طرز تهیه شیر انبه موز مقوی خنک به سبک کافی شاپی

طرز تهیه شیر انبه موز
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

با بالا رفتن دما در فصل گرم تابستان، نیاز بدن به آب و مایعات بیشتر از همیشه احساس می‌شود. نوشیدن مایعات خنک و مغذی در این فصل، نه تنها به رفع تشنگی کمک می‌کند بلکه به حفظ تعادل آب بدن، تنظیم دمای بدن و تامین انرژی مورد نیاز هم کمک شایانی می‌کند. یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌های تابستانی که علاوه بر رفع تشنگی، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است، شیر انبه است. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه شیر انبه با عسل را مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه شیر انبه موز را بررسی خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه شیر انبه موز

  • انبه ۲ عدد
  • موز ۱ عدد
  • شیر ۱/۴ فنجان
  • یخ ۳ تکه

طرز تهیه شیر انبه موز

۱. آماده کردن انبه و موز

خرد کردن موز و انبه برای تهیه شیر انبه با موز

اولین مرحله از طرز تهیه شیر انبه موز این است که موز و انبه را آماده کنید. برای این کار کافی است پوست موز را بگیرید و تکه کنید و بعد انبه‌ها را پوست کنده و هسته آن‌ها را جدا کنید. سپس به قطعات کوچک برش بزنید.

۲. مخلوط کردن مواد

مخلوط کردن مواد اسموتی شیر انبه و موز

حالا تمام مواد یعنی شیر، انبه و موز را داخل میکسر یا مخلوط‌کن بریزید و مواد را تا زمانی که یکدست و نرم شوند، مخلوط کنید. اگر دوست دارید نوشیدنی غلیظ‌تری داشته باشید، می‌توانید زمان میکس کردن را بیشتر کنید.

نکته: نوشیدنی آماده شده را در لیوان‌های بلند بریزید. برای تزئین می‌توانید روی نوشیدنی را با خامه فرم گرفته و ترافل تزئین کنید.

نکته: برای یک تجربه کافی شاپی‌تر، می‌توانید از لیوان‌های بلند و شیک استفاده کنید و با نی نوشیدنی را سرو کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه شیر انبه موز

طرز تهیه شیر انبه موز

گرمای سوزان تابستان، بدن را به شدت دهیدراته می‌کند و باعث احساس خستگی و بی‌حالی می‌شود. برای مقابله با این مشکل، نوشیدن مایعات به مقدار کافی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نوشیدنی‌های خنک و طبیعی مانند آبمیوه‌ها، اسموتی‌ها و شیک‌ها، بهترین گزینه برای رفع تشنگی و تامین انرژی بدن در روزهای گرم هستند که کافی است کمی زمان بگذارید و آن‌ها را با هم مخلوط کنید و با رعایت نکات آن‌ها را تهیه کنید.

تهیه شیر انبه موز شیرین

معمولا انبه و موز میوه‌های شیرینی هستند اما اگر دوست دارید می‌توانید برای طعم بهتر از انبه‌های کاملا رسیده و شیرین استفاده کنید یا مقداری شکر یا عسل به مخلوط خود اضافه کنید.

استفاده از ماست و بستنی به جای شیر

اسموتی شیر انبه موز را معمولا با شیر تهیه می‌کنند اما برای یک نوشیدنی مقوی‌تر می‌توانید به جای شیر از ماست یا بستنی استفاده کنید. ضمنا دقت داشته باشید برای یک نوشیدنی سالم‌تر می‌توانید از شیر بدون چربی یا انواع شیر گیاهی استفاده کنید. طرز تهیه شیر انبه بستنی را می‌توانید در کتاب کاله کامل مطالعه کنید.

افزایش غلظت اسموتی شیر انبه موز

غلظت این نوشیدنی خنک نسبتا غلیظ است اما اگر دوست دارید غلیظ‌تر باشد می‌توانید موز را قبل از استفاده در فریزر قرار دهید تا یخ بزند بعد با دیگر مواد مخلوط کنید.

استفاده از میوه‌های دیگر در ترکیب شیر انبه

برای تهیه اسموتی شیر انبه می‌توانید با افزودن میوه‌های دیگر مانند توت فرنگی یا بلوبری، طعم نوشیدنی را متنوع کنید یا حتی به آن دانه‌های چیا اضافه کنید تا متفاوت‌تر شود.

خواص شیر انبه

شیر انبه از آن دسته نوشیدنی‌هاست که حاصل ترکیب مواد سالم است بنابراین خواص تغذیه‌ای بالایی هم دارد. شیر انبه به‌خاطر داشتن انبه و البته شیر گزینه بسیار عالی برای ورزشکاران و افرادی است که می‌خواهند قوای جسمی خود را بالا ببرند. بنابراین در کنار این که با نوشیدن این نوشیدنی هم کلسیم مورد نیاز بدنتان را تامین می‌کنید، با استفاده از این نوشیدنی، آب مورد نیاز بدن‌تان را بخصوص در فصل گرم هم می‌توانید تامین کنید و به طور کلی از خواص انبه بهره‌مند شوید.

استفاده از انبه به اشکال مختلف

انبه از آن میوه‌های تابستانی است که می‌توانید هم خیلی ساده و به تنهایی میل کنید و هم می‌توانید از آن برای تهیه ترشی، اسموتی و سس استفاده کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه چندین نوع ترشی با انبه را مرور کرده بودیم که از میان آن‌ها طرز تهیه ترشی انبه سبز یکی از جذاب‌ترین‌هاست.

یکی دیگر از روش‌های داشتن طعم انبه برای تمام فصول سوای تهیه ترشی این است که با آن سس تهیه کنید. طرز تهیه سس انبه را در کتاب کاله بخوانید و از آن در کنار انواع ساندویچ لذت ببرید.

البته تهیه معجون انبه در کنار تهیه اسموتی انبه یا حتی شیک انبه، یکی دیگر از روش‌های استفاده از این میوه پرخاصیت است.

دیدگاه ها