طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی با روشی سریع و آسان

طرز تهیه خمیر پیتزا
آسان
۴ نفر
آماده سازی
بیش 90دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

بی‌شک پیتزا یکی از خوشمزه‌ترین غذا‌های دنیاست که از کوچک تا بزرگ طرفداران بسیار زیادی دارد.طرز تهیه خمیر پیتزا راز یک پیتزای خوشمزه است که باید فوت و فن آن را بلد باشید تا بتوانید بگویید یک آشپز ماهر در این زمینه هستید. بسیاری از مردم برای خوردن پیتزا به رستوران‌ها رفته و در صفی طولانی منتظر می‌مانند تا مقادیر زیادی کالری، چربی و نمک از غذاهای آماده رستورانی دریافت ‌کنند که همگی دشمن سلامتی هستند.

درست کردن یک پیتزای سالم و خوشمزه در خانه اصلا کار سختی نیست و می‌تواند راه حل این مسئله باشد؛ اما مهم‌ترین فاکتور برای پختن یک پیتزای لذیذ، خمیر پیتزا است. این بار قصد داریم طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی را با بهترین روش به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

  • آرد سفید معمولیچهار و نیم پیمانه
  • خمیر مایه فورییک قاشق چای‌خوری
  • روغنیک‌چهارم پیمانه
  • آبیک و سه‌چهارم پیمانه
  • روغن زیتون (برای رومال)یک قاشق غذاخوری
  • نمکیک و سه‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • آرد ذرتنیم پیمانه

طرز تهیه خمیر پیتزا

مرحله اول

برای تهیه یک خمیر پیتزا خانگی ترد و خوشمزه باید کمی صبور بود، پس قبل از شروع هر کاری، آرد را داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود.

مرحله دوم

یک کاسه گود برداشته و آرد سرد، آرد ذرت، پودر خمیر مایه فوری و نمک را با هم مخلوط کرده سپس روغن را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

برای این که بتوانید مواد را راحت‌تر با دست مخلوط کنید، یک ظرف آب یخ بردارید و انگشتان خود را خیس کرده و مواد را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه با هم مخلوط کنید. از ورز دادن خمیر در این مرحله پرهیز کنید.

مرحله چهارم

در ادامه آب را کم‌کم به خمیر اضافه کرده و دوباره با نوک انگشتان خمیر را هم بزنید، سپس آن را از ظرف خارج کنید. روی اپن یا میز آشپزخانه یک سفره پهن کرده و خمیر را روی آن قرار دهید.

مرحله پنجم

خمیر را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه خوب ورز دهید تا فرمی یکدست و نرم بگیرد سپس روی آن را با روغن زیتون، خوب چرب کنید و داخل ظرف بزرگ، در جای گرم قرار دهید تا پف کند.

نکاتی برای درست کردن خمیر

  • مقدار مواد لازم گفته شده به اندازه ۴ عدد پیتزا بود. اگر خمیر اضافه آوردید، می‌توانید آن را تا ۳ روز در یخچال و ۳ ماه در فریزر قرار دهید.
  • اگر خمیر را داخل فریزر قرار دادید، برای استفاده یک روز زودتر آن را داخل یخچال نگهداری کنید سپس استفاده کنید.
  • حالا که خمیر پیتزا آماده است، پیتزا پپرونی، پیتزا مارگاریتا یا پیتزای مخصوص سرآشپز می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما برای تهیه یک پیتزای خانگی و لذیذ باشد.

دیدگاه ها

    1. سلام انسیه عزیز
      این دستور در اصل بر پایه آرد سفید معمولی تهیه میشه، و آرد ذرت برای تغییر بافت و مقداری طعم هست. می تونید نیم پیمانه آرد ذرت در نظر بگیرید. ممنون از دقت نظر شما. داخل دستور مقدار تصحیح شد.

  1. با سلام
    شما دو نوع روغن گفتید و روغن ساده که مقدار بیشتری هست رو نگفتید کی و کجا استفاده کنیم؟؟؟

    1. سلام، دوست عزیز روغن بیشتر برای داخل رسپی و روغن مایع که مقدارش کمتر است برای رومال در نظر گرفته شده است‌. ممنون از توجه شما!

  2. ممنونم .. منظور از پیمانه آرد چقدره ؟ هر پیمانه چند قاشق غذاخوریه یا چند گرمه ؟ لطفا راهنمایی کنید