طرز تهیه شیک طالبی کافی شاپی در سه سوت

طرز تهیه شیک طالبی کافی شاپی
آسان
۴-۶ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

طالبی این میوه کوچک اما خوش‌عطر و بو می‌تواند بهترین نجات‌‌دهنده افراد در فصل تابستان از گرما باشد. در دنیای شیرینی‌پزی از این میوه تابستانی در میهمانی‌ها به شکل‌های متفاوت می‌توان برای پذیرایی و سرو استفاده کرد. مثلا در کنار پخت انواع غذاهای خوش‌طعم می‌توانید ژله طالبی شکم‌پر هم برای میهمان‌هایتان درست کنید. ما برایتان یک پیشنهاد هیجان‌انگیز داریم که این روزها می‌توانید آن را به صورت کافی‌شاپی در سه سوت درست و سرو کنید؛ در ادامه می‌توانید طرز تهیه شیک طالبی کافی شاپی را بخوانید تا یک نوشیدنی خنک برای روزهای گرم تابستان داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه شیک طالبی کافی شاپی

  • طالبی خردشده یک فنجان
  • انبه یک‌دوم فنجان
  • ماست ساده شیرین‌نشده یک‌چهارم فنجان
  • آب پرتقال یا آب آناناس یک‌دوم فنجان
  • یخ یک فنجان

طرز تهیه شیک طالبی کافی شاپی

۱. طالبی را خرد کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه شیک طالبی کافی شاپی باید یک طالبی متوسط را انتخاب کرده و آن را با آب خنک بشویید. طالبی را برش بزنید. آن را به قطعات کوچک‌تر خرد کنید. طالبی‌های خردشده را به همراه ماست، یخ، انبه و آب آناناس داخل مخلوط‌کن بریزید تا خوب مخلوط شوند. برای آن‌که شیک‌تان بافتی غلیظ داشته باشد می‌توانید طالبی یخ‌زده را در تهیه آن به کار ببرید. از طرز تهیه میلک شیک در روزهای گرم تابستان غافل نشوید.

۲. شیک طالبی را سرو کنید

سرو شیک طالبی کافی شاپی

در دومین مرحله از طرز تهیه شیک طالبی کافی شاپی باید مخلوط طالبی را داخل یک پارچ بریزید و داخل فریزر بگذارید. حال آن را داخل یک لیوان مناسب مخصوص نوشیدنی بریزید و آن را با یک برش کوچک طالبی و چند برگ نعنا تزئین کنید.

مواد اولیه برای تهیه شیک طالبی

  • طالبی دو و یک‌دوم فنجان
  • شیرنارگیل یک‌ و یک‌دوم فنجان
  • عسل دو قاشق چای‌خوری
  • یخ به مقدار لازم

طرز تهیه شیک طالبی کافی شاپی

مواد شیک را مخلوط و سرو کنید

سرو شیک طالبی کافی شاپی با عسل و شیرنارگیل

نوشیدنی طالبی را با روش‌های مختلفی می‌توان به شکل کافی‌شاپی درست و سرو کرد. در یکی از روش‌های طرز تهیه شیک طالبی کافی شاپی باید طالبی را به اندازه دو و یک‌دوم فنجان خرد و در مخلوط‌‌کن بریزید. سپس دیگر مواد را هم اضافه و مجدد با یکدیگر مخلو‌شان کنید تا غلیظ و کرم رنگ شود. در نهایت آن را در لیوان بلند پر از یخ بریزید. آن را با سس شکلاتی و چند برش میوه تزئین و در کنار یک کوکی گردویی سرو کنید.

دستور تهیه شیک طالبی کافی شاپی

نکات تکمیلی تهیه شیک طالبی کافی شاپی

فصل تابستان بهترین فرصت برای نوشیدنی‌های خنک مانند اسموتی توت‌فرنگی یا اسموتی انبه با شیر و بستنی است. اما شیک طالبی هم گزینه خوبی است که با دانستن نکات تهیه آن می‌توانید تجربه متفاوتی را برای خود رقم بزنید.

انتخاب طالبی در تهیه شیک کافی شاپی

انتخاب طالبی در دستور تهیه شیک طالبی

مهم‌ترین نکته‌‌ای که در خرید طالبی باید به آن دقت داشته باشید سالمی و زبری پوست آن است که لکه‌ای روی آن نباشد. از سویی دیگر برای آب طالبی کافی‌شاپی، طالبی انتخابی‌تان باید عطر و بوی خود را داشته باشد. باید به این نکته هم دقت داشته باشید که اگر کل طالبی‌تان نرم باشد کیفیت شیک‌تان کاهش پیدا می‌کند.

استفاده از میوه‌‌های مختلف

برای تهیه شیک طالبی می‌توانید از مخلوطی از میوه‌ها مانند موز، توت‌فرنگی، انبه و آناناس هم استفاده کنید تا شیک شما مزه‌ای مانند شیک‌های کافی‌شاپی به خود بگیرد. برای طعم‌دهنده هم از شکر، وانیل و عسل استفاده کنید.

تزئین شیک طالبی کافی شاپی

تزئین شیک طالبی

برای سرو شیک طالبی به شکل کافی‌شاپی علاوه بر استفاده از میوه‌‌های تازه نیاز است که آن را هم به بهترین شکل تزئین کنید. پس ابتدا آن را داخل یک لیوان بلند مخصوص شیک بریزید و در آن یک قاشق یا نی بلند بگذارید. در نهایت آن را با خامه فرم‌گرفته، سس شکلاتی، برش‌های میوه و مغزیجات تزئین کنید.

غلظت شیک طالبی

اگر برای میهمانی‌ و دورهمی‌هایتان می‌خواهید شیک طالبی داشته باشید، باید به غلظت آن توجه کنید تا آن را به شکل کافی‌شاپی سرو کنید. بنابراین هنگام مخلوط کردن طالبی با دیگر مواد می‌‌توانید از شیر پرچرب یا خامه هم استفاده کنید. از سویی دیگر ماست چکیده هم می‌تواند به غلظت عالی آن کمک کند. یادتان باشد در روزهای گرم و طاقت‌‌فرسای تابستان می‌توانید برای خود میلک شیک انرژی‌زا هم تهیه کنید.

دیدگاه ها