طرز تهیه مرغ سوخاری با آرد گندم، مرحله به مرحله

طرز تهیه مرغ سوخاری با آرد گندم
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

مرغ سوخاری با آرد گندم یک روش ساده و خوشمزه برای پخت مرغ است که می‌‎توانید به راحتی در خانه آن را تهیه کنید. این روش طعمی منحصر به فرد و لذیذ به مرغ می‌دهد و می‌تواند جایگزینی عالی برای مرغ سوخاری‌های دیگر باشد. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر سوخاری و طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر پانکو را مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه مرغ سوخاری با آرد گندم را بررسی خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری با آرد گندم

  • مرغ (تکه های دلخواه) ۱ کیلوگرم
  • آرد گندم ۲ پیمانه
  • نمک ۱ قاشق چایخوری
  • پودر پیاز ۱/۲ قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه ۱/۲ قاشق چایخوری
  • پودر پاپریکا ۱/۴ قاشق چایخوری
  • پودر زنجبیل ۱/۴ قاشق چایخوری
  • پودر سیر ۱/۲ قاشق چایخوری
  • پودر دارچین ۱/۴ قاشق چایخوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شیر ۱ پیمانه
  • روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ سوخاری با آرد گندم

۱. آماده کردن مرغ و مخلوط آرد و مخلوط شیر

در اولین مرحله از طرز تهیه مرغ سوخاری با آرد گندم ابتدا مرغ ها را بشویید و به خوبی خشک کنید سپس در حالی که مرغ‌ها خشک می‌شوند، در یک کاسه بزرگ، آرد گندم، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز، پودر پاپریکا، پودر زنجبیل و پودر دارچین را با هم مخلوط کنید و در نهایت هم در یک کاسه دیگر، تخم مرغ و شیر را با هم مخلوط کنید.

۲. آماده کردن مرغ سوخاری و پخت آن

سرخ کردن مرغ سوخاری با آرد گندم در روغن

در این مرحله که تکه‌های مرغ کاملا خشک شده‌اند، هر تکه مرغ را ابتدا در مخلوط آرد و سپس در مخلوط تخم مرغ و شیر فرو ببرید تا به طور کامل آغشته شود بعد روغن را در یک قابلمه یا ماهیتابه مناسب به اندازه کافی گرم کنید تا داغ شود در نهایت هم مرغ‌های آغشته شده را به آرامی در روغن داغ قرار دهید و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه از هر طرف سرخ کنید تا طلایی و ترد شوند بعد هم مرغ‌های سوخاری شده را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آنها گرفته شود.

نکات تکمیلی برای تهیه مرغ سوخاری با آرد گندم

طرز تهیه مرغ سوخاری با آرد گندم

تهیه و پخت مرغ سوخاری با آرد گندم هم درست مثل طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر چیپس و کرانچی است که با وجود آسان بودن، نکات و فوت‌وفن‌های مهمی دارد و باید حتما زمان تهیه آن مدنظر قرار گیرد.

روش تهیه مرغ سوخاری با آرد گندم در فر

برای پخت مرغ سوخاری با آرد گندم در فر، ابتدا فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید بعد یک سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و در نهایت مرغ‌های آغشته شده به مخلوط آرد را روی سینی فر قرار دهید. سپس به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر بپزید تا مرغ‌ها طلایی و ترد شوند. در نیمه پخت، مرغ ها را برگردانید تا هر دو طرف به طور یکسان پخته شوند.

فقط دقت داشته باشید زمان پخت ممکن است بسته به نوع فر و ضخامت تکه‌های مرغ متفاوت باشد.

طعم‌دار کردن بیشتر مرغ سوخاری

برای طعم بهتر می‌توانید از ادویه‌های دلخواه خود مانند پودر آویشن، پودر جعفری و پودر گشنیز هم در مخلوط آرد استفاده کنید. البته یکی از روش‌های جذاب برای متفاوت تهیه کردن مرغ سوخاری این است که آن را با انواع پنیر تهیه کنید. طرز تهیه مرغ سوخاری با پنیر را می‌توانید با جزییات کامل در کتاب کاله مطالعه کنید.

استفاده از انواع آرد و پودر به جای آرد گندم در تهیه مرغ سوخاری

می‌توانید از آرد سوخاری یا آرد پانکو به جای آرد گندم هم برای تهیه مرغ سوخاری استفاده کنید.

تردتر شدن مرغ سوخاری

برای اینکه مرغ سوخاری شما تردتر شود، می‌توانید قبل از سرخ کردن، مرغ‌هایی که در مخلوط آرد و تخم مرغ گذاشته‌اید را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا قشنگ مزه‌دار شود.

استفاده از انواع سس در کنار مرغ سوخاری

مرغ سوخاری با آرد گندم را می‌توانید مثل مرغ سوخاری با آرد سفید، با سس‌های مختلف مانند سس مایونز، سس کچاپ و سس خردل سرو کنید. اگر هم دوست دارید سس‌های خاص تهیه کنید می‌توانید مطلب انواع سس برای مرغ سوخاری را در کتاب کاله مطالعه کنید.

دیدگاه ها