طرز تهیه کباب تابه ای با سویا و گوشت به سبک بازاری

طرز تهیه کباب تابه ای با سویا و گوشت
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

سویا جایگزین و همراه مناسبی برای گوشت است و می‌‎تواند به شما در کم کردن مصرف گوشت و همچنین هزینه‌هایتان کمک کند. سویا سرشار از پروتئین، آهن و فیبر است و می‌تواند یک وعده غذایی سالم و مغذی باشد. بنابراین خوب است این بار کباب تابه‌ای خود را با ترکیب گوشت و سویا تهیه کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه کباب تابه ای ساده و طرز تهیه کباب مرغ تابه‌ای را مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه کباب تابه ای با سویا و گوشت را بررسی خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه کباب تابه ای با سویا و گوشت

  • گوشت چرخ‌کرده (مخلوط گوسفندی و گوساله) ۲۰۰ گرم
  • سویا ۳۰۰ گرم
  • پیاز رنده شده ۱ عدد
  • سیر ۲-۳ حبه
  • ادویه‌های مناسب به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم

طرز تهیه کباب تابه ای با سویا و گوشت

۱. خیساندن سویا در آب و آبکش کردن آن

خیساندن سویا در آب برای تهیه کباب تابه ای با سویا

اولین مرحله از طرز تهیه کباب تابه ای با سویا و گوشت این است که سویا را به مدت ۳۰ دقیقه در آب داغ بخیسانید تا نرم شود. بعد که خوب نرم شد آن را آبکش کنید و خوب با دستتان آبش را بگیرید. این کار باعث می شود کباب تابه ای شما سفت و خشک نشود

۲. تهیه مایه کباب تابه‌ای

اکنون پیاز و سیر را به همراه سویا و گوشت چرخ کرده داخل مخلوط‌کن بریزید و اجازه دهید مواد خوب با هم مخلوط شوند. بعد مایه گوشتی به دست آمده را داخل کیسه فریزر بریزد و خوب با دست صاف کنید و با چاقو به اندازه دلخواه کمی برش دهید. در نهایت آن را داخل فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد. این کار باعث می‌شود کباب شما انسجام بیشتری پیدا کند و هنگام پخت کمتر وا برود.

۳. سرخ کردن کباب تابه ای گوشت و سویا

سرخ کردن کباب تابه ای با گوشت و سویا

در آخرین مرحله مایه گوشتی فریز شده را از یخچال در آورید و تکه‌ها را از کیسه خارج کنید. داخل ماهیتابه مناسب مقداری روغن بریزید وقتی داغ شد تکه‌های کباب تابه‌ای را داخل آن بگذارید تا سرخ شود. وقتی یک روی آن‌ها سرخ شد، آن‌ها را برگردانید تا روی دیگر کباب هم سرخ شود. این کباب خوشمزه را می‌توانید با خیارشور، گوجه و سس به شکل ساندویچ میل کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه کباب تابه ای

طرز تهیه کباب تابه ای با سویا و گوشت

تهیه و پخت کباب تابه‌ای کار ساده‌ای است فقط کافی است نکات و فوت‌وفن‌های لازم برای مخلوط کردن مواد این غذا برای جلوگیری آن در هنگام پخت را به همراه نکات دیگر بدانید.

تهیه کباب تابه‌ای با انواع گوشت

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید گوشت قرمز استفاده کنید می‌توانید گوشت چرخ‌کرده مرغ را جایگزین کنید. طرز تهیه کباب تابه‌ای مرغ را در کتاب کاله بخوانید. البته یادتان باشد می‌توانید از ترکیب گوشت چرخ‌کرده قرمز و مرغ هم برای تهیه این غذا بهره ببرید. طرز تهیه کباب تابه‌ای با گوشت و مرغ را هعم می‌توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.

شاید یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌های تهیه کباب تابه‌ای پخت آن با سنگدان مرغ باشد. طرز تهیه کباب تابه‌ای با سنگدان مرغ را می‌توانید با جزییات در کتاب کاله مطالعه کنید.

نکات مهم برای جلوگیری از وا رفتن کباب تابه ای

برای این که کباب تابه‌ای شما وا نرود باید به نکات زیر دقت کنید:

  • خیساندن و آبگیری: سویا را به مدت ۳۰ دقیقه در آب ولرم خیس کنید و سپس آب آن را به طور کامل بگیرید. این کار باعث می‌شود سویا آب اضافی خود را جذب کند و در هنگام پخت وا نرود.
  • یخ زدن مایه کباب: می‌توانید مایه کباب تابه‌ای را به مدت ۳۰ دقیقه تا ۲۴ ساعت در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. این کار باعث می‌شود کباب شما انسجام بیشتری پیدا کند و هنگام پخت کمتر وا برود.
  • اضافه کردن تخم مرغ یا سیب زمینی (اختیاری): می توانید یک عدد تخم مرغ یا سیب زمینی به مایه کباب اضافه کنید. تخم مرغ به انسجام مایه کباب کمک می‌کند و از وا رفتن آن جلوگیری می کند. طرز تهیه کباب تابه‌ای با سیب زمینی را می‌توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.

افزایش طعم و عطر کباب تابه‌ای با سویا

با توجه به این که مزه‌دار کردن گوشت و سویا کار مهمی است خوب است برای آن‌که کباب تابه‌ای شما خوشمزه‌تر و خوش‌عطرتر باشد حتما به میزان کافی به مایه آن ادویه از جمله فلفل سیاه، پودر پاپریکا و حتی زعفران اضافه کنید. البته اضافه کردن سبزیجات معطر مثل جعفری، گشنیز هم می‌تواند به بهبود طعم این غذا کمک کند.

البته یادتان باشد می‌توانید کباب تابه‌ای را در انتها با گوجه یا سس گوجه کمی بپزید تا طعم بهتری داشته باشد. طرز تهیه کباب تابه‌ای با سس گوجه را در کتاب کاله با جزییات مطالعه کنید.

مزایای استفاده از سویا

استفاده از سویا در کنار گوشت چرخ کرده برای تهیه کباب تابه‌ای، علاوه بر افزایش ارزش غذایی مزایای زیر را دارد:

  • کاهش مصرف گوشت: سویا جایگزین مناسبی برای گوشت است و می تواند به شما در کاهش مصرف گوشت و همچنین هزینه هایتان کمک کند.
  • طعم و بافت: سویا طعم و بافت مشابهی با گوشت دارد و می تواند به خوبی در انواع غذاها به جای گوشت استفاده شود.
+

دیدگاه ها