طرز تهیه کباب تابه ای مرغ و گوشت خوشمزه، فوری و آسان

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ و گوشت
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

به دنبال یک غذای سریع، خوشمزه و پرطرفدار هستید؟ کباب تابه‌ای مرغ و گوشت را امتحان کنید! این غذا با طعمی فوق‌العاده می‌تواند زینت‌بخش سفره شما باشد. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه کباب تابه ای با مرغ را مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه کباب تابه ای مرغ و گوشت را بررسی می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه کباب تابه ای مرغ و گوشت

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • گوشت مرغ چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • سماق به مقدار لازم

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ و گوشت

۱. آماده کردن مایه کباب مرغ

اولین مرحله از طرز تهیه کباب تابه ای مرغ و گوشت این است که مرغ را چرخ کنید بعد آن را با پیاز رنده شده‌ای که خوب آبش را گرفته‌اید به همراه نمک، فلفل، زردچوبه و زعفران دم کرده مخلوط کنید و خوب با دست ورز دهید در نهایت روی ظرف را با سلفون بپوشانید و اجازه دهید در یخچال استراحت کند.

۲. آماده کردن مایه کباب گوشت

مایه کباب تابه ای

درست مثل تهیه مایه کباب با مرغ، ابتدا پیاز را رنده کنید و خوب آبش را بگیرد بعد به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و سپس نمک، فلفل، زردچوبه، سماق و البته زعفران را اضافه کنید و خوب ورز دهید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند. بعد روی ظرف را با سلفون بپوشانید و بگذارید مایه آماده شده استراحت کند.

۳. شکل دادن به لایه‌های کباب

شکل دادن به مایه گوشت و مرغ برای تهیه کباب تابه ای

اکنون زمان آن است که در یک نایلون فریزر ابتدا یک مقداری از مایه گوشت قرمز را بریزید و خوب با دست صاف کنید بعد لایه مایه گوشت مرغ را اضافه کرده و صاف کنید تا کاملا یک‌دست و صاف شود بعد آن‌ها را داخل فریزر بگذارید تا یک دست شوند.

نکته: می‌توانید این کار را تا چندین ردیف دیگر در نایلون ادامه دهید.

۴. پخت کباب تابه ای گوشت و مرغ

تهیه کباب تابه ای مرغ و گوشت

اکنون در یک ماهیتابه مناسب کمی روغن بریزید و بگذارید خوب داغ شود بعد به آرامی مایه آماده و صاف شده را داخل روغن بگذارید و در ماهیتابه را ببندید و اجازه دهید یک طرف کباب تابه‌ای با حرارت کم خوب بپزد و سرخ شود.

بعد کباب را برگردانید و اجازه دهید روی دیگر آن هم خوب کبابی شود. این کار را تا اتمام تمام مایه‌های موجود انجام دهید.

نکته: بعد از پخت کامل کباب تابه‌ای اگر دوست دارید کباب تابه ای شما دو رنگ یا نگینی باشد بهتر است کباب را طوری برش دهید که هر قسمت آن به شکل نگینی یک تکه گوشت قرمز و یک تکه گوشت مرغ داشته باشد.

نکات تکمیلی برای تهیه کباب تابه ای مرغ و گوشت

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ و گوشت

همان‌طور که دیدید تهیه کباب تابه ای مرغ و گوشت یا همان کباب تابه ای دو رنگ درست مثل طرز تهیه کباب تابه ای مرغ با سیب زمینی کار خیلی پیچیده‌ای نیست و فقط کافی است نکات و فوت‌وفن‌های آن را با دقت رعایت کنید.

استفاده از سیخ چوبی برای تهیه کباب تابه ای

برای تهیه کباب تابه ای می‌توانید به جای آن که مایه کباب را مستقیم داخل تابه بگذارید، آن را دور سیخ چوبی چوبی بپیچید و بعد صاف کنید و در نهایت آن را داخل تابه قرار دهید و سرخ کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه کباب تابه ای مرغ با سیخ چوبی را بررسی کرده بودیم، می‌توانید آن را با جزییات مطالعه کنید.

نکات مهم برای گوشت مناسب کباب تابه ای

گوشت مناسب برای کباب تابه ای باید کمی چربی داشته باشد تا کباب شما خشک نشود. این مورد هم برای گوشت قرمز و هم گوشت مرغ صادق است. ضمنا مراقب باشید که گوشت کباب تابه‌ای را بیش از حد نپزید والا خشک و سفت می‌شود.

مرینیت کردن گوشت قبل از تهیه کباب تابه ای

مهم‌ترین کار برای تهیه یک کباب تابه‌ای درست مرینیت یا مزه‌دار کردن گوشت است برای این کار قبل از پخت گوشت را با موادی مانند پیاز، سیر، ادویه‌جات و حتی سبزیجات مزه‌دارد کنید و اجازه دهید حداقل ۳۰ دقیقه در یخچال بماند.

یادتان باشد هر چه مدت زمان مرینیت گوشت بیشتر باشد طعم کباب تابه‌ای شما هم بهتر خواهد شد.

دیدگاه ها