طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای با و بدون سیخ چوبی

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

دنبال غذایی خوشمزه و سریع هستید؟ کباب کوبیده آن هم با مرغ بهترین انتخاب برای شما است! کافی است مرغ چرخ‌کرده داشته باشید تا در کمترین زمان یک کباب خوشمزه تهیه کنید. قبلا در کتاب طرز تهیه کباب مرغ تابه ای ساده و طرز تهیه کوکو کوبیده مرغ سیخی روی گاز را مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای با و بدون سیخ را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای

  • گوشت مرغ چرخ کرده ۴۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • زعفران ۱/۲ قاشق چایخوری
  • آب گرم ۸ قاشق غذاخوری
  • کره ۵۰ گرم
  • آب لیمو به مقدار لازم
  • نمک، فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای بدون سیخ چوبی

۱. دم کردن زعفران و آماده کردن کره

آماده کردن زعفران دم کرده برای تهیه مرغ کوبیده تابه ای

اولین مرحله از طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای این است که زعفران را در هاون بریزید و پودر کنید سپس هشت قاشق غذاخوری آب جوش بریزید و درب آن را ببندید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه دم بکشد. چهار قاشق غذاخوری از زعفران دم‌کشیده را کنار بگذارید.

در همین حین، کره را روی حرارت ملایم در یک قابلمه کوچک بریزید و اجازه دهید آب شود سپس آن را با چهار قاشق غذاخوری اسانس زعفران باقی‌مانده مخلوط کنید. برای پوشاندن گوشت چرخ‌کرده در هنگام سرخ کردن به آن نیاز داریم.

۲. آماده کردن مایه کباب کوبیده مرغ

مخلوط کباب کوبیده مرغ

پیازها را پوست گرفته، بشویید و روی رنده ریز یا در مخلوط‌کن به شکل خیلی ریز خرد کنید. آب پیاز رنده شده را بگیرید و پیاز را به همراه چهار قاشق غذاخوری زعفران، نمک و فلفل به مرغ چرخ‌کرده اضافه کنید. شروع به ورز دادن کنید (بهتر است دستکش بپوشید) تا زمانی که همه چیز خوب مخلوط شود و خمیر صافی به دست آید. در نهایت روی آن را با پلاستیک بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا گوشت طعم آن را بگیرد.

۳. تهیه کباب تابه ای مرغ بدون سیخ

پهن کردن مخلوط کباب کوبیده مرغ در تابه

کف یک تابه نچسب را با برس روغن بزنید و مخلوط قیمه را در تابه قرار دهید. با کف دست، آن را به طور یکنواخت روی تابه پخش کنید، مطمئن شوید که ضخامت آن در تمام تابه یکسان باشد. ماهیتابه را روی اجاق بگذارید و سرخ کنید تا مایع آن گرفته شود. بعد از این‌که کباب مرغ تمام شد، با چاقو از طول برش بزنید.

لیمو را فشار داده و به کره زعفران اضافه کنید. روی گوشت چرخ‌کرده را با اسانس بپوشانید تا خشک نشود و خوش رنگ شود. نوارهای برش خورده را برگردانید و از طرف دیگر سرخ کنید تا پخته شوند. این طرف را با اسانس کره و زعفران نیز بمالید.

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای با سیخ چوبی

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای با سیخ

برای تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای باید ابتدا پیازها را رنده کنید و آب آن را کاملا بگیرید. بعد گوشت مرغ چرخ کرده را به همراه نمک، فلفل و ادویه مدنظرتان اضافه کنید و به آرامی با انگشتان خود خوب مواد را مخلوط کنید و رویش را با یک نایلون بپوشانید و داخل یخچال قرار دهید تا کمی بمانند.

در این زمان بعد سیخ‌های چوبی را در آب قرار دهید تا کمی خیس بخورند بعد سیخ را بردارید و گوشت را تا انتهای سیخ به سیخ بکشید و در فاصله کمی از نوک سیخ متوقف کنید در نهایت گوشت را به آرامی با کمک انگشت فشار دهید و دور تا دور سیخ به آن حالت استوانه‌ای بدهید. کنار بگذارید. این مرحله را تا پایان سیخ کشیدن گوشت در سیخ‌ها تکرار کنید.

در نهایت روغن را روی تابه بمالید و روی حرارت متوسط قرار دهید. سیخ مرغ داخل تابه قرار دهید تا همه طرف آن طلایی شود. هر از چند گاهی آن‌ها را بچرخانید تا همه طرف کباب کوبیده مرغ تابه ای شما به درستی پخته شوند.

نکته: قبل از اینکه گوشت را به سیخ بکشید سیخ‌های چوبی را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آب خیس کنید. این کار از سوختن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

نکات تکمیلی برای تهیه کباب کوبیده مرغ

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای

حالا که با طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای آشنا شدید، وقت آن است که با فوت‌و‌فن‌های آن هم آشنا شوید تا بتوانید این غذای خوشمزه را به صورت حرفه‌ای و کامل تهیه کنید. با استفاده از این نکات، می‌توانید طعم و مزه کباب خود را بهتر کنید، از پخت یکنواخت آن مطمئن شوید و کبابی ترد و خوشمزه را به خانواده و دوستان خود ارائه دهید. به یاد داشته باشید که استفاده از مواد اولیه با کیفیت، ورز دادن کافی مواد، استراحت دادن به مایه کباب و سرخ کردن آن روی حرارت ملایم از جمله نکات کلیدی در تهیه کباب کوبیده مرغ تابه‌ای است.

استراحت دادن به مواد کباب کوبیده

برای آن‌که حاصل کارتان یک کوبیده خوب باشد باید حتما بعد از مخلوط کردن مواد و ورز دادنشان آن‌ را در یخچال بگذارید تا کمی مواد استراحت کنند و به اصطلاح به خورد هم بروند. یادتان باشد استراحت دادن مواد در یخچال باعث می‌شود که طعم و مزه مواد به ‌خوبی به خورد هم بروند و کباب‌ها خوشمزه‌تر شوند.

اهمیت ورز دادن مواد در تهیه کباب کوبیده

کباب کوبیده از آن دسته غذاهاست که برای تهیه آن باید خوب مواد داخلش یعنی گوشت چرخ کرده چه مرغ باشد چه گوشت قرمز را همراه مواد دیگر یعنی پیاز و ادویه‌ها ورز دهید تا کبابی منسجم‌تر داشته باشید و کباب‌هایتان از هم نپاشند.

اضافه کردن خرده نان برای رفع چسبناکی گوشت مرغ

اگر متوجه شدید که گوشت چرخ‌کرده مرغ بعد از مخلوط شدن کمی چسبناک شده است، کافی است مقداری خرده نان دیگر اضافه کنید.

دیدگاه ها