طرز تهیه پنکیک موز و گردو آسان و خوشمزه در خانه

طرز تهیه پنکیک موز و گردو
آسان
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

چه چیزی بهتر از شروع یک روز پر انرژی با پنکیک‌های نرم و طلایی پر شده از طعم شیرین موز و تردی گردو؟ این پنکیک‌های خانگی نه تنها خوشمزه هستند، بلکه آماده کردنشان هم بسیار ساده است. با این دستورالعمل گام به گام، شما هم می‌توانید در عرض چند دقیقه صبحانه‌ای لذیذ و مقوی برای خود و خانواده‌تان تهیه کنید. تصور کنید پنکیک‌های گرم و تازه را با یک لیوان شیر سرد یا یک فنجان قهوه میل می‌کنید! آیا آماده‌اید تا به آشپزخانه رفته و این صبحانه رویایی را برای خودتان درست کنید؟ پس طرز تهیه پنکیک موز و گردو را در ادامه بخوانید.

مواد لازم برای تهیه پنکیک موز و گردو

  • آرد ۱ پیمانه
  • شکر ۱/۴ پیمانه
  • جوش شیرین ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • نمک ۱/۴ قاشق چای‌خوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • روغن زیتون ۱/۴ پیمانه
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • موز ۲ عدد
  • گردو خرد شده ۱/۴ پیمانه
  • کره به مقدار لازم

طرز تهیه پنکیک موز و گردو

۱. آماده کردن مایه پنکیک

اولین مرحله از طرز تهیه پنکیک موز و گردو درست مثل طرز تهیه پنکیک ساده تابه ای این است که مخلوط خشک را آماده کنید. برای این کار آرد، شکر، جوش شیرین و نمک را در یک کاسه متوسط الک کنید سپس مخلوط تر را آماده کنید برای این کار در یک کاسه بزرگ‌تر، تخم مرغ، روغن زیتون و شیر را با هم مخلوط کنید. بعد موزها را از پوست جدا کرده و در یک کاسه کوچک قرار دهید و با پشت یک چنگال، موزها را کمی له کنید. اکنون مخلوط آرد را به کاسه حاوی مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و آرد را به آرامی در مخلوط تخم مرغ ترکیب کنید. دقت کنید که مخلوط را بیش از حد هم نزنید. در نهایت موز له و گردوهای خرد را به مخلوط اضافه کرده و به آرامی در آن ترکیب کنید تا مخلوط مایه پنکیک شما آماده شود.

نکته: برای تهیه پنکیک می‌توانید به جای شیر لبنی از انواع شیر گیاهی استفاده کنید.

۲. پخت پنکیک

پخت پنکیک موز و گردو

اکنون یک تابه بزرگ نچسب را روی حرارت متوسط گرم کنید و مقداری کره به آن اضافه کنید. مایه پنکیک را با قاشق به داخل تابه بریزید. وقتی حباب‌هایی روی سطح پنکیک‌ها مشاهده کردید و یک طرف آن‌ها مات شد، وقت آن است که پنکیک‌ها را برگردانید. پنکیک‌ها را برای یک یا دو دقیقه دیگر بپزید و سپس از تابه خارج کنید. پنکیک‌های موز و گردو را با برش‌های موز تازه و گردوهای خرد شده سرو کرده و با شربت افرا میل کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه پنکیک موز و گردو

تهیه پنکیک موز و گردو نه تنها ساده است، بلکه با رعایت چند نکته کوچک می‌توانید طعم و بافت آن را به طرز چشمگیری بهبود ببخشید. در ادامه، به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم:

انتخاب موز مناسب تهیه پنکیک موز و گردو

برای تهیه پنکیک گردو و موز باید به انتخاب مواد اولیه دقت کنید مثلا موز مورد استفاده در این پنکیک بهتر است کاملا رسیده باشد چون موزهای رسیده طعم شیرین‌تری به پنکیک شما می‌دهند.

انتخاب آرد مناسب برای تهیه پنکیک

اصلی‌ترین ماده اولیه مورد استفاده در تهیه و پخت پنکیک، آرد است بنابراین حتما از آرد مناسب استفاده کنید. آرد گندم کامل یا آرد سفید بافت بهتری به پنکیک شما می‌دهند. اما اگر آرد دیگری در دسترس دارید می‌توانید آن را جایگزین کنید.

فقط دقت کنید که برای تهیه پنکیک بدون گلوتن، از آرد بدون گلوتن مانند آرد بادام یا آرد نارگیل استفاده کنید.

نکاتی برای انتخاب شیر مورد استفاده در تهیه پنکیک

همان‌طور که در بالا ذکر شد، می‌توانید به جای استفاده از شیر لبنی از انواع شیر گیاهی استفاده کنید. پس با توجه به سلیقه و البته رژیم خود یکی از شیرهای گیاهی یا لبنی را در تهیه پنکیک خود به کار ببرید.

نکات مربوط به مخلوط کردن مواد پنکیک

یکی از نکات مهم در هنگام تهیه پنکیک، درست هم زدن مواد پنکیک است. پس هنگام ترکیب مواد خشک و تر، مواد را به آرامی هم بزنید تا گلوله نشود. هم زدن بیش از حد باعث سفت شدن پنکیک‌ها می‌شود.

ضمنا موز را قبل از اضافه کردن به مواد دیگر به خوبی له کنید تا یکدست شود.

نکات برای پف کردن پنکیک

یکی از رازهای مهم در تهیه پنکیک این است که بدانید چگونه پنکیک پف دار تهیه کنید. برای پف کردن بهتر پنکیک حتما از جوش شیرین استفاده کنید. ضمنا تخم مرغ را قبل از اضافه کردن به مواد دیگر به خوبی هم بزنید تا پف کند و در آخر به حرارت مناسب تابه برای پخت بهتر و یکنواخت‌تر پنکیک هم دقت کنید. دقت کنید که حرارت متوسط بهترین گزینه برای تهیه و پخت پنکیک است.

نکات برای تزیین و سرو

برای تزیین و سرو پنکیک هم می‌توانید خیلی ساده روی آن عسل بریزید، هم می‌توانید آن را با انواع میوه یا مربا و حتی سس شکلات یا خامه زده‌شده تزیین و سرو کنید. پس بسته به سلیقه و ذائقه خود پنکیک را با تزیین جذاب‌تر کنید.

تهیه پنکیک پروتئینی

برای تهیه پنکیک موز و گردو می‌توانید با افزودن مقداری پروتئین وی یا تخم مرغ پروتئین آن را بیشتر کنید.

تهیه پنکیک موز و گردو بدون شکر

اگر به دنبال تهیه پنکیک بدون شکر یا کاهش میزان شکر در دستور پخت هستید، گزینه‌های متنوعی پیش روی شماست که عسل، شیره خرما یا حتی سیب رنده و یا حتی استویا بهترین گزینه‌ها هستند.

دیدگاه ها