طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در فر بدون دردسر و فوری

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در فر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

کباب کوبیده مرغ، یک غذای خوشمزه و محبوب ایرانی است که به دلیل طعم و عطر بی‌نظیرش، طرفداران زیادی دارد. اما پخت کباب کوبیده مرغ روی منقل، نیاز به مهارت و زمان دارد. در ادامه طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در فر را بررسی می‌کنیم. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای و طرز تهیه کوکو کوبیده مرغ سیخی روی گاز را مرور کرده بودیم.

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده مرغ در فر

  • گوشت چرخ‌کرده مرغ ۴۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد بزرگ
  • زعفران دم‌کرده ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم
  • پودر سوخاری ۲ قاشق غذاخوری (اختیاری)
  • جعفری ساطوری ۲ قاشق غذاخوری (اختیاری)

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در فر

۱. گرم کردن فر

گرم کردن فر

اولین مرحله از طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در فر این است که فر را از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید تا وقتی مواد آماده شد سریع آن را در فر قرار دهید.

۲. پخت کباب کوبیده مرغ

اکنون که فر در حال گرم شدن است پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید بعد گوشت چرخ‌کرده مرغ، پیاز آب‌گرفته، زعفران دم‌کرده، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سوخاری (اختیاری) را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. مواد را به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا کاملا یکدست شوند. در نهایت مایه کباب را به چند قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل لوله درآورید و سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و کباب‌ها را روی آن قرار دهید. و در مرحله آخر سینی فر را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید تا کباب‌ها پخته شوند.

نکته: قبل از اضافه کردن پیاز رنده شده به مواد کوبیده مرغ رستورانی، آب پیاز را خارج کنید. آب پیاز مواد کباب را شل می کند.

نکات تکمیلی برای تهیه کباب کوبیده مرغ

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در فر

تهیه و پخت کباب کوبیده مرغ در فر کار ساده‌ای است فقط کافی است به نکات ریز زیر هم دقت داشته باشید تا غذایتان کامل باشد.

پودر گشنیز؛ راز خوشمزه شدن کباب کوبیده مرغ

پودر تخم گشنیز یکی از ادویه‌های عالی برای طعم دادن به کباب است البته ترکیب طعم تخم گشنیز با مرغ عالی است. پس حتما مقداری پودر گشنیز برای تهیه کباب کوبیده مرغ خود استفاده کنید. البته افزودن پاپریکا به دستور کوبیده مرغ هم راه حل خوبی برای خوشمزه‌تر کردن این غذاست. سیر و پاپریکا هم گزینه‌های خوبی برای خوشمزه شدن کباب کوبیده هستند.

دلیل خشکی و سختی کباب کوبیده

اگر فقط از سینه مرغ استفاده کنید کباب شما خشک می‌شود. برای جلوگیری از خشک شدن مرغ سرخ شده می‌توانید از چربی گوسفند یا گوشت استفاده کنید.

افزودن کره به این کباب هم از سفت شدن کباب جلوگیری می‌کند. روش دیگر استفاده از مخلوط ران و سینه برای تهیه مرغ چرخ‌کرده است.

دیدگاه ها