طرز تهیه مرغ سوخاری پنیری با پنیر پیتزا و پنیر ورقه ای

طرز تهیه مرغ سوخاری پنیری
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

مرغ سوخاری پنیری یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه فست‌فودی است که ترکیب تردی سوخاری و نرمی پنیر، طعم بی‌نظیری به آن می‌بخشد و نسبت به مرغ سوخاری بدون پنیر طعمی متفاوت دارد. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه مرغ سوخاری ساده را بررسی کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه مرغ سوخاری پنیری با پنیر پیتزا و پنیر ورقه‌ای را بررسی خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری پنیری

  • سینه مرغ به مقدار لازم
  • پنیر پیتزا (رنده شده) به مقدار لازم
  • پنیر ورقه‌ای به مقدار لازم
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • آرد ۱ پیمانه
  • آرد سوخاری ۱ پیمانه
  • شیر ۱/۴ پیمانه
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • روغن مایع به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ سوخاری پنیری

۱. آماده کردن مرغ

خرد کردن سینه مرغ

اولین مرحله از طرز تهیه مرغ سوخاری پنیری این است که مرغ را آماده کنید. برای این کار یا سینه مرغ را به همان اندازه خودش بگذارید یا آن را به قطعات دلخواه برش بزنید و با نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کنید.

نکته: برای ترد شدن بیشتر مرغ، می‌توانید از آرد سوخاری طعم‌دار استفاده کنید.

۲. تهیه مخلوط آرد و تخم مرغ و پوشاندن مرغ

قرار دادن مرغ در مخلوط تخم مرغ و آرد برای تهیه مرغ سوخاری پنیری

اکنون در این مرحله در یک ظرف، آرد، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و در ظرف دیگری، تخم مرغ و شیر را با همزن بزنید تا یکدست شوند. بعد هر تکه مرغ را ابتدا در آرد، سپس در مخلوط تخم مرغ و در نهایت در آرد سوخاری بغلطانید تا کاملا پوشیده شود.

۳. سرخ و اضافه کردن پنیر

در این مرحله روغن را در تابه یا قابلمه مناسب داغ کنید و تکه‌های مرغ را به مدت چند دقیقه از هر طرف سرخ کنید تا طلایی رنگ و مغزپخت شوند سپس مرغ‌های سرخ شده را از روغن خارج کرده و روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. سپس هر تکه مرغ را روی یک ظرف نسوز قرار داده و روی آن پنیر پیتزا و ورقه‌ای بریزید بعد ظرف را در فر از پیش گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت چند دقیقه قرار دهید تا پنیرها آب شوند و طلایی رنگ شوند. مرغ سوخاری پنیری شما به همین ترتیب آماده است. آن را همراه با سیب زمینی سرخ کرده و قارچ کبابی میل کنید نوش جان!

نکته: برای کاهش کالری، می‌توانید مرغ را به جای سرخ کردن، در فر بپزید.

نکات تکمیلی برای تهیه مرغ سوخاری پنیری

طرز تهیه مرغ سوخاری پنیری

تهیه و پخت مرغ سوخاری یک هنر است که اگر با پنیر ترکیب شود یک هنر خاص خواهد بود. اما تهیه این مدل پنیر سوخاری هم درست مثل طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر پانکو نیاز به رعایت نکات و فوت‌وفن‌های خاص دارد که باید به آن‌ها توجه کنید.

طعم‌دار کردن مرغ

برای طعم‌دار کردن بیشتر مرغ می‌توانید از ادویه‌های دلخواه مانند پودر سیر، پودر پیاز یا پاپریکا استفاده کنید.

طرز تهیه سریع فیله مرغ سوخاری پنیری

یکی از روش‌های تهیه مرغ سوخاری پنیری این است که سینه مرغ را به شکل فیله در آورید یا از فیله مرغ آماده استفاده کنید و بعد کمی آن‌ها را بکوبید و با نمک و فلفل مزه‌دار کنید و درست مثل روش بالا ابتدا در آرد بعد در تخم مرغ بغلطانید. سپس یک ورق پنیر بین هر فیله قرار دهید و آن را رول کنید. در نهایت هم این رول فیله سوخاری را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و مغز پخت شود. جزییات طرز تهیه رولت مرغ سوخاری را می‌توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.

انواع پنیر ورقه‌ای مناسب برای مرغ سوخاری

انتخاب پنیر مناسب برای مرغ سوخاری می‌تواند طعم و بافت نهایی غذا را به‌طور قابل‌توجهی تغییر دهد. هر نوع پنیر با توجه به طعم و بافت منحصر به فردی که دارد، می‌تواند ترکیبی متفاوت با مرغ سوخاری ایجاد کند. در ادامه به برخی از محبوب‌ترین انواع پنیر ورقه‌ای که برای این غذا مناسب هستند اشاره می‌کنیم:

پنیر کلاسیک مناسب مرغ سوخاری

  • پنیر چدار: یکی از پرطرفدارترین انتخاب‌ها برای مرغ سوخاری است. چدار طعمی کمی تند و شور دارد و هنگام ذوب شدن بافت کشسانی پیدا می‌کند. پنیر ورقه‌ای چدار کاله یک گزینه مناسب برای استفاده است.

پنیرهای با طعم خاص مناسب تهیه مرغ سوخاری

  • پنیر گودا: طعمی ملایم و کره‌ای دارد و بافت آن کمی سفت‌تر از موزارلا است. گودا طعم ملایمی به مرغ سوخاری می‌بخشد. پنیر ورقه‌ای گودا کاله یک پنیر ایده‌آل برای این غذاست.
  • پنیر پارمسان: طعمی شور و نمکین دارد و بافت آن سخت و خشک است. پارمسان بیشتر به عنوان پنیر رنده استفاده می‌شود اما می‌توانید از ورقه‌های نازک آن هم روی مرغ سوخاری استفاده کنید تا طعم قوی‌تری به آن ببخشد. پنیر ورقه‌ای پارمسان کاله پنیری مناسب انواع غذاها بخصوص مرغ سوخاری است.
  • پنیر بلوچیز: طعمی تند و کمی تلخ دارد و بافت آن نرم و کرمی است. بلوچیز برای افرادی که به طعم‌های قوی علاقه‌مند هستند مناسب است و می‌تواند به مرغ سوخاری طعم منحصر به فردی ببخشد. پنیر بلوچیز ورقه‌ای کاله یک گزینه خوب از پنیرهای تولیدی موجود در ایران است که می‌توانید در انواع غذا از آن استفاده کنید.

انواع سس مناسب مرغ سوخاری

سس‌ها نقش مهمی در تکمیل طعم مرغ سوخاری دارند. انتخاب سس مناسب می‌تواند تجربه خوردن این غذای محبوب را به شدت لذت‌بخش‌تر کند. سس‌های کلاسیک مانند سس باربیکیو، سس تند و سس مایونز با طعم‌های متنوع خود، همراهان همیشگی مرغ سوخاری هستند.

اما می‌توانید خلاقیت به خرج داده و سس‌های جدیدی مانند سس عسل و خردل، سس رانچ یا سس‌های مخصوص با طعم‌های آسیایی را امتحان کنید. هر سس، طعمی متفاوت به مرغ سوخاری می‌دهد و انتخاب نهایی به سلیقه شما بستگی دارد. طرز تهیه سه نوع سس مناسب مرغ سوخاری را می‌توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.

دیدگاه ها