درست کردن پیتزا به خصوص اگر خمیر پیتزا آماده باشد، اصلا کاری ندارد. تنها کافیست به چند نکته ریز دقت کنید تا طعم پیتزای شما فوق‌العاده شود.

البته ما برای این که لذت آشپزی را کامل‌تر کرده باشیم، دستور تهیه خمیر پیتزا را هم آورده‌ایم. درست مثل لذت رانندگی که با دنده کلاسیک به مراتب بیشتر از دنده اتوماتیک است، لذت آشپزی هم در این که خودتان همه مواد را تهیه کنید. در نهایت، وقتی طعم غذا را می‌‌چشید از دستپخت و دست رنج خودتان لذت خواهید برد.

تهیه فست فود خانگی بیشتر به خاطر این است که غذا سالم‌تر باشد و از مواد اولیه باکیفیت‌تری استفاده شود. بنابراین، در انتخاب سوسیس و کالباس دقت بیشتری به خرج دهید تا از نوع مرغوب آن استفاده کنید. در این دستور تهیه از ژامبون گوشت سولیکو استفاده کرده‌ایم تا کیفیت پیتزای خانگی بهتر شود.

حتما با این توصیفات از پیتزا، تا الآن حسابی دهنتان آب افتاده و بیشتر از این طاقت ندارید تا در مورد پیتزا برایتان بگوییم. پس، با ادامه روش تهیه پیتزای مخلوط خانگی یا همان پیتزا سوسیس کالباس با قارچ همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پیتزا سوسیس کالباس با قارچ

  • ژامبون گوشت سولیکو200 گرم
  • سوسیس سولیکو200 گرم
  • قارچ200 گرم
  • فلفل دلمه‌اییک عدد
  • پنیر موزارلا کاله (رنده شده)یک و نیم پیمانه
  • زیتون سیاه (اختیاری) ریز شدههشت عدد
  • ذرتنصف پیمانه
  • سس گوجه فرنگی یک پیمانه سر پر
  • روغن زیتونیک قاشق چای‌خوری
  • آب گرمیک پیمانه
  • آرد سفیددو و نیم پیمانه
  • شکرنیم قاشق غذاخوری
  • خمیر مایه خشکدو و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • نمکیک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه پیتزا سوسیس کالباس با قارچ

مرحله اول

پیش از آن که دست به کار تهیه خمیر پیتزا به عنوان اولین مرحله طرز تهیه پیتزای خانگی شوید، باید فر را روشن کنید. تا مراحل را پیش می‌برید، فر هم داغ می‌شوید. فر را روی دمای 230 درجه سانتی‌گراد یا همان 450 فارنهایت تنظیم کنید. یک ورقه روغنی را روی سینی فر قرار دهید و با کره یا با کمی روغن آن را با کمک یک قلموی آشپزی چرب کنید. سینی را به کناری بگذارید تا نوبت پخت برسد.

طرز تهیه پیتزا سوسیس کاباس خانگیروش تهیه پیتزا مخلوط خانگی

مرحله دوم

اولین کاری که باید انجام دهید، تهیه خمیر پیتزا است. بنابراین، مخمر و شکر را در مرحله اول در یک کاسه بزرگ (یا کاسه میکسر) در آب گرم حل کنید. آب باید گرم و نه داغ باشد. حواستان به این نکته باشد تا خمیر خراب نشود.

مرحله اول طرز تهیه پیتزا سوسیس کالباسمرحله اول طرز تهیه پیتزا سوسیس کالباس خانگی

مرحله سوم

پس از این که مواد را با هم مخلوط کردید، اجازه دهید تا مخلوط کف کند. پس از آن که متوجه کف کردن شدید، می توانید روغن زیتون و نمک را به کاسه اضافه کنید و سریع هم بزنید.

مرحله سوم طرز تهیه پیتزا سوسیس کالباسمرحله سوم طرز تهیه پیتزا سوسیس کالباس خانگی

مرحله چهارم

حالا شروع به اضافه کردن آرد کنید. به مایه خمیر هر بار به اندازه نصف فنجان آرد اضافه کنید تا زمانی که خمیر شروع به جمع شدن و تشکیل یک توپ کند. حالا خمیر را با سرعت متوسط به مدت سه دقیقه در همزن برقی ورز دهید تا خمیر یکدستی به دست آید. یا این که می‌توانید خمیر را روی سطح کمی آرد پاشی شده قرار دهید و با دست به مدت پنج دقیقه ورز دهید. خمیر باید کاملا صاف بوده و چسبناک نباشد. برای راحتی کار و اجتناب از چسبیدن خمیر به دست کمی هر بار دست‌ها را خیس کنید.

مرحله چهارم طرز تهیه پیتزای مخلوطمرحله چهارم طرز تهیه پیتزا مخلوط

مرحله پنجم

خمیر را به شکل یک توپ درآورید. سپس، از وسط برش دهید و هر نیمه را به شکل توپ در آورید. در ادامه، توپ را تا جایی که می توانید نازک کنید. ضخامتی در حد یک سانتی‌متر کافی است. می توانید با این دو توپ خمیر دو پیتزا درست کنید یا اگر احساس کردید خمیر زیاد است، اضافی را برای بعد نگه دارید. روش نگهداری را در فوت و فن گفته‌ایم. پس، جای نگرانی برای روش نگهداری خمیر پیتزا نداشته باشید.

مرحله چهارم طرز تهیه پیتزای سوسیس کالباسمرحله چهارم طرز تهیه پیتزای مخلوط خانگی

مرحله ششم

پس از پهن کردن خمیر، آن را روی سینی فر برای پخت پیتزا که کمی روغن زده شده است، قرار دهید. بعد از آن که روی پیتزا را با سس گوجه فرنگی مخصوص پیتزا پوشاندید، به مدت 5 دقیقه آن را در فر قرار دهید. پیتزا را از فر خارج کنید تا بقیه مواد را روی خمیر بریزید.

طرز تهیه پیتزا مخلوط خانکیطرز تهیه پیتزای کالباس و سوسیس در منزل

مرحله چهارم

ابتدا مقداری از پنیر موتزارلای رنده شده را روی خمیر بپاشید. سپس، سوسیس‌ها و کالباس‌ها را به شکل دلخواه خرد کنید. همینطور، فلفل دلمه‌ای‌ها و قارچ‌ها را هم به اندازه دلخواه خرد کنید. اکنون، قارچ، فلفل دلمه‌ای، سوسیس و کالباس خرد شده را روی خمیر پخش کنید. بقیه پنیر موزارلا رنده شده را روی موادتان بپاشید. به مدت بیست الی 30 دقیقه پیتزا را در فر قرار دهید تا پخته شود. بسته به فر شما این زمان می‌تواند متغیر باشد، پس فر را در این بازه زمانی مرتب چک کنید تا مواد روی پیتزا نسوزند.

طرز تهیه پیتزای سوسیس و کالباس خانگی با قارچطرز تهیه پیتزای سوسیس و کالباس با قارچ در منزل

نکات طرز تهیه پیتزا سوسیس کالباس

  • دقت کنید که هنگام اضافه کردن آب به خمیر مایه، گرمای آب در حدی زیاد نباشد که دستتان را بسوزاند چون در این صورت خمیر بوی بدی می‌گیرد. همچنین اگر آب سرد باشد خمیر مایه خوب عمل نمی‌آید. پس آبی که اضافه می‌کنید فقط در حدی گرم باشد که دستتان گرمای آن را حس کند ولی نسوزد.
  • در صورت تمایل می‌تواید به جای سس گوجه فرنگی یک یا دو قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی خانگی روی خمیر پخش کنید.
  • در صورتی که وقت کافی برای تهیه خمیر پیتزا ندارید می‌توانید از نان‌های پیتزا آماده استفاده کنید.
  • پیتزا یکی از غذاهای محبوب ایتالیایی است که انواع مختلفی و هیجان‌انگیزی دارد. اگر دوست دارید تا چند مدل پیتزای خانگی تهیه کنید، پیتزای پپرونی و پیتزا سالامی پیشنهاد کتاب کاله به شما عزیزان است.

آیا می توان خمیر پیتزای کالباس سوسیس را بعد از درست کردن فریز کرد؟

  • بله. بعد از ورز آمدن خمیر پیتزا می توانید آن را در فریزر برای استفاده‌های بعدی نگه دارید. پس، مقدار اضافه خمیر را روی کاغذ روغنی یا سطحی که کمی آرد پاشی شده قرار دهید. خمیر را بدون درپوش در ظرفی به مدت 15 تا 20 دقیقه در فریزر قرار دهید.
  • سپس، خمیر را از فریزر خارج کنید و در کیسه های فریزری جداگانه قرار دهید و تا جایی که می توانید هوا را از کیسه‌ها خارج کنید.
  • خمیرهای قرار داده شده در کیسه‌ها را به فریزر برگردانید. این خمیرها را تا سه ماه می‌توانید در فریزر نگهداری کنید.
  • خمیرها را برای پخت پیتزای خانگی در سری‌های بعد حتما به مدت پنج تا شش ساعت در یخچال قرار دهید تا یخ آن آرام آرام ذوب شود. سپس، اجازه دهید خمیر به مدت 30 دقیقه در دمای اتاق بماند. در ادامه، روند ورز دادن و مراحل بعدی را طبق دستور پخت بالا جلو ببرید.

دیدگاه ها